Příměstský tábor s angličtinou
Jirny

Smysly a emoce 22.-26.9.2025 J

Tento týden jsme se podrobněji věnovali tématu smysly. Každý den jsme si jeden smysl přiblížili prostřednictvím her, soutěží a tvoření. Děti si vyzkoušely ochutnávku různých potravin, při které poznávaly sladké, slané, kyselé i hořké chutě. Nechyběly ani skupinové hry a soutěže, při nichž děti hledaly předměty podle hmatu, poznávaly vůně nebo zvuky a učily se spolupracovat i vzájemně si pomáhat. Výtvarné činnosti jsme zaměřili na ztvárnění jednotlivých smyslů a děti si s chutí vyráběly obrázky a koláže. Celý týden probíhal v hravé a přátelské atmosféře a děti se tak přirozeně učily, jakými způsoby vnímáme svět kolem sebe.

This week in English, we talked about the five senses. We learned easy vocabulary words: eyes, ears, nose, mouth, tongue, fingers, hands… and verbs such as see, hear, smell, taste and touch. We also played games: Listen and Guess the sound / What do you hear?  We also played a game using our sense of smell and the brave ones tasted various fruits and vegetables and to summarize it all we played the wheel of senses: sorting various pictures and matching them to the right sense.

Tvoření: V tomto týdnu jsme se věnovali další výtvarné technice a to malbě. S dětmi jsme si popovídali o tom, jaké mohou být barvy podzimu. Jaký ze smyslů nám umožňuje je zaznamenat? Na interaktivní tabuli jsme si posléze ukázali fotografie barevných listů a lesa. Na konci hodiny se nám děti pochlubily krásnými obrazy podzimních stromů a listů. Tanečky, rytmika, dramaťák: Po krátké rytmické rozcvičce jsme si zatancovali na píseň “ Vítr Škudibítr” . K tanci jsme využili jako rekvizitu kus mašle a doprovodem nám byla hra na klavír.
Muzicírování: V začátku hodiny jsme se věnovali poslechu krátké ukázky klasické hudby. Zahráli jsme si také hudební pexeso, spojovali jsme obrázky večerníčků s jejich písněmi. Popovídali jsme si také o dalším ze smyslů a tím byl sluch.
Sportovní klub: Hodinu jsme začali rozcvičkou na protažení celého těla. Podpořili jsme tak zdravý rozvoj hrubé motoriky. Zahráli jsme si hru na slepou bábu. Děti si zkusily, jaké to je orientovat se jen podle sluchu. Naučili jsme se také pohybovou básničku “ Zajíček „. Její text si děti odnesly domů na pracovním listu. 🙂


Lišky

Téma smyslů je pro děti velmi atraktivní. Zaměřili jsme se na prozkoumání především zraku, čichu a chuti. Hned v pondělí k nám zavítala moc milá paní a prozkoumávali jsme s ní spoustu zajímavých předmětů, nástrojů a voňavých tyčinek. Společně jsme se zamýšleli nad tím k čemu nám je oko, ucho, nos, pusa a ruce. Každý jsme si vybral jeden předmět ve školce a snažili jsme se ho popsat ostatním kamarádům. Shodli jsme se nad tím, že nejvíce poznáváme svět okolo očima, ale bez pomoci rukou by to nešlo:) V zrcátku jsme pozorovali, kdo má jakou barvu oka a jak takové oko vlastně vypadá. Zjistili jsme, že u nás ve třídě máme nejvíc hnědookých dětí, méně modrookých a nejméně zelenookých:). Někteří z nás vyrobili i své oko z papíru. Náš čich jsme probudili při čuchání k růži a bylinkám ze zahrádky (citrónová meduňka, šalvěj, levandule, šanta). Naučili jsme se pohybovou písničku Oči, pusa, nos i oči a zahráli veselou hru Liška, šiška, pampeliška, kdy malou myšku se zavázanýma očima musí z lesa vyvést šikovná liška. Hodně jsme si procvičovali naše tělíčka při cvičení se šátky, míčky a podložkami. Na procházkách vnímáme změny v okolní krajině. V kaštanové aleji jsme všichni nadšeně sbírali kaštánky. Těšíme se na příští týden, kdy se hodláme zaměřit na hmat, zrak a naše ouška:)

Angličtina

This week we found out that our body is really a very clever instrument that can not only jump, run, shake, stretch and turn around but also it can feel and has 5 senses: we can see the world around us with our 2 eyes, hear every sound with the ears, smell things with our nose, taste and eat food with the mouth and touch everything with hands. During the whole week we did lots of activities for fine and gross motor skills such as Butterfly is landing on…., Simon says, food prank, Playdough face, I spy with my little eyes something pink, red, orange…. We also started to learn 2 short poems about our fingers and senses. All the kids enjoyed singing “1 little finger” song, “The Hokey-Pokey shake dance song”, “A ram sam sam”, “Move”, “Head and Shoulders”, “Hello, hello”. 

Next week we will go on studying the 5 senses and our emotions and moods. Looking forward to seeing you all on Monday🤩

Lišky

Téma smyslů je pro děti velmi atraktivní. Zaměřili jsme se na prozkoumání především zraku, čichu a chuti. Hned v pondělí k nám zavítala moc milá paní a prozkoumávali jsme s ní spoustu zajímavých předmětů, nástrojů a voňavých tyčinek. Společně jsme se zamýšleli nad tím k čemu nám je oko, ucho, nos, pusa a ruce. Každý jsme si vybral jeden předmět ve školce a snažili jsme se ho popsat ostatním kamarádům. Shodli jsme se nad tím, že nejvíce poznáváme svět okolo očima, ale bez pomoci rukou by to nešlo:) V zrcátku jsme pozorovali, kdo má jakou barvu oka a jak takové oko vlastně vypadá. Zjistili jsme, že u nás ve třídě máme nejvíc hnědookých dětí, méně modrookých a nejméně zelenookých:). Někteří z nás vyrobili i své oko z papíru. Náš čich jsme probudili při čuchání k růži a bylinkám ze zahrádky (citrónová meduňka, šalvěj, levandule, šanta). Naučili jsme se pohybovou písničku Oči, pusa, nos i oči a zahráli veselou hru Liška, šiška, pampeliška, kdy malou myšku se zavázanýma očima musí z lesa vyvést šikovná liška. Hodně jsme si procvičovali naše tělíčka při cvičení se šátky, míčky a podložkami. Na procházkách vnímáme změny v okolní krajině. V kaštanové aleji jsme všichni nadšeně sbírali kaštánky. Těšíme se na příští týden, kdy se hodláme zaměřit na hmat, zrak a naše ouška:)

Angličtina

This week we found out that our body is really a very clever instrument that can not only jump, run, shake, stretch and turn around but also it can feel and has 5 senses: we can see the world around us with our 2 eyes, hear every sound with the ears, smell things with our nose, taste and eat food with the mouth and touch everything with hands. During the whole week we did lots of activities for fine and gross motor skills such as Butterfly is landing on…., Simon says, food prank, Playdough face, I spy with my little eyes something pink, red, orange…. We also started to learn 2 short poems about our fingers and senses. All the kids enjoyed singing “1 little finger” song, “The Hokey-Pokey shake dance song”, “A ram sam sam”, “Move”, “Head and Shoulders”, “Hello, hello”. 

Next week we will go on studying the 5 senses and our emotions and moods. Looking forward to seeing you all on Monday🤩

Rytmika, tanečky, dramaťák: tanečky s interaktivní tabulí dle volby dětí, rytmická cvičení s hudebními nástroji (dřívka, tamburína, kastaněty), hra na dešťové kapičky

Sportovní klub: sportovní rozcvička, překážková dráha (podlézání, skoky a přeskoky, přelézání a další cviky pro rozvoj hrubé motoriky a orientace v prostoru)

Tvoření: podzimní strom a listí: malování štětcem, společná diskuse nad změnami, které pozorujeme na podzim

Muzicírování: zpěv písniček s doprovodem hudebních nástrojů, pohybová písnička Vítr


Ostatní programy

Podzim čaruje…6.-10.10.2025 J

Tento týden jsme se s dětmi věnovali tématu „Podzim čaruje“. Povídali jsme si o typických[...]

Smysly a emoce II. 29.9.-3.10.2025

Sovičky ráno Lidské tělo – smysly a emoce Tento týden jsme se zaměřili na téma[...]

Smysly a emoce, lidské tělo… 15.-19.9.2025 J

Sovičky Tento týden jsme se věnovali tématu smysly. Děti si postupně hravou formou vyzkoušely, jak[...]

Moje školka a okolí 8.-12.9.2025 J

Sovičky Tento týden jsme se seznamovali s okolím naší školky. Děti postupně objevovaly různá místa[...]

Seznamujeme se 1.- 5.9. 2025 J

Sovičky První zářijový týden byl pro nás především seznamovací. Společně jsme objevovali prostředí školy i[...]

Pohádky 21.-25.7.2025

Pohádky Tento týden jsme se s dětmi ponořili do kouzelného světa pohádek. Celý týden se nesl v hravém[...]

Přejít nahoru