Masopust….6.-10.2.2017 Ú

10. 2. 2017 | Kronika - Jirny

Sovičky:

Masopust nás naprosto pohltil. Společně jsme se vypravili na výpravu do minulosti a zjistili jsme, proč lidé Masopust slavili. Divili jsme se nad masopustními maskami i nad umem lidí, kteří je vyrobili. Velmi se nám líbily velké masky koní, jelenů a postav. Pobavili jsme se nad řezníky, bábami v nůších a kozou. Pověděli jsme si, co jednotlivé masky znamenaly a proč byly v průvodu. Nakonec jsme si všichni zařádili na našem masopustním karnevalovém veselí, kde jsme si zatancovali, zahráli si hry a vůbec jsme si ten den společně užili.

 

Logopedická prevence:

Hláska „G“

Grafomotorika:

Kombinace oblouků

Aj Sovičky

Tento týden jsme u nás ve školce měli masopust.V angličtině jsme si s dětmi vysvětlili, že masopust je pouze česká slavnost a že v jiných zemích slaví něco podobného jménem „carneval“, kde se lidé a děti také oblékají do různých převleků „costumes/ masks“. Děti nadšeně sdělovaly, v jakém kostýmu přijdou na daný den převlečené. S masopustem je také spojená hudba a spousta dobrého jídla, proto jsme si s dětmi zopakovali hudební nástroje a rozšířili slovní zásobu na téma „food“. Děti roztřiďovaly obrázky na „musical instruments“ a „food“, čím jsme zjišťovali jestli rozumí zadání. Dále jsme třídili jídlo podle nadřazeného slova „vegetable, fruit, meat, sweet“ a bavili jsme se o tom, co máme a nemáme rádi „Do you like…? Yes, I do/ no I dont“ a celou větou „I like…/ I dont like…“. Na tuto vazbu jsme si společně zazpívali písničku „Do you like“ a seznámili se s říkankou “ Jelly on a plate“.

Tradičně jsme opakovali a procvičovali počasí, dny v týdnu a „feelings“, na zapamatování.

AJ klub

Na téma „food“ jsme navázali rozdílem mezi „healthy X unhealthy“, kde děti rozdělovaly jídlo na zdravé a nezdravé, a také na jídlo dobré nebo špatné na naše zoubky.

S dětmi jsme procvičovali vazby „Do you like…? / Can you play the…?, čím jsme zjišťovali, zda rozumí zadání. Děti vedeme k tomu, aby uměly odpovídat celou větou.

Další odpoledne jsme s dětmi opakovali „feelings“, kde jsme se snažili pochopit jaký je rozdíl mezi vazbou „How are you?“ a vazbou „How do you feel?“ (happy, sad, angry, tired, sleepy, suprised, hungry, thirsty, scared). Pro děti, tyto věty zní velmi podobně a dělá jím větší problém vybrat správnou odpověď „I´m fine, thank you. / I´m happy, sad, angry, etc.“, proto tyto vazby budeme častěji opakovat.

Lištičky

Masopust – to bylo nejen povídání u příběhu z cyklu Chaloupka na vršku – Jak to bylo o Masopustu, ale také naše masopustní pohybové říkanky. Zazpívali jsme si písničku „Šel tudy“, vyrobili papírové masopustní čepice a vyzkoušeli jsme si masopustní kostým ve hře Na šimla. Vyvrcholením našich her byl karneval s moc pěknými maskami, písničkami, tancem, zábavními hrami a s masopustní koblihou.

AJ – Lištičky

Tento týden jsme se zaměřili na zvířátka, a to nejen ta, co žijí v lese, ale také ta z džungle. Zvířátka jsme procvičovali nejen pomocí písničky ABC song, ale také prostřednictvím ukázky nejrůznějších zvířecích kostýmů pro děti. V rámci opakování emocí jsme trénovali otázku „How are you today…?“.

Tvořivá dílna:

Tentokrát jsme si s dětmi zkusili keramiku a vyrobili jsme si makovo-tvarohové koláče, které se nám tak povedly, až jsme litovali, že si je nemůžeme sníst. 🙂

Sportovní hry:

Nejprve jsme se zahřáli při písničce Toca-Toca, na kterou jsme se naučili sestavu s aerobikovými prvky a potom jsme se vrhli na Židličkovou, při které jsme se měnili v různá zvířátka. Nakonec jsme si zahráli relaxační hru s míčem, abychom si po náročné hodině odpočinuli.

Dramatický/pohybový kroužek

 

Týden masopustu jsme oslavili typickým českým společenským tancem v 2/4 taktu pod názvem Polka. píseň Pavla Nováka “ Japonská myší polka“. Děti se  naučily vycítit těžkou a lehkou dobu.  U Lištiček jsme si také zatancovali na píseň “ Pásla ovečky“ za doprovodu rekvizit.

Doprovodná básnička “ Masopustní veselice“ nám svým vtipným textem vykouzlila úsměv na rtech 🙂

 

 

Hudební/pěvecký kroužek

Tento týden jsme si pohráli s notovou osnovou. Naučili jsme se pojmenovávat noty a jejich místo na notové osnově. Dále jsme se naučili zpívat základní notovou řadu. Za doprovodu klavíru jsme si zazpívali veselou písničku “ Karneval nechodí potichu“. Na závěr celého týdne jsme si povídali o tradicích hudby ve světe a vybrali si Afriku a jejich specifické rytmy a hudební nástroje. Za pomocí bubínků a židliček jsme si udělali tradiční africké dopoledne. Svými ručičkami jsme rozbubnovali a oslavili konec týdne. Liborkovi moc děkujeme za zapůjčené bubínky.

 

Malý přírodovědec

Tomáš nás zasvětil do reakce vody a mýdla. Při spojení těchto dvou látek se předměty na hladině začnou magicky pohybovat. Také jsme se naučili pracovat se svým dechem, kterým jsme vytvářeli za pomocí mýdla velké barevné bubliny a děti nazvaly tento pokus za nejlepší 🙂