Fouká ze strnišť…. 14.-18.11.2016 Ú

18. 11. 2016 | Kronika - Jirny

Sovičky:

Tento týden jsme se věnovali větru ve všech podobách. Začali jsme mírným vánkem, přes větřík, vítr, vichr a skončili  jsme jako obrovské tornádo.To, proč a jak vzniká vítr, jsme se dozvěděli na IT tabuli. Společně jsme se pak pokusili vítr vyrobit s glóbusem.

Na procházkách jsme si všímali, odkud a jak silný vítr fouká. Pozorovali jsme , jak se třepotají listy a větve. Zároveň jsme si zopakovali, které stromy jsou jehličnaté, které listnaté. Objevili jsme, že jediný opadavý jehličnan je modřín. Dalo nám trochu práce jej objevit, ale podařilo se.

Znovu jsme si zopakovali základní matematické operace podle Hejného, trénovali orientaci v prostoru a v čase a zahráli jsme si pár hudebně pohybových her na naše známé písničky. Tento týden jsme zakončili báječnou pohádkou s Divadlem Ze skříně.

Logopedická prevence:

Hláska „H“

Grafomotorika:

Horní oblouk.

 

Sovičky Aj

Další týden věnovaný počasí jsme s dětmi v angličtině probírali oblečení. Nejprve jsme si na IT tabuli pustili vtipné video  o oblečení, které děti velmi bavilo. Pak jsme se s dětmi rovnou vrhli na obrázkové flashcards, kde jsme si názorně ukazovali druhy oblečení. Pojmenovávali jsme ty, co již dávno známe, ale také jsme se naučili nové druhy oblečení jako např.: wellingtons/ holinky, boots/ zimní boty, coat/ kabát, dlouhá zimní bunda, tights/ punčocháče, atd. Slovíčka jsme hned procvičili hrou “ Stand up if you are wearing …“. Největší úspěch měla, ale hra „put on“, kde děti ve dvojicích soutěžily, kdo se rychleji obleče. Děti se vzájemně povzbuzovaly a pomáhaly si.

V průběhu týdne jsme především nacvičovali s dětmi písničky doprovázené pohybem na blížící se zpívání na náměstí a na besídku.

 

AJ klub

Odpoledne jsme s většími dětmi opakovali „feelings“, počasí, měsíce v roce a především oblečení doprovázené hrou “ What are you wearing today? I´m wearing…“ a další hrou „When do we wear gloves/ swimsuit…?“ otázka spojená i s počasím.

Lištičky

Do třídy „zafoukal“ vítr. A to už jsme se na chvíli stali papírovými draky a zahráli jsme si s barevnými fáborky  „Na létající draky“. A pak jsme foukáním do fáborků zkoušeli, jakou sílu vítr může mít. A taky jsme si povídali: „Co by se stalo, kdyby… Kdyby foukal hodně velký vítr“? A co si teprve papírového draka vyrobit? Říkankou „Jak, jak, jak vypadá drak“ jsme společně kreslili draky. A nebyly to ledajaké draky. Jeden se smál, druhý byl smutný a ten třetí na nás vyplazoval jazyk. A pak už si každý toho svého papírového dráčka vyrobil sám. A když jsme dráčky spočítali a roztřídili podle barev, tak jsme si s nimi zahráli hru na to, kam který barevný dráček ve třídě poletí. Hrát si s papírovým drakem je fajn zábava.Vyrobili jsme si proto ještě jednoho společného draka, který nám bude připomínat podzimní čas.

Mezi těmi všemi draky také pilně stíháme trénovat vánoční písničky. Vždyť už tu bude první adventní neděle a s ní spojené Zpívání u slavnostního rozsvícení vánočního stromu města. Děti jsou moc šikovné. Myslím, že se máte na co těšit :).

Tento kratší týden naší školku obohatila návštěva Divadla ze skříně.  Přijely k nám dvě sestry, Anča s Barčou.  Přivezly s sebou kouzelnou truhlu, ve které našly voňavé překvapení v podobě bylinek a také pohádku o Bumbrlákovi. A kdo byl Bumbrlák? To ať vám doma prozradí děti :).

 

Angličtina

Tento týden byl na téma: „Vítr fouká ze strnišť“ . A protože se jedná o téma, kde je potřeba teple se obléci, povídali jsme si o oblečení. Zaměřili jsme se na výraz “ put on“ a slovíčka shoes, hat, jacket a scarf. Slovíčka jsme rytmizovali zábavným způsobem, např. skákáním, tleskáním nebo změnou intonací hlasu. Děti to moc bavilo. Děti si také užívají, každé ráno na začátku angličtiny hledání lištičky. Ale to byste nevěřili, kam se ta nezbedná liška pokaždé schová. A dále jsme  nacvičovali písně na besídku.

 

Tanečky:

V úterý jsme se na úvod rozehřáli na taneček „Veverky“. Dále jsme se  protáhli s relaxační hudbou a zaměřili se na správné dýchání. Seznámili jsme se s novým tanečkem „Chocolate“ na rozvoj koordinace pohybů, rozvoj pohybových schopností a dovedností. Dále jsme si zopakovali mazurku, tentokrát na píseň „Teče voda proti vodě“. Na závěr jsme si na přání dětí zatancovali „Rybí tanečky“.

 

Hudebka:

V úterý jsme se nejdříve zrelaxovali s protahovacím a dechovým cvičením. Zopakovali jsme si písně na vánoční besídku „Jedlička“, „Veverka“ pro upevňování textu a rytmizace. Dále jsme se věnovali přípravě na  vánoční vystoupení a opakovali si vánoční koledy s doprovodem klavíru.

 

Tvoření:

Ve středu jsme se také věnovali přípravě na vánoční zpívání u stromečku a začali jsme si tvořit kostýmy 🙂

Přírodovědný kroužek

Děti pracovaly s potravinářským barvivem a filtrací. Zkoušely odbarvit coca colu přes filtrační papír za pomoci živočišného uhlí. Filtrační papír si samy složily a vložily do trychtýře. Vše zakreslily do pracovních listů.