Pranostiky… 30.1..-3.2.2017 Ú

3. 2. 2017 | Kronika - Jirny

Sovičky:

Celý týden jsme se věnovali pranostikám. Vysvětlili jsme si, co vlastně pranostiky jsou, proč a jak se jimi lidé řídili, jak  pranostiky vznikly. Společně jsme si vysvětlili pranostiky na měsíc únor. Na IT tabuli jsme se podívali, jak jednotlivé pranostiky ztvárnili naši známí malíři, Mikoláš Aleš, Josef Lada…atd. Také jsme si namalovali a vybarvili hudební nástroje, staročeské jitrnice, protože si chceme parádně vyzdobit školku a třídu.

 

Logopedická prevence:

Hláska „K“

 

Grafomotorika:

Kombinace oblouků

AJ Sovičky

Tento týden jsme s dětmi v angličtině probírali nástroje „musical instruments“. S dětmi jsme si ukázali různé nástroje, na které jsme si i společně zahráli, naučili jsme se nová slovíčka, pantomimou jsme procvičovali vazbu „what he/she is doing?“ „He/she is playing piano“ a pomocí IT tabule jsme hádali podle sluchu, jaké nástroje zrovna hrají. Na toto téma jsme se naučili novou písničku „Music man“, která děti velmi baví předvádět.

Díky pracovnímu listu jsme si procvičovali vazbu „can/can’t“.

Pravidelně procvičuje témata, která bychom již měli znát.

AJ klub

Na odpolední angličtině jsme si s dětmi přečetli knížku O červené Karkulce „Red Ridding Hood“, kde děti s knížkou musely spolupracovat, a proto je i delší pohádka zaujala a vtáhla do děje. Na toto téma nás čekala nová slovní zásoba a malá zahraná scénka.

 

Lištičky

Jak se žilo našim předkům? Úvodní odpovědí nám bylo naše týdenní téma – pranostiky. Pověděli jsme si, co je pranostika a několik zimních jsme si řekli. Pranostiku „V lednu mráz – těší nás, v lednu – voda, věčná škoda“ děti ztvárnily na společném obrázku. Všechny děti se k ní naučily říkanku, starší děti zvládly i obrázek popsat a říci, co by se stalo, kdyby… Písnička „Nestarej se ženo má“ nám byla průvodkyní nejen při zpěvu a tanci, ale i při prvním seznámení s dobou našich předků.

Lištičky – AJ

Tento týden jsme zahájili rekapitulaci slovní zásoby probranou od počátku školního roku.  Zopakovali jsme si barvy, ovoce a zeleninu. V závěru týdne jsme si povídali o tom, jak se máme a jak se aktuálně cítíme. Prostřednictvím her a písniček jsme si jednotlivá témata pěkně propojili a nechybělo ani trénování oblíbeného počítání.

Dramatický/pohybový kroužek

Týdenní téma pranostik se vneslo i do dramaticko-pohybových hodin. Vyzkoušeli jsme si, jak se naši předkové dříve bavili na tamějších zábavách. Melodie z lidové písně  ,,Hádaly se houby“ v rytmu mazurky naši hodinu otevřela. Děti tancovaly v páru a tím se naučily, jak vést tanečního partnera, nebo být partnerem veden. Poznali jsme také hrdinu zimy Sv. Martina, který na svém bílém oři přiklusal až k nám. Krátké divadélko ,,My a pranostiky“, ve kterém si naše Sovičky zahrály, uzavřelo náš den a my se vrátili zpátky z dob našich babiček do 21.století. 🙂

Hudební/pěvecký kroužek

Tento týden jsme se lehce dotkli teorie hudby. Děti získaly povědomí o notové osnově, včetně psaní houslového klíče za pomoci interaktivní tabule. U Lištiček byla notová osnova a houslový klíč vysvětlen příběhem ,, O pavoučkovi, který vše upředl“. Ručičky v bok a lidová melodická píseň v mírném tempu ,,Kalamajka“ uzavřela náš hudební kroužek.

Malý přírodovědec

S Tomášem jsme se vydali poznávat a prozkoumávat pokusy o kyslíku. Dále jsme si vyrobili svou aktivní sopku z modelíny, jedlé sody a octu. Také nám Tomáš ukázal ,, Hořící pěst“, čímž nás zasvětil do teorií kouzelníků. ,,Hořící pěst“ nás tak nadchla, že jsme tento pokus opakovali ještě dvakrát.

Tvořivá dílna:

Tentokrát jsme se naučili pranostiku o kočce, která když se v únoru bude vyhřívat na sluníčku, jistě v březnu poleze za kamna a pranostiku jsme si následně sami nakreslili. Výtvory se nám moc povedli 🙂

 

Sportovní hry:

Pořádně jsme se rozcvičili a naučili jsme se novou hru – Mrkanou. Nejvíc nás ale bavila opičí dráha, kterou jsme všichni bravurně zvládli 🙂