Kniha…. 28.2.-3.3.2017 Ú

3. 3. 2017 | Kronika - Jirny

Sovičky
Týden s „Knihou“ byl prostě báječný. Popovídali jsme si o tom, jaké druhy knížek vlastně máme, jaké knížky čte maminka, tatínek… Děti vyprávěly o své nejoblíbenější knížce a také ji přinesly do školky ukázat nám ostatním. Někdo má dokonce knížku napsanou přímo pro něj samého. Zkusili jsme si odpovědět na otázku:“Co všechno kniha dovede“? Zeptejte se svých dětí, některé jejich odpovědi nás doslova ohromily. Společně jsme popřemýšleli o tom, jak vlastně taková první kniha vznikla, když, jak si správně děti vzpomněly, dříve nebyla žádná elektřina ani továrna. Hned jsme si vyzkoušeli, jaké to tedy bylo psát knihu brkem a inkoustem. To bylo nadšení!!! Děti psaní bažantím brkem (husa nebyla) tak moc zaujalo, že by ve třídě byl slyšet špendlík spadnout na zem 🙂 Vzhledem k nadšení dětí nás napadlo vyrobit si koláž. Tedy autoportrét s našimi ručičkami, jak si sami čteme knížku. A opět to dopadlo báječně. Děti byly překvapené, že zvládnou nakreslit sami sebe, vystříhat své obkreslené ruce, vyrobit desky knihy…Ti, kteří si nechali ve školce svůj výtvor psaný brkem, si jej vložili do své knížky. Obrázku jsme doslova vdechli život, když jsme knížky nalepili do vystříhaných ručiček. Jak na závěr poznamenal Liborek…“Teda paní učitelko, ta kniha má opravdu velkou moc.“

Logopedická prevence:
Hláska „C“

Grafomotorika:
Vlnění

 

AJ Sovičky

 

Celý měsíc se v angličtině se budeme zabývat rodinou (my family, my home, furniture, pets). Pro propojení českého tématu „Kniha“ s anglickým „My family“, si s dětmi vyrábíme knihu „My book“. Knížka bude sloužit jako ukazatel probrané látky a frází, které jsme s dětmi již probrali. Tvořením této knížky si děti upevňují slovíčka a fráze.

Úvod do tématu „My family“ jsme zahájili videem Wattsenglish, kde se děti seznámily se slovíčky, které jsme po sléze opakovali pomocí flash karet. Všechny děti se vystřídaly při představování své rodiny (granpa, grandma, mummy, daddy, sister, brother, baby, uncle, aunty) frází „I have“. K našemu tématu jsme si také seznámili s novou písní „Addams family“ , kterou budeme procvičovat delší dobu na chystané představení.

Protože jsme si celý týden povídali o knížkách a pohádkách, tak jsme se seznámili i pohádkovými postavami (Fairy, knight, Queen, King, witch, princ, princess, wizard, dragon).

 

AJ klub

No anglickém kroužku jsme si s dětmi vyrobili „Family tree“ a vysvětlili si tak i význam. Na výrobu stromu jsme vystříhali lístečky, namalovali milované členy rodiny a nalepili. Dále jsme si povídali o oblíbených knížkách „What is your book about?, My book is about…“

 

Lištičky

Tento týden jsme otevřeli krabici „pokladu“, kterým byly různé knihy. Děti se postupně seznámily se všemi druhy knížek. Řekli jsme si, jak s knížkami zacházet a našli místo pro naší novou knihovničku. Ta se brzy naplňovala knížkami, které děti postupně přinesly do třídy. Děti moc hezky všem svou oblíbenou knížku představily. Naší společnou oblíbenou pohádkou se stala pohádka O Koblížkovi, se kterou se děti seznámily prostřednictvím dějových obrázků. V rámci polytechnického vzdělávání si každý začal vyrábět vlastní knížku o této pohádce. Pohádku jsme také zdramatizovali při cvičení s míči. Koblížek nás provázel při hrách nejen tento týden, ale zůstane s námi i týden příští a bude si s námi povídat o Starých pověstech českých.

 

Angličtina

V rámci tématu KNIHA jsme se zaměřili na knížky o zvířátkách, především pak na ty domácí a žijící na farmě. Dozvěděli jsme se, že např. kravička bydlí v kravíně, má ráda travičku a dává nám mléko. Nechyběly zábavné písničky a videa – veliký úspěch měly u dětí zvuky jednotlivých zvířátek.

Dramatický/pohybový kroužek

Hereckou etudou  „Na reportéra“ jsme se s dětmi naučili vnímat svého partnera ve dvojici a také rychle promyšlené reakce na pokládané jednoduché otázky. Také jsme si barvami na tělo ozdobili obličej jako indiáni a naučili jsme se indiánský taneček, kterým jsme zachránili celé indiánské údolí. Inspirací nám byla kniha “ Vinnetou“ od Karla May. Nakonec jsme se přenesli do arabské lidové pohádky “ Tisíc a jedna noc“ a ukázali jsme si základy břišních tanců.

Hudební/pěvecký kroužek

Tento týden jsme věnovali pozornost řadě tonu a také samotnému zapsání do notové osnovy. Naučili jsme se tony vzestupně zpívat a pojmenovat je.

Píseň pro zamyšlení pro tento týden:

Kolik je na světě?

 

Kolik je na světě očí?
kolik je na světě snů?
kolik se koleček točí?
kolik je nocí a dnů?

 

Ref.:

Toho i toho je mnoho,
toho i toho je moc.
Jediné slunce je jedno
a to když zajde,je noc.

 

Kolik je na světě školek?
kolik je na světě škol?
Kolik je kluků a holek?
Kolik je šlapacích kol?

Malý přírodovědec

S Tomášem jsme proměnili vodu doslova v duhu. Měnila nám barvy jako chameleon a my jsme si zahráli na pozorovatelé.Také jsme se přesunuli do světa čar a kouzel a pomocí papíru a plastového kelímku jsme se naučili kouzlo na zmizení mincí. Děti si pak svůj vyrobený lapač mincí odnesly domů.

Kroužek populárního zpěvu

Tento týden jsme věnovali velký důraz na cvičení na držení těla, správné kapacitě dechu a také jsme se naučili pracovat se sílou hlasu. Dále jsme rozvíjeli hlas pomocí cvičení  „na kukačku“, nebo cvičení na slovo GONG, nebo BIM BAM (kvůli nazálnímu nasazení hlasu, který je pro zpěváka velice důležitý). Opakovali jsme píseň “ Skálo, Skálo“ od Svěráka a Uhlíře společně u klavíru a také veselou píseň „Can´t stop the feeling“ z animované pohádky Trollové. Na závěr hodiny jsme s dětmi debatovali o tom, jaké písně se nám líbí a tu nejoblíbenější každý sám interpretoval, což  dětem pomalu pomáhá zbavit se trémy před větším počtem lidí.

Tvořivá dílna:

Tentokrát se z nás stali ilustrátoři a vytvořili jsme si vlastní ilustraci k básničce. Jak se nám výrobek povedl, se můžete podívat na chodbě školky. 🙂

 

Sportovní hry:

Na začátku jsme se pořádně protáhli a zahřáli při rozcvičce a potom se z nás stali fotbalisti. Nakonec jsme si odpočinuli při hře na Obra a Palečka, která nás moc bavila