Skupenství vody.., 11.-15.1.2015 Ú

15. 1. 2016 | Kronika - Jirny

Sovičky

Týden začal povídáním  si o vodě v různých skupenstvích. EDWARD kohout a náš kamarád se nás ptal, jako každý den, jak se máme, jak se cítíme.  Na kouzelném koberci s námi zalétl na severní a jižní pól, kde děti zkoumaly, z čeho se skládá ledovec a sníh a proč vlastně ledovce jsou ve stavu pevném.

Na globusu jsme si ukázali, kde leží póly. Také jsme na dlaních pocítili rozehřívající se kus ledu a pochopili, tak jak led vzniká i zaniká. Pak jsme zpívali naší novou písničku HAPPY HAPPY NEW YEAR, kterou děti z části samy vymyslely.

Další den byl naším hlavním tématem koloběh vody. Na IT tabuli děti sledovaly koloběh vody.

Učili jsme se nová slovíčka a pak zpívali a hráli na hudební nástroje jako orchestr. Střídali jsme si sólová vystoupení, což děti opravdu hodně bavilo.

Středa pro nás byla dnem výtvarným. Děti si za pomocí nůžek, lepidla, temperových barev a výtvarných technik vyrobily sněhuláky, kteří hledí na nebe plné sněhových vloček. Nádherný výtvarný počin.

Ve čtvrtek jsme si opakovali látku o vodě a pak se  dozvěděli, kolik slovíček už známe. Hráli jsme hru, „přines vše, co již umíš říct anglicky“. Mohu říct, že před námi se objevila velká kupa hraček a věcí, které děti pojmenovaly.

Pátek byl pro všechny děti odpočinkovým i pracovním dnem. Děti si hrály ve skupinkách na různých stanovištích a také měly blok logopedie s paní učitelkou Veronikou. Také děti hrály logické, výtvarné, hudební hry, i na IT tabuli, hlavně pexeso. Všechny děti se cítily svobodně, že se samy mohou rozhodnut, kde si chtějí hrát. Byli jsme spojeni se třídou Lištiček a tak si děti hrály dohromady.

 

Lištičky

V tomto týdnu jsme se zabývali tématem skupenství vody. Seznámili jsme se s vodou jako takovou,říkali jsme si,jakou má barvu,proč není modrá a kdy a za jakých okolností ji modrou vnímáme. Povídali jsme si také o ledu,jak voda zmrzne a abychom si to lépe pamatovali,vyrobili jsme si lampičku z ledu. Do nádoby ve tvaru hvězdy jsme nalili vodu a nechali do druhého dne v mrazáku
zmrznout. Lampičku jsme druhý den vyndali z mrazáku,vyklopili z formičky a dali do ní svíčku. Ukázali jsme si tím přeměnu skupenství tekutého na tuhé. Na IT tabulí jsme si ukazovali a zároveň říkali,jak probíhá koloběh vody v přírodě,kde se vlastně u nás voda bere, proč a za jakých okolností prší. Dále jsme si říkali, proč je důležité pít vodu a uváděli si příklady rostlin a živočichů, proč a v čem je voda pro jejich život důležitá.

Jako výtvarnou činnost jsme zvolili práci s inkoustem a brčkem,pomocí něhož jsme rozfoukávali inkoust po papíře. Vznikaly nám z toho strašidla,kterým děti po zaschnuti nalepovaly korálky jako oči.

Dále jsme se během týdne zabývali logopedickou prevencí se zaměřením na písmenka D a Ď.

Angličtina

Tento týden byl v anglickém jazyce zaměřen na zvířátka. Pomocí písní, obrázků a různých her jsme se naučili několik zvířátek. Na IT tabulí děti pomocí obrázků poznavali o jaké zvířátko se jedná. Zahráli si i několik interaktivních her.Jednalo se především o zvířata cat,dog,bird,lion,mouse and fish. Děti začínají mnohem více rozumět a díky tomu projevovat určité prvky aktivního vnímání. Pamatují si určitá slova nebo prosté věty,které jsou schopné prezentovat dál.

Tvořivá dílna

Vyráběli jsme velikou kapku vody za pomocí papírových ruliček, každý si udělal svoji kapičku, kterou přidal k ostatním a tak vznikla velká kapka. Použili jsme papírové ruličky, tempery, ozdoby. Také jsme udělali pokus se solí. V nádobě jsme rozmíchali sůl s vodou, vložili provázek a čekali jsme až se na nich utvoří krystalky.

 

Sportovní hry

Rozcvičili jsme se a zacvičili jsme si jógu, kterou už umíme všichni. Přidali další nové cviky. Zahráli jsme si uvolňovací hru na hadrové panáky. Zaskákali jsme si a každý si udělal svoji vlastní sestavu. Také jsme závodili v běhu ve dvojicích.

Rytmika

děti si procvičovaly taneček Bude zima, bude mráz. Většina dětí již zná základy choreografie tanečku. Dívky si rády zatančily se šátky a všichni se zapojili do taneční improvizace na téma Voda. Závěrečná rytmizace a hra na rumbapet nemohly chybět.

 

Hudební kroužek

Nacvičovali jsme píseň Usnul vrabec za komínem. Pomáhaly nám k tomu obrázky, které korespondovaly s textem. Zopakovali jsme si písničky i básničky, které jsme se naučili od začátku školního roku. Obrázky koloběhu vody v přírodě nám pomohly uvědomit si význam a výskyt vody v přírodě ve všech skupenstvích. A tím jsme se dostali až k písničce Jožin z bažin. Děti tak zaujala, že jsme ji zpívali několikrát a určitě bude patřit mezi nejoblíbenější.