Chráníme své tělo… 19.-23.10.2015 Ú

23. 10. 2015 | Kronika - Jirny

Lištičky

V pondělí byly naším hlavním tématem listy. Nejdříve jsme si s dětmi přečetli pohádku o listí, které cestovalo světem. U IT tabule jsme si s dětmi pověděli, co to vlastně listí je, k čemu je potřebné a proč se na podzim mění. Následně jsme si ukázali stavbu listu, z čeho se skládá a naučili jsme se básničku o tom, co listí dělá na podzim. Úplným zavěrem jsme si s dětmi zazpívali písničky, které bychom rádi zazpívali na vánoční besídce.

V úterý jsme se seznámili s listy stromů, které rostou v okolí naší školky. U IT tabule jsme si ukázali stromy, ke kterým listí patří, jejich plody a charakteristické znaky. Poté následoval kvíz, kdy měly děti přiřadit k listu správný strom a opačně. Nakonec jsme z předem nasbíraného listí vyráběli stonožky, které si můžete prohlédnout v šatně naší školky.

Středa byla věnována změnám počasí na podzim a pomalu se blížící zimě. Důraz byl kladen na to, abychom dětem vysvětlili, jak se mají podle různých venkovních podmínek obléct a proč. Nakonec jsme s dětmi vyrobili zimní čepice (kombinace technik stříhání, lepení a krasby vodovými barvami) i s bambulkami.

Čtvrtek byl věnován deštivému počasí. Vysvětlili jsme si, proč vlastně prší a proč tak často prší zrovna na podzim. Zopakovali jsme si, jak bychom se měli oblékat, když prší a společně s dětmi provedli kontrolu oblečení. Následně jsme se naučili písničku o oblékání právě do deštivého počasí. V závěru hodiny jsme s dětmi vyráběli krásnou zimní bundu a zároveň pojmenovávali její jednotlivé části (techniky: lepení, sříhání, malba temperou). Poté jsme již vyrazili ven a vzhledem k tomu, že venku foukalo, rozhodli jsme se, že budeme dětmi pouštět draka.

V pátek jsme si zopakovali všechno, co jsme se tento týden naučili a zároveň jsme si jako poslední téma tohoto týdne zvolili ochranu zdraví před nemocemi. V úvodu hodiny jsme si přečetli pohádku z knihy A tak se to stalo o chlapečkovi, který nechtěl smrkat. S dětmi jsme se bavili o tom, co je to nemoc a co je to úraz. Jak poznáme, že je někdo nemocný, co je to bacil a a jak se před nimi můžeme chránit. Dále jsme se věnovali opakování všech základních společenských a hygienických návyků, které je v kolektivu nutno dodržovat. V závěru hodiny jsme s dětmi opět cvičili písničky na besídku, tentokrát již se zapojením rytmických nástrojů.

Sovičky

V pondělíjsme se věnovali zdravému dýchání (nácvik pozice stromu z jógy) a seznámili se s tím, jak dýchají stromy a jak se připravují na zimu. Na interaktivní tabuli jsme v angličtině sledovali animované ukázky cyklů vody ve stromech a pak jsme hráli hru na doktory stromů. Zkoumali jsme vodu  ve stromech a zkoušeli stromy oblékat do čepice. V závěru vyučování jsme si zkoušeli nacvičovat písničky, které budeme zpívat na vánoční besídce.

V úterý jsme si povídali o zvířátkách a způsobech jejich přezimování. Jako motivaci pro vysvětlení zdravého životního stylu jsem použil otázku, proč jsou zvířátka oproti nám lidem tak málo nemocná. Stravují se v lesním marketu a živí jen samým zdravým jídlem. Lidé mají velký výběr potravy, jí často nezdravě.  Nakonec jsme si zahráli hru Jak se dnes cítím. Na závěr jsme se naučili říkanku One apple a day keeps the doctor away.

Ve středu byli našim hlavním tématem doktoři. Zaměřili jsme se hlavně na otázky, jak nám mohou pomoci v ochraně zdraví, kam chodí zvířátka a kam chodí děti, když se necítí úplně dobře. Dále jsme si zahráli námětovou hru na doktory a pacienty. Jádro hodiny tvořilo pochopení výrazů healthy (zdravý), Ill (nemocný) a jejich správné používání. Nakonec jsme nacvičovali písničky na besídku.

Čtvrtek  byl zasvěcen tomu, jak bychom se měli oblékat v podzimním a zimním počasí. U interaktivní tabule jsme si povídali o rozdílech mezi podzimním a zimním oblečením. Následně si děti přinesly své vlastní oblečení z šatny a v rámci nácviku samostatnosti při oblékání jsme uspořádali soutěž, kdo se zvládne ven obléct nejrychleji. Děti si touto soutěží zároveň krásně procvičily názvy jednotlivých kusů oblečení. Poté jsme již vyrazili ven, a protože nám krásně foukalo, rozhodli jsme se s dětmi pouštět draka.

V pátek jsme rekapitulovali celý týden a všechny naše poznatky. Opět jsme si zahráli hru na zvířecí doktory, kterou si děti opravdu zamilovaly. Poté jsme se věnovali nácviku na vánoční besídku společně se třídou Lištiček, tentokrát již s rytmickými nástroji. Nakonec jsme s dětmi vyrazili ven pouštět draka.

Angličtina

Tento týden jsme se v Angličtině učili, co si mají děti obléci na zimu. Ukazovali jsme si to na jednoduché anglické písničce., kde byla slovíčka shoes, jacket, scarf, hat, hurry up and put on your……. Poté jsme tato slovíčka procvičovali, děti je opakovaly a ukazovali jsme si kam a jak si je obléci. Opakovali jsme si také barvy z minulých týdnů a při výtvarných činnostech už si říkají o barvičky v angličtině.

Rytmika

Rozcvičení v kroužku. Procvičení rytmiky v tématu týdne. Učíme se části lidského těla a jak se o sebe správně staráme. Protažení dolních a horních končetin. Opakování tanečků a dramatizace tanečku „Dupy, dupy, dup draka bolí zub.

Tvořivá dílna

Bavíme se tento týden o tom, jak se staráme o své tělo, aby bylo zdravé. Téma podzimu nám ukazuje, jak opadávají listnatým stromům listy. Proto jsme udělali kluka a holčičku z kartonového papíru a oblékli jsme je do šatů, které jsou důležité, proto abychom nenastydli. Šaty jsme vyrobili z listí. Řekli jsme si k jakým stromům patří listy, které jsme použili.

Sportovní hry

Procvičili jsme naše tělo, hlavu, ruce, nohy. Znovu jsme opakovali jógová cvičení, rozšířili jsme je o další nové cviky. Zacvičili jsme si s pomůckou „padák“ cvičení o myškách a použili balanční čáru na zdokonalení rovnováhy.

Hudební kroužek

Děti se rozezpívaly u pianina a samy si vyzkoušely, jak se na něj hraje. Potom jsme si zazpívali písničku Holka modrooká a rytmizovali jsme slova z textu. S kytarou jsme dokončili nácvik písně Draka bolí zub a celou píseň jsme zdramatizovali. Na závěr si děti zahrály na rumba petky. Za odměnu si každý vybral obrázek postavičky z písničky.