Jak se žilo naším předkům… 20.-24.2.2017 Ú

24. 2. 2017 | Kronika - Jirny

Sovičky:

Tento týden jsme se společně vrátili do minulosti. Společně jsme se zamysleli nad tím, jak žily naše pra pra babičky, jak těžkou práci museli mnohdy vykonávat naši pra pra dědečkové. Jak se asi žilo lidem společně v chaloupkách, kde život proudil v jedné velké světnici kolem kamen, spalo se na peci… Jaké to bylo, když děti musely vodu do stavení nanosit od studánky, pomáhat s běžnými denními činnostmi jako je vaření, krmení zvířat, nošení a štípání dřeva, pomoc v péči o nejmladší sourozence… Zjistili jsme, jak se pletou košíky, tvarují hliněné nádoby, jak vlastně kovář vykoval hřebík… Protože máme rádi, když si vše vyzkoušíme, vyhrnuli jsme si rukávy, vzali valchu a vyprali jsme „prádlo“. Největší úspěch ale sklidily bramborové placky, které jsme si sami připravili a upekli. To byla dobrota!!!

Přejeme všem krásný víkend, těšíme se na pondělí.

Logopedická prevence:

Opakování hlásek „K, G, J“

Grafomotorika:

Kombinace oblouků.

Angličtina

V tomto týdnu jsme si v angličtině povídali o tom, co nás baví „hobbies“. Téma jsme si uvedli písničkou „what do you like to do?“ Načež jsme se posadili do kroužku a povídali si o našich zájmech. Děti odpovídaly celou větou „I like ex: singing“. K upevnění vazby jsme si namalovali obrázek.

Dále jsme se snažili pochopit rozdíl mezi „hobbies X jobs“ a otázkami na toto téma „What do you like to do. I like…“ / What do you want to do when you grow up? When i grow up I want to be“.

Na téma „jobs“ jsme si s dětmi zopakovali písničku „career“.

Dále jsme dětem představili narozeninový kalendář, kde můžeme sledovat, kdo a kdy bude mít narozeniny. Tímto jsme s dětmi procvičili měsíce v roce, roční období a počítání do 12-ti.

Na konci týdne jsme si zahráli  hru na zopakování slovíček „toys“, s čímž jsme také procvičili „prepositions“.

 

AJ Klub

Na kroužku jsme si hlouběji procvičili rozdíly mezi „jobs X hobbies“. Dále jsme řadili povolání a jejich náčiní k sobě „find a pair“ pomocí pexasa.

Další části bylo opakování pohádky „Three little pigs“ a upevňování slovíček a vazby „Where is it?“.

 

Odkaz na písničky do zásobníku:

 

https://youtu.be/tYNap8gVNK4

 

https://youtu.be/CR71AhdHadM

 

 

Lištičky

Jak se žilo našim předkům? To jsme dětem přiblížili hlavně prostřednictvím donesených starodávných věcí, které jsme použily při interaktivních hrách. Děti si tak mohly vyzkoušet, jaké kuchyňské nádobí lidé dříve používali, v čem a čím si dříve myli ruce. Také si vyzkoušely, jak se dříve pralo prádlo na valše. Zahráli jsme si i na pekaře. Nejdříve si děti vytvořily kuchařské čepice a potom z těsta vyrobily houstičky, které se nám krásně dozlatova upekly v troubě a zavoněly po celé třídě :). Děti také poznaly, co potřebuje ke své práci švadlenka a písničkou „Jede, jede poštovský panáček“ jsme si přiblížili povolání listonoše. S některými řemesly se děti také seznámily prostřednictvím pohádky O neposlušných kůzlátkách, kterou nám přijelo zahrát divadlo Kozlík.

Angličtina

Prostřednictvím prezentace „Old and New“ jsme si povídali o rozdílech našeho života a našich předků (vana/necky, pračka/valcha…). Také jsme se tento týden zaměřili na jednoho z našich hrdinů, konkrétně na hasiče. Nechyběla zábavná písnička Hurry, hurry drive the Fire truck, díky které jsme procvičovali nová slovíčka (hadice, žebřík atd.).

Dramatický/pohybový kroužek

S dětmi jsme objevili krabice plné překvapení, ve kterých jsme našli několik převleků a kostýmů. Děti měly za úkol vybrat si převlek a rekvizitu a ztvárnit svou vymyšlenou postavu. Našly se postavy jako je květinová víla, všemocný faraon, líný spáč, dokonce i postava- nákupní taška. Děti si tuto zadanou úlohu,s úsměvem od ucha k uchu, užily. Nakonec jsme si zopakovali tradiční lidové tance jako je polka, mazurka a na závěr „skákací“ tanec Letkiss.

Malý přírodovědec:

S Tomášem jsme si vyzkoušeli, co všechno se dá vyrobit z mýdla. Namalovali jsme si obrázek v mléce a zjistili jsme, jak vypadá sloní pasta. Také jsme se dozvěděli, že mýdlo je pro nás víc nebezpečné, než jar či mýdlo tekuté.

 

Tvořivé dílny:

Zkusili jsme si, jaké to bylo, když si lidé museli vše vyrobit sami a vyrobili jsme si látkovou panenku, se kterou jsme si potom pěkně vyhráli. 🙂

 

Sportovní hry:

 

V návaznosti na lidovou slovesnost jsme zařadili hudebně-pohybové hry, které jsme spojili s rytmizací a dramatizací.

 

Kroužek populárního zpěvu

Čím zpíváme, jak hlasivky vypadají, máme je všichni? Na všechny otázky jsme si s dětmi pomocí interaktivní tabule odpověděli. Položili jsme základy správného postoje, správného vedení dechu a uvolnění křečovitých partií. Vysvětlili jsme si,jak se pracuje s mikrofonem a vyzkoušeli si to. Inspirací pro tento týden nám byla píseň “ Skálo, Skálo“ od Svěráka a Uhlíře a pro větší divočinu jsme naslouchali správným notám u písně  „Can´t stop the feeling“ z animované pohádky Trollové.