Podzimní plody… 21.-25.9.2015

30. 9. 2015 | Kronika - Jirny

Sovičky

V pondělí jsme s dětmi pozorovali  padající listí v IT ukázce.

Povídali jsme o tom, že nyní všude kolem nás vidíme padající listí. Co nám podzim přináší?

Hráli jsme si sami na padající listí, když fouká větřík,  podle barev padá listí na zem. V úterý jsme si povídali o jeřabinách a pak jsme je šli natrhat. Po cestě jsme se potkali i s volavkou a dalšími obyvateli přírody, kteří se pomaličku začínají připravovat na zimu.

Ve středu jsme si hráli s listy javoru a pokoušeli se obtisknout na papír jeho obrys v nejrůznějších barvách. Tyto obrázky ještě perokresbou dokončíme. Ve čtvrtek jsme si povídali o havranech a dalších zvířátkách, která sbírají plody podzimních rostlin jako zásoby na zimu. V pátek jsme si opakovali to, co jsme se dozvěděli v týdnu.

Lištičky

Tématem tohoto týdne byly plody podzimu. V pondělí jsme si s dětmi zopakovali angličtinu z minulého týdne a u IT tabule jsme zjišťovali, které plody děti znají.

V úterý jsme si řekli, že nejlepším způsobem jak děti učit o podzimu a jeho plodech je vyrazit ven. Vydali  jsme tedy k rybníku. Cestou jsme pojmenovávali jednotlivé stromy a keře. Setkali jsme se s nutrií, volavkou a kachnami. Nasbírali jsme mnoho přírodnin, které nám posloužily jako výukový materiál a také základ pro výtvarnou činnost v následující den.

Ve středu byl první podzimní den a my jsme s dětmi zjišťovali, co to vlastně znamená. Bavili jsme se o jednotlivých ročních obdobích, jak je poznáme a jaké činnosti k nim patří (soustředili jsme se hlavně na podzim). Nakonec jsme společně vyrobili velký obraz složený z přírodnin, které jsme nasbírali předchozí den.

Čtvrtek byl zasvěcen poznávání stromů, jejich plodů a listů (Kaštan. Dub, buk, líska, jeřabiny). Děti byly motivovány hrou na kouzelný les, který jsme vytvořili. Poté děti omalovávaly obrázky dle diktátu, což je bavilo a my si mohli ověřit, kolik si toho vlastně zapamatovaly (např. obrázku vybarvi zalenou barvou list dubu, červeně dva kaštany atd).

Pátek byl opakovacím dnem. bylo nás výjimečně málo, tak jsme se zaměřili na výuku k sebeobslužnosti.

Angličtina

Tento týden jsme měli téma plody podzimu. V angličtině jsem se na podzimní písničce učili barvy, hlavně červená, oranžová, žlutá, hnědá a zelená. Počítali jsme do 3 a opakovali základní slovíčka z předchozích týdnů. Učili jsme se báseň o barvách: Red and Yellow? You are right! red and yellow, green and brown. red and yellow? Yes, well done.

Rytmika

Děti se po svačince nemohly dočkat a tak jsme na nic nečekali a rovnou jsme začali řádit a skákat na písničky podle přání dětí. Děti si oživovaly taneční písničky, které už známe.,,Vítr“ od Lucky Vondráčkové nám pak přinesl  téma týdne a tančili jsme na písničky ,,Kaštany“, ,,Pod naším okýnkem“, ,,Mix- Mám já hrušku“, ,,Hruška“, ,,Jablíčko“ a další. Následně si každý našel kamaráda a vyzkoušeli jsme si Mazurku na písničku ,,Měla babka čtyři jabka“. Za odměnu děti dostaly omalovánku jabloně a vrhly se vybarvovat.

Hudební kroužek

Kroužek jsme zahájili poslechem písně ,,Kaštany“. Píseň jsme společně rozebrali a s pomocí nůžek, pastelek, lepidla, obrázků a šikovných ručiček jsme obsah písně přenesli na papír. Po rozezpívání u pianina jsme s kytarou nacvičovali první část. Známe už, o čem písnička je a příští týden ji určitě zvládneme zazpívat celou.

Tvořivá dílna

Tento týden jsme z nasbíraných javorových křídlatých plodů „nosíků“ tvořili různé tvary pomocí lepidla. Nové děti se tak seznámily s prací s lepidlem. Děti si udělaly šáteček podle písničky „Měla babka čtyři jabka“. Použili jsme látku a barvy na textil. Vše jsme vystavili na větev, kterou jsme našli na zahrádce.

Sportovní hry

Tyto sportovní hry jsme se naučili házet míč do koše, děti tuto disciplínu nazvaly „košíková“. Opakovali jsme to tak dlouho, že některé děti se do koše opakovaně trefily již na první pokus. Zaběhali jsme si tradičně závody v běhu kolem jabloně a zahráli cvičení „Rybičky rybičky“ a „Cukr, káva, limonáda“. Nakonec si děti ještě zahrály „Honzo, vstávej“.