Co se děje pod zemí… 13.-17.4.2015

17. 4. 2015 | Kronika - Bohnice

Delfínci:
 I když bylo venku krásné jarní počasí, my jsme celý týden vrtali pod zemí. Nelitujeme, protože to bylo velké dobrodružství!
V pondělí jsme se s Tomášem pokusili spočítat nohy mnohonožkám. Nejde to!!! Ale vyrobili jsme si nádhernou mnohonožku ve velikosti XXXL, a té se nohy počítají moc dobře.
V úterý k mnohonožkám přibyli hraboši. Povídali jsme si, kde žijí a co jim chutná. Zjistili jsme, že jim chutná téměř všechno. Ještě, že ve školce nejsou!
Plavání jsme si po týdenní pauze krásně užili a s Bety jsme si povídali o žížalách a také jsme si je vyrobili. Povedly se : ).
Ve čtvrtek jsme zkoumali našeho oblíbeného krtka. Už víme, že má pod zemí spoustu komůrek a dlouhatánské chodbičky. Moc se nám líbí krtci, které jsme si vytvořili.
Pátek byl den pavouků. Už víme, že mají 8 nohou, o 2 víc než brouci, a jejich sítě jsou umělecká díla. Zahráli jsme si pavoučí hry a vyrazili  hledat pavučiny venku, protože je díky pečlivé Lence ve školce nemáme : ).
Krásný víkend a kdyby vám byla dlouhá chvíle, můžete trénovat zaklínadla a čáry, protože si budeme povídat o čarodějnicích.

Žabičky

Tento týden jsme se zabývali životem pod zemí. Sledovali jsme přírodu a zjišťovali, že se probouzí ožívají také podzemní tvorové.
První den jsme se žabičkami opakovali, jaké změny nám toto roční období přináší, hráli jsme hru „Jaro sedí na trůně v papírové koruně“ a vybarvovali obrázky s jarními motivy.
Jací tvorové obývají podzemí, tím jsme se zabývali v úterý. Jak vypadá hraboš polní, kde bydlí a čím se živí? Téma jsme doplňovali o hry, při kterých děti rozpoznávaly vzhled hraboše a procvičovaly svou pozornost. 
„Chytila jsem na pasece žížalu, žížalu, žížalu..“byla píseň, která provázela naše středeční dopoledne, a kterou si děti velice oblíbily. Povídali jsme si o tom, proč je žížala užitečná a naše vlastní žížaly jsme si poté vytvořili, pomocí šňůrek a temperových barev. 
Ve čtvrtek jsme se změnili všichni na krtky, tvořili si krtince z kostek a ze všeho co „školka dala“ 🙂 Činnost, která děti bavila ze všeho nejvíc. Povídali jsme si o lidech, kteří nevidí a názorně jsme si to snažili přiblížit pomocí her.
Poslední den jsme opakovali, vše s čím jsme se tento týden seznámili a dozvěděli. Děti si mohly vybrat, jakou hru si zahrají, a čím se ten den chtějí zabývat.
 

Anglický klub

Pod zemí se toho bezpochyby děje hodně a nás objevování skrytého světa pod nohama nás velmi bavilo. Děti se seznámily se slovní zásobou :
a mole, a mouse/ mice, a centipede, a caterpillar, a spide
Aktuální téma nás inspirovalo k tomu, abychom se znovu vrátili k barvám(What colour is ….?), číslům (How many legs does it have?) a naučili se části těla jako např. eyes, ears, a nose, a mouth

Vrátili jsem se k oblíbené písničce:
Itsy Bitsy Spider
https://supersimplelearning.com/songs/original-series/two/the-eensey-weensey-spider/

Také jsme se naučili 2 nové:
Fuzzy Wuzzy Caterpillar
https://www.youtube.com/watch?v=m6VaVuUJqu0
Hungry Caterpillar
https://www.youtube.com/watch?v=_-gNaNOWdg8

Odpolední aktivity:
Rytmika, tanečky, dramaťák: Celý dramaťák jsme prožili pod zemí ve tmě. Dokážeme si teď představit, co zvířátka pod zemí slyší, vidí, cítí a moc se nám to líbilo.
Tvoření: Objevili jsme spoustu nových druhů brouků. Až dostanou vědecké názvy, vystavíme je ve školce se vší parádou!
Muzicírování: S Terezkou jsme nejen zpívali, ale i pletli košíky! Krásně nám to šlo. Také jsme si vzpomněli na nádhernou lidovou písničku Vyletěla holubička.
Sportovní klub: Vyzkoušeli jsme si, jak těžké to má myška, když běží s úlovkem do své spíže.
Některým z nás se prolézání dlouhým tunelem tak zalíbilo, že nechtěli přestat : ).