První znaky jara … 23.3.-27.3.2015

26. 3. 2015 | Kronika - Jirny

Sovičky

Tento týden jsme si představili téma „Jaro“. V pondělí jsme si představili základní znaky jara. Ven nás však lákalo krásné počasí, a proto jsme si v přírodě přenesli prokreslením strukturu kůry stromů na papír.

Druhý den jsme poznávali jarní květiny a hráli s nimi pexeso. Ve středu jsme si vyprávěli o zvířatech, která ožívají, nebo se k nám vracejí díky jaru. Vytvořili jsme jarní výzdobu třídy a oken. Čtvrtek patřil žábám a všem jejich vývojovým stádiím. Děti zaujaly proměny žab, které si volili na interaktivní tabuli. Poslední den jsme se věnovali čápům. Zahráli jsme si spoustu pohybových her, kterým samozřejmě vévodil „Mistr Stork“. Příští týden oslavíme ve školce Velikonoce! Pěkný víkend všem!

Lištičky

V pondělí jsme se s dětmi bavili o jaru. Nastínili jsme si, co se děje s počasím a přírodou. Na procházce jsme obkreslovali kůru stromů.

Úterý bylo věnováno květinám, které rostou na jaře. Děti poznávaly podle obrázků, následně měly obrázky hledat po třídě a správně květiny pojmenovat.

Ve středu jsme zužitkovali obkreslenou kůru stromů. Papíry s kůrou jsme natrhali na drobné kousky a skládali z nich strom, následně jsme pastelkami domalovali korunu stromu. S dětmi jsme si povídali o tom, z čeho se strom skládá.

Čtvrtek byl opět věnován přírodě. S dětmi jsme strávili většinu času sledováním časosběrných materiálů, kde děti mohly sledovat růst stromů a květin od semínka. Ve zbytku času jsme dodělávali stromy z předchozího dne.

V pátek jsme se zabývali zvířátky v lese a jejich mláďaty. Věnovali jsme se i ostatním u nás volně žijícím a běžně chovaným zvířatům. U interaktivní tabule jsme pak hádali mláďata jednotlivých zvířat. Nakonec jsme s dětmi vyrobili tiskátka a kombinováním různých výtvarných technik tvořili kuřátka. Použité techniky – trhání papíru, práce se štětcem a temperou, kresba pastelkou, lepení, doplnění detailů fixou.

Rytmika – téma – jaro

  • motivace – obrázky jarních květin – poznat a pojmenovat květiny
  • hra na květiny s doprovodem pianina
  • taneční improvizace – opakování známých písní
  • hra na pet lahve
  • písničky na přání
  • závěr – rytmizace s tamburínou

Tvořivá dílna

Povídali jsme si o květinách, které rostou na jaře. Interaktivní ukázka, jak se malují květiny. Každý udělal z keramické hlíny květinu pro maminku. Také jsme připravili hlínu do truhlíků a zasázeli hrách.

Hudební kroužek

Hudební odpoledne jsme zahájili již tradičně hlasovou rozcvičkou. Zapojili jsme i správné držení těla a dýchání. V další části jsme si vysvětlili italské názvosloví dynamiky. S ukazováním a pohybem jsme si vysvětlili význam jednotlivých slov. Po zazpívání známých písní jsme se seznámili s novou písničkou „Jaro“.

Sportovní hry

Rozcvičili jsme se, zacvičili jógu s interaktivní tabulí. Cviky ve dvojicích. Zacvičili a zaběhali jsme si jako koníci. Zaběhali závody v obíhané. Zaskákali panáka. Jóga na vydýchání na závěr.

Anglický klub

Tento týden jsme si společně nakreslili zahradu plnou tulipánů a procvičovali jsme otázku a odpověď: What colour is your tulip? My tulip is green/pink atd. Učili jsme se nová slovíčka týkající se jara, ale spoustu z nich již děti ovládají. Angličtinu jsme procvičovali také s interaktivní tabulí a celý týden jsme si pouštěli písničku Spring is here.
Key words: a flower, a tulip, a bee, a snowdrop, a frog, a butterfly, spring, the Sun
Písnička:
Písnička:

Básnička:

Jaro (František Halas)

Co všechno musí dělat jaro

Vytáhnout trávu z hlíny
a na zeleno natřít.
Načernit pěkně stíny
a všechno živé sbratřit.
Všem hadům svléci kůži,
načesat řádně louky,
spočítat lístky růží
a pruty leštit, brouky.