Časová posloupnost … 2.-6.1.2017 Ú

7. 1. 2017 | Kronika - Jirny

Sovičky:

První týden v novém roce jsme si opět náramně užili. Naučili jsme se, kolik je měsíců v roce, jak jdou za sebou, čím jsou charakteristické. Také jsme se společně zamysleli nad původem názvu jednotlivých měsíců. Rok jsme si rozdělili také do čtyř ročních období. Popovídali jsme si i o tom, na jaké části rozdělujeme den, týden atd. Protože nám konečně napadl první sníh, radostně jsme vyběhli na zahradu a postavili jsme obrovského sněhuláka. Jelikož nás sněhulák opravdu moc bavil, zazpívali jsme si o něm i písničku. A nakonec jsme si společně vytvořili nádhernou velkou koláž sněhuláčí rodiny, která má, stejně jako my, veeelkou radost z nového sněhu.

Logopedická prevence:

Hláska “ Ď“

Grafomotorika:

Šikmá čára

Sovičky Angličtina

 

Po Vánocích jsme se opět spolu sešli ve školce. S dětmi jsme si povídali o tom, co jim Ježíšek nadělil pod stromeček „What did you find under the tree?“, načež děti své dárky ztvárnily na papír.

Tento týden byla na programu časová posloupnost, takže jsme si s dětmi zopakovali „seasons“, „,months“ a nově jsme se seznámili se dny v týdnu „days of the week“. Poslechli jsme si novou písničku „7 days a week“, která se dětem, tak zalíbIla, že jsme se ji naučili a zrytmizovali.

Pomocí obrázků jsme si rozdělili části dne „morning“, „afternoon“, „night“, „breakfast“, „lunch“ a „dinner“. Děti moc bavilo opravovat poletenou paní učitelku, která nevěděla, jak jdou části dne po sobě. Konec týdne jsme završilI výrobou sněhuláků „snowmen“ z pěny na holení a sněhu.

 

Anglický klub

Nejdůležitější součástí tohoto týdne byla polytechnická výroba ukazatele dnů v týdnu. Ukazatel je pomůcka pro rodiče, jak mohou s dětmi cvičit barvy, čísla a především dny v týdnu. Střídání dnů je v angličtině je pro děti složitější, proto by jim barevné rozřazení dnů mělo pomoci si lépe dny zapamatovat a lépe orientovat.  Pojem „yesterday“, „today“, „tomorrow“ s kombinací cizím názvů dnů je pro děti také obtížné. Ve školce dny v týdnů budeme každý den opakovat pro lepší porozumění a upevnění vazeb.

Lištičky

Na začátku týdne jsme si připomněli vánoční svátky. O dárcích od Ježíška děti nejen povídaly, ale také kreslily.  A pak jsme se věnovali našemu týdennímu tématu „časová posloupnost“. Pomocí kreslených symbolů jsme se seznámili s ročními obdobími. A protože je zimní období, povídali jsme si, zpívali a hráli právě o zimě.  Naším  „kamarádem“ se stal sněhulák. Děti se o něm naučily nejen říkanku, ale společně ho i vytvořili nejen z papíru, ale i ze sněhu. A  radost ze sněhu je veliká. Na školní zahradě  jsme si také užili koulovaček, andělíčků a cestiček a ve sněhu. Ve třídě jsem si zahráli pohybovou hru „Na mrazíka“, kterou si děti oblíbily. A koulovačka s papírovými koulemi – to byla taky prima zábava.

Ke konci týdne jsme si pak nejen povídali, ale i zahráli na jednotlivé části dne. Nejdříve jsme si u obrázků řekli, jak probíhá celý den. Pak jsme si celý časový děj dramaticky ztvárnili.

A protože bylo v pátek 6. ledna – svátek Tří králů, seznámila jsem děti s touto tradicí povídáním, písničkou a pohádkou z Chaloupky na vršku – Jak to bylo na Tři krále. K + M + B 2017 … na Nový rok vám zdraví, štěstí přejem.

Tanečky:

 

V pondělí jsme se rozehřáli na taneční hru „Elektrika“ na rozvoj postřehu, pohybové koordinace a orientace v prostoru. Zopakovali jsme si taneček „Jump“ s aerobic.prvky. Dále jsme se zapojili relaxační a protahovací cvičení pro rozvíjení rovnováhy a správného držení těla. Připomněli jsme si „Robotí taneček“

a na přání dětí jsme si zatancovali „Chocolatte“.

Malý přírodovědec

Děti s Tomášem zkoušely různé pokusy malování na papír. Na papír obyčejný bílý a na napuštěný látkou. Použily ocet, sodu, mýdlo. Na papíru se postupně objevovaly barevné obrazce, které děti nejdřív namalovaly neviditelným čirým roztokem. Děti dostaly malinký úkol s papírkem domů.

 

Hudební kroužek

Tento týden jsme si povídali o tradici Tří králů a naučili jsme písničku My tři králové jdeme k vám. Nejdříve jsme si rytmizovali jednotlivá slova a na konci jsme si poslechli příběh o Kašparovi, Melicharovi a Baltazarovi.

 

Tvořivá dílna

Vytvořili jsme si postavy tří králů. Děti si tak zopakovali příběh z minulého dne. Použili jsme papír a temperové barvy. Děti si samy vytvořily obrysy postavy a zvolily, jak budou vypadat.

 

Sportovní hry

Děti se protáhly a odreagovaly u hry v kruhu a pohybových hrách. Zaběhaly si a zahrály na zvířata a jejich napodobování. Relaxační cvičení na závěr.