Draci a vlaštovky… 12.-16.10.2015 Ú

16. 10. 2015 | Kronika - Jirny

Sovičky

Týden začal moc zajímavě, prostřednictvím různých obličejů draků jsme pojmenovávali emoční výrazy ve tváři. Samozřejmě jsme své znalosti prověřili hrou, kdy vždy jedni předváděli emoce, druzí poznávali. Moc dobře jsme se u toho bavili.

Den byl o to hezčí, že k nám opět zavítalo divadlo se hrou O Koblížkovi. Skvěle jsme se bavili.

V ranním kruhu jsme se učili básničku o pocitech,dětem se moc líbila. Také jsme vytvořili krásnou koláž plnou draků i zmíněných emocí  Také jsme vyráběli graf pocitů. Smajlíci nám pomáhali určit, jak se pravé cítíme. Musím říct, ze bylo vidět, jak děti rády vyjadřovaly cit .

Další den jsme hovořili o migraci ptáků na podzim. Použili jsme globus a hádali, kam asi jaký pták poletí. Na tabuli IT jsme si pouštěli zajímavé ukázky.

V pátek jsme si vyráběli malé dráčky plné barev a emocí jako zopakování témat celého týdne. Ozdoby draků se skvěle hodily, učili jsme se na nich vázat uzlíky.

Jen nám bylo líto, že nám počasí nedovolilo pouštět velkého opravdového draka, kterého máme ve školce…… Snad to doženeme příští týden.

Lištičky

V pondělí jsme s dětmi hovořili  o dracích. K čemu slouží, co potřebujeme, abychom je mohli pouštět, jak vypadají.Zároveň si zopakovali znaky podzimu. Pak už nás čekala pohádka O Koblížkovi v podání souboru pes a drak. Děti si písničky z představení zpívaly ještě odpoledne na zahradě.

V úterý jsme se zaměřili na draky a jejich obličeje. S dětmi jsme si popsali, co všechno patří k lidské tváři a společně jsme se bavili o emocích a jak je poznáme. S dětmi jsme též provedli jednu ze složek testu emoční inteligence, tou bylo rozpoznávání emocí z výrazu obličeje. Na IT tabuli jsme dětem promítali různé výrazy v obličeji a děti měly za úkol říct, jak se daná osoba cítí a přiřadit k dané emoci příklad situace, která může takový pocit vyvolat. Nakonec jsme na domalovávali obličeje do tvaru draka.

Ve středu jsme si s dětmi povídali o vlaštovkách. Kde žijí, jak vypadají, kde je najdeme, jaká je stavba jejich těla a jakou barvu má jejich tělo. U IT tabule jsme dětem pouštěli i typické zvuky, které vlaštovka vydává. Nyní většina dětí pozná vlaštovku i podle zvuku. Dotkli jsme se tématu migrace ptáků a děti již vědí, co dělají ptáčci, kteří u nás nezůstávají na zimu. Nakonec jsme se o vlaštovce naučili básničku.

Ve čtvrtek jsme si s dětmi zopakovali všechno, co o vlaštovkách víme, a abychom napodobili jejich typické sezení na drátech, kde je můžeme často spatřit, postavili jsme dětem balanční dráhu. Nakonec nás čekal velký výtvarný projekt, kdy jsme s dětmi na velký papír nejdříve namíchali barvu oblohy, kterou jsme použili na pozadí, následně jsme pomocí obtiskování rukou a nohou na předem nalepené provázky (dráty) tvořili vlaštovky.

V pátek jsme si s dětmi zopakovali všechno, co jsme se tento týden naučili. Následně jsme pomocí dřívek rytmizovali básničku o vlaštovce, kterou jsme se naučili. Poté jsme se s dětmi pustili do výroby vlaštovek z papíru a jejich vybarvování. Nakonec jsme se podívali na krásnou pohádku (délka: 6 minut) Já Baryk a vlaštovka, která hezkým způsobem dětem vysvětluje způsob migrace ptáků do teplých krajin.

Angličtina

Tento týden jsme se v angličtine naučili poznávat části těla a obličeje. Učili jsme se to pomocí anglických písní a IT ukázek. Celý týden jsme si o tom povídali, aby si to děti lépe zapamatovaly. Začínáme se učit  písně v AJ na vánoční besídku. V ranních rozcvičkách pomocí hudby v Aj procvičujeme běh, skákání a protahování.

Rytmika

Dnes se na nás přišel podívat pan učitel George, tak jsme mu ukázali, co všechno umíme. Zopakovali jsme si, co jsme dělali dopoledne. Potom jsme si hráli na vítr a na draky. Při tom jsme si pořádně zaskákali a zatancovali. Za odměnu si každý našel obrázek draka na vybarvení.

Hudební kroužek

Před zahájením kroužku jsme si společně vyrobili několik papírových čepiček. Čepičky nám posloužily jako motivace k seznámení s písničkou Dupy dupy dup, draka bolí zub. Naučili jsme se text i melodii refrénu a celou písničku jsme zdramatizovali. Všechny holčičky chtěly být Bílou paní a tak jsme dramatizaci opakovali, než se vystřídaly. Doufám, že příští týden zvládneme písničku celou  zazpívat.

Tvořivá dílna

Z keramické hlíny jsme si vytvořili vlaštovičky. Děti se naučily vytvarovat hlavičku, zobáček, tělíčko a ocásek. Vše jsme udělali podle předlohy. Když jsme ptáčky dodělali, dozdobili jsme si je peříčky.

 

Sportovní hry

Rozcvičili jsme se při interaktivní tabuli s Fíha tralala. Zacvičili jsme si Lali jógu a zopakovali další cviky se stuhami. Zahráli jsme si s padákem novou hru z minulého týdne.