Záchranné složky… 2.-5.5.2017 Ú

5. 5. 2017 | Kronika - Jirny

Sovičky

Tento týden jsme se věnovali záchraně životů, opakovali jsme si důležitá telefonní čísla, upevňovali jsme znalosti své adresy. Společně jsme si zkoušeli, jak bychom se zachovali v kritické situaci, jak bychom mohli zachránit lidský život. Také už víme, na co jako děti nestačíme. Zopakovali jsme si nejdůležitější dopravní značky, jak se máme chovat na ulici, kde sedět v autě, co si vzít na kolo atd.

Logopedická prevence: hláska „Ž“

Grafomotorika: ostré lomení

Angličtina

Tento týden jsme se zabývali dopravou  – dopravní značky, dopravní prostředky, záchranné složky a ochranné pomůcky. Na IT tabuli jsme si zahráli interaktivní hru na nácvik krizových situací, kterou děti bravurně zvládly. K tomuto tématu jsme si vypracovali pracovní list. Dále jsme se bavili o lidech, kteří zachraňují životy – hasiči, záchranáři, policisté. Dokonce jsme si i na takové policisty zahráli. S dětmi jsme procvičili slovní zásobu dopravních prostředků a také jsme se seznámili s novými slovíčky, jako například ponorka (submarine), na kterou jsme si hned pustili písničku „Yellow Submarine“.

Anglický klub

Na anglickém klubu jsme s dětmi probírali dopravní značky a dopravní situace. Pro děti znalost značek byla „brnkačka“, takže jsme si rovnou z naší třídy vyrobily dopravní křižovatku a vše jsme si názorně vyzkoušeli. Další den děti třídily dopravní prostředky podle způsobu dopravy (vzduch, zem, voda) a vypracovaly jsme si společně pracovní list.

Lištičky

Tento týden jsme si nejen povídali, ale hlavně jsme si zahráli na výjezd hasičů, sanitek a policajtů. Seznámili jsme se se základními značkami, upevnili jsme si bezpečnostní pravidla v silničním provozu chodec / dopravní prostředek – jak interaktivní hrou ve třídě, tak při pobytu venku, když jsme šli procházkou k místní policejní stanici a ke zdravotnímu středisku. Také jsme si řekli, jak je důležité, aby děti při jízdě v autě byly připoutány v autosedačce. Nakonec jsme „zkontrolovali“ cyklistické vybavení a mohli jsme tak bezpečně „vyjet do ulic“. 🙂

Angličtina

Prostřednictvím IT tabule jsme řešili různé situace na křižovatce. Naším celotýdenním průvodcem byl semafor: red-stop / yellow-slow / green-go. Nechybělo povídání o záchranných složkách a především pak jejich dopravních prostředcích.

Hudební  / pěvecký kroužek 
Díky básničce  „Semafor“ jsme se naučili význam barev na semaforu a báseň jsme si zdramatizovali. Naučili jsme se také novou cirkusovou verzi známé písně „Jede, jede mašinka …“.

Kroužek populárního zpěvu 
Tento týden jsme s dětmi cvičili rytmická, melodická a hudební cvičení, která se objevují u přijímacích zkoušek na ZUŠ. Také jsme se naučili přecházet z otevřeného vokálu do zavřených nosovek a naopak. Veselá píseň tohoto týdne „Chňapík, maličký krokodýl“.

Výtvarný kroužek 
Tři, dva, jedna … Závody lodiček odstartovaly. Lodičky jsme si sami vyrobili a po té pouštěli po vodě.

Pohybový kroužek 
Rozcvička a protažení celého těla na dynamickou hudbu nám odstartovali sportovní hodinu. Poté jsme cvičili ve dvojicích na gymnastických míčích. Nakonec jsme si zahráli židličkovanou.

Malý přírodovědec 
Tentokrát si pro nás Tomáš připravil pokusy s vajíčky. Sledovali jsme, co se stane, když dáme normální a vyfouknuté vejce do octa. Jak to dopadlo, se ale dozvíme až příští týden a určitě Vás budeme informovat. 🙂