Zvířata se připravují na zimu… 10.-14.10.2016 Ú

14. 10. 2016 | Kronika - Jirny

Sovičky:

Týden „Jak se připravují zvířátka na zimu“ byl další z našich velmi oblíbených. Hned v pondělí jsme si rozdělili zvířátka podle prostředí, kde žijí. Společně jsme si jednotlivé ekosystémy nakreslili na velký papír (tím jsme si náramně procvičili grafomotorické dovednosti) a poté jsme si do jednotlivých ekosystémů přiřadili zvířata. O každém zvířeti jsme si pověděli různé zajímavosti a zvláštnosti. Také jsme zjistili, kolik druhů našich zvířat je ohrožených a chráněných. Děti nadšeně vyprávěly, jak doma s rodiči krmí ptáčky, jak se svými rodinami zvířátkům pomáhají. Zmínili jsme i důležitost a význam třídění odpadu nejen pro zvířata, ale i pro člověka, pro celý ekosystém. Při tomto vyprávění jsme si nenásilně rozšiřovali a upevňovali slovní zásobu o slovesa a přídavná jména. Při sběru kaštanů a následnými hrami s nimi jsme procvičili pravidelný algoritmus v číselné řadě od 1 do 10 a dle Hejného metody jsme si hrou, která děti opravdu velmi bavila, vysvětlili a procvičili první zlomky.
Jelikož nás zaujal život našeho hmyzožravce ježka, děti si chtěly ježky namalovat. Zde jsme opět zapojili všechny naše smysly a ježky tiskli dlaněmi. Na této práci bylo nádherné nadšení dětí, které, dle jejich slov, by toto chtěly dělat každý den. Také jsme se naučili nové písničky od Jarka Nohavici: „Kozel“, „Kapr“ a „Krtek“. V rámci polytechnické edukace jsme si vyráběli a sestavovali různé figurky z kaštanů a šípků na podložku a společně jsme ze stavebnic postavili domečky pro zvířátka. Tento týden bude další z těch, na které budeme dlouho vzpomínat.
Logopedická prevence:
Hláska „B“.
Grafomotorika:
Kývání, mletí.
Angličtina
Tento týden jsme se s dětmi bavili, jaká zvířátka bydlí v lese, která na poli a která žijí ve vodě. Rozlišovali jsme, která zvířátka létají a která chodí. Procvičili jsme si názvy lesních zvířátek a ptáků a naučili se některá nová. Děti si zalíbily hru Bingo na zapamatovaní nových zvířátek.

Lištičky

Do třídy nejdříve „přiletěly“ vlaštovky, aby dětem oznámily, že je čas odletět do Afriky. Pak se slétly  vlaštovky (děti) na „drátech“, spočítaly se a odletěly. Zanechaly nám ve třídě pozdrav v podobě velmi vydařených vlaštoviček z papíru. Vrabec a sýkorka dětem zazpívali, že nikam neodlétají a že budou rádi, když jim na zimu budeme sypat zrníčka. Jak zrníčka ptáčci zobou jsme si vyzkoušeli pomocí kolíčku (zobáčku), do kterého jsme sbírali kousky zmuchlaného papíru (zrníčka). Pak nás vrabec se sýkorkou pozvali ke zpěvu a tanečku. A to bylo teprv veselo. A protože jsme nikdo nechtěli, aby měli ptáčci hlad, vyrobili jsme jim závěsná krmítka plná zrníček, která jsme při procházce do lesa společně zavěsili na stromy. A co ostatní zvířátka, která u nás přezimují? Nejdřív na nás zvědavě „pokukovala“ z IT a pak protáhla a zahřála naše tělíčka při zvířecí rozcvičce. A protože jsme při procházce lesem nasbírali plný košík listí, schovali jsme do něj celou ježčí papírovou rodinku :). To se to bude spinkat.
Angličtina

Tento týden jsme se věnovali tématu „Jak se zvířátka připravují na zimu“ Proto i v Aj jsme se snažili tématu přizpůsobit. Povídali jsme si o zvířátkách, která žijí v lese. Učili jsme se slovíčka fox, bird, bear, owl, squirrel. Ukazovali jsme si, jak vypadají a říkali si, kde žijí. Použili jsme několik tématických písní a zahráli si hru – slalom. Děti měly 3 stanoviště, lišku, ptáčka a medvěda a o několik metrů dále měly kaštany, které byly tzv. potravou pro zvířátka. Z listů, kostek a jiných pomůcek jsme jim vytvořili slalom a děti nosily jídlo každému zvířátku zvlášť po vlastní dráze. Na konci slalomu děti říkaly, jak se které zvířátko v Aj jmenuje a pak běžely trasu zpět. Celým týdnem nás doprovázela anglická plyšová lištička a uvítací píseň Hello, hello…

Tajemství přírodovědy
Tentokrát se děti seznámily s dalšími pokusy.  Použily kádinku, baňku a misku s vodou. Zkoušely, zda svíčka hoří pod vodou. Objevily, že papír zůstane suchý, když se ponoří do misky plné vody. Jednoduchým úkolem si zopakovaly, jaké dopravní prostředky patří na vodu, vzduch nebo zemi.

Sportovní hry

Rozehřátí pomocí pohybové hry při písničce Kaštany. Protažení s míčky, zaměření na horní a dolní končetiny. Sportovní hra v kruhu s míči pod názvem Liška a zajíc. Nakonec závody v běhu. Relaxační cviky na úplný závěr.

Tanečky:

 

V pondělí jsme si na přání dětí zatancovali na rozehřátí „Elektriku“ na rozvoj postřehu a orientace v prostoru.  Dále jsme si zopakovali z minulého týdne mazurku „Hádaly se houby“, kde jsme si upevňovali taneční kroky ve dvojicích. Zopakovali jsme si i tanec „Twist“  a tanečky z „Rybí pohádky“. Na závěr jsme se v doprovodu relaxační hudby uvolnili s protahovacím cvičením s prvky jógy na rozvoj koordinace pohybů, pohybových schopností a dovedností.

 

 

Hudebka:

 

V úterý jsme si na úvod zahráli pohybovou hru v doprovodu říkanky „Padá listí“ na rozvoj smyslu pro rytmus a koordinace pohybů. Za motivačního vyprávění jsme si odpočinuli s dechovými cviky. Naučili jsme se novou písničku „Jedličky“ s doprovodem klavíru a s doprovodnou dramatizací pro rozvoj hudebního cítění. Pro úspěch jsme využili i orffové nástroje.

 

Tvoření:

 

Ve středu jsme se věnovali polytechnické činnosti na  rozvoj tvořivosti, fantazie a na  rozvoj jemné motoriky. Zamodelovali jsme si ze sochařské hlíny a vytvořili jsme „Veverku“, kterou jsme pak nabarvili temperovou barvou a přilepili jí oči, oříšek do tlapek a  šišku jako ocásek.  Dávali jsme si záležet, abychom štětec drželi správným  špetkovým úchopem. Výtvory se všem moc povedly 🙂

=