Smysly… 19.-23.1.2015

21. 1. 2015 | Kronika - Bohnice

Delfínci:

Slouží nám naše oči, uši, ruce dobře? A jak se asi žije tomu, komu dobře neslouží…

To jsme zkoumali celý týden a byla to zábava!

 

V pondělí jsme testovali, jestli nás nešálí zrak, k čemu potřebujeme řasy a také to, proč někdo nosí brýle. Krásně na nás mrkají očička, která jsme si nakreslili : ). Slavili jsme dokonce troje narozeniny v jeden den. Všechno nejlepší Lenko, Alenko a Vojtíšku!

V úterý jsme prověřili naše mlsné jazýčky a ochutnávali sladké, slané, kyselé… A povídali si o tom, co nám nejvíc chutná. Sladké milujeme všichni!

Středa je den plavání s Tomášem a bylo to zase super. Ještě jsme s Bety poslouchali, co se kde šustne a vyrobili jsme kouzelnou příšerku se sedmi ušima!

Čtvrtek byl den, kdy jsme zjistili, že naše prstíky nejsou dobré jen na šťourání se v nose, ale mají pro nás velký význam při poznávání věcí. Hmatové schopnosti jsme si vyzkoušeli společně se Žabičkami při poznávání kamarádů se zavázanýma očima : ).

V pátek jsme pátrali po tom, co nám voní a nevoní. Ale u nás ve školce to vonělo nádherně – o to se postaral Tomáš, protože přinesl vonné aromatické olejíčky. Zjistili jsme, že vůně je pro nás velmi důležitá!

Voňavý víkend a v pondělí se vydáme do tajemných věd astrologických, protože si budeme povídat a znameních zvěrokruhu.

Celý týdenní blok se zabývá poznáváním lidského těla a ujasněním si schopností a možností, které máme.

Žabičky

První den jsme si povídali o tom, k čemu potřebujeme zrak a jak si můžeme chránit. V rámci komunitního kruhu jsme mluvili o tom, zda se děti setkali s lidmi, kteří nevidí. Názorně si to děti vyzkoušely tak, že si zavázaly oči a vedly kamarády. Děti si poté vyzkoušely co to znamená, když někdo nevidí. Po jednom si zavázaly oči a ostatní se snažily dovést kamaráda na určité místo.

V úterý jsme zjišťovali, které chutě máme rádi a co znamená, když je něco sladké, hořké apod. Ochutnávali jsme různé chutě a vysvětlovali si, proč nám něco chutná více a něco méně.

Jak dobře slyšíme jsme zjišťovali ve středu. Hráli jsme několik her ve kterých jsme rozpoznávali zvuky zvířat či kamarádů ve školce. Malujeme co slyšíme, znamenalo, že jsme zkoušeli poslouchat dvě skladby, které děti malovaly na čtvrtku.

Další den jsme se dozvěděli co je orgánem hmatu a na co potřebujeme hmat. Dotýkali jsme se různých věcí, které máme ve třídě a hádali jsme co by to mohlo být. Malovali jsme na ruce a tiskli je na přáníčka, která se vyráběla pro maminky a tatínky.

Poslední den v pátek jsme zjišťovali, jak nám slouží čich. Co nám voní a co zase ne? Vybarvovali jsme kytičky, které jsme si poté tak provoněli parfémem, že nám třída bude jistě vonět ještě po víkendu.

Anglický klub

Poznávat smysly děti moc bavilo. Ve středu jsme si  vyzkoušeli,  jak je pro nás důležitý sluch. Homemade (podomácku) vyrobená chrastítka měla  velký úspěch. Papírové roličky jsme se rozhodlii naplnit  něčím chrastivým a hlavně pro děti zajímavým 🙂

Použili jsme těstoviny, kamínky, mince, kancelářské sponky a fazole. Tečkou za pokusem byl náš společný projekt – výroba příšery se sedmi ušima a ještě jsme to podpořili interaktivní hrou „monster maker“.https://www.english-time.eu/hry/monster-maker.php?zpet=teacher

Na závěr jsme se ještě  vrátili k hmatu a zjišťovali jsme, jestli poznáme kamaráda, když máme zavázané oči. Děti se u této hry seznámili s frázi „who is it“?

Aj písnička pro tento týden:

https://plus.google.com/116588558461220765623/videos

Slovní zásoba:

paper clips, beans, money, pasta, stones, to see, to her, to smell, to tuch

 

Odpolední aktivity:

Rytmika, tanečky, dramaťák: Velkou zábavu jsme si užili při hře na krtka. Poznávali jsme kamarády podle hlasu a hmatu. A moc rádi relaxujeme při hraní si na hadrové panenky.

Tvoření: Naučili jsme se pracovat s ovčím rounem, které je moc příjemné na dotek a krásně barevné. Plstili jsme zvířátka z pralesa a to, co se nám povedlo, je úchvatné.

Muzicírování: Zase jsme se vydali do pralesa, protože Terezka nás naučila písničku Tarzan. Krásně se na ní tančí, a my  jsme si zařádili!

Sportovní klub: Ivica si pro nás přichystala těžké úkoly: najít zvoneček podle sluchu a přejít balanční dráhu se zavázanýma očima. Všichni jsme to zvládli a byli jsme nadšení. Radostí jsme si zaskákali s písničkou Klokani.