Delfínci
V tomto týdnu jsme dále trénovali naše smysly a přidali jsme emoce. Nejdříve jsme poznávali zvuky předmětů a trénovali naše uši. A poté přišla na řadu „očichávačka“. Jen pomocí čichu jsme poznávali vůně. Našli jsme mezi nimi spoustu rozdílů. Samozřejmě jsme začali i s podzimní výzdobou naší školky – malovali jsme, stříhali jsme, vystřihovali jsme – vše v podzimních barvách. Ukázali jsme si co to je radost, vztek, smutek, strach nebo třeba nechuť nebo překvapení. Zahráli jsme si u toho divadlo a herci jsme byli my všichni.
Dolphins
In the second week of SENSES we revised all the senses in games. We played a lot of games such as a visual memory game and a guess and touch game. We also did a guess a sound activity with a video. We practiced : „What can you see/hear/feel? “ Besides that we exercised with an action song : https://youtu.be/4Agt-hNvbcQ?feature=shared
In addition to that we sang a song to learn opposites : https://youtu.be/hXxHonmYz6c?feature=shared
As autumn already hit us hard, we started making window leaf decorations using sponges and paint.
In our preschool preparation we decided to focus on 1-10 revision. We did a good job counting objects and comparing How many? / Which number is bigger?. We traced, copied and matched the numbers in a worksheet. In the end we read a book called You’re all my favourite and did some pre-writing activities.
Rytmika, tanečky, dramaťák: zahráli jsme si pantomimu a poznávali, jak se zrovna cítíme.
Tvoření: pustili jsme se do výroby podzimních dekorací.🙂
Sportovní klub: vyzkoušeli jsme co komu vadí, nebo nevadí a relaxovali se spícími medvědy.
Muzicírováni: do našeho repertoáru přibyla písnička Kozel od Jaromíra Nohavici.
Žabičky
Jak se dneska cítíš? Jsi šťastný, smutný, naštvaný? Otázky, které padaly tento týden velmi často. Týden emocí nám ukázal, jaké jsou základní nálady a jaké situace je v nás mohou vyvolat. Na tabuli jsme si vytvořili „náladovníček“, ke kterému jsme si každé ráno dali svou značku podle toho, jak jsme se v danou chvíli cítili.
Ke každé emoci jsme si přiřadili postavičku z pohádky „V hlavě” a zahráli jsme si s nimi jednoduchou pohybovou hru. Ve výtvarce jsme si vyzkoušeli techniku rozfoukávání barviček pomocí brčka, ze kterých nám vznikly emoční příšerky. Zazpívali jsme si společně písničku „Když jsi šťastný” a další klasické dětské písničky s doprovodem na ukulele.
V neposlední řadě jsme si přečetli příběh z knížky „Ferda a jeho mouchy”, která se zaměřuje právě na emoce, které znázorňuje pomocí plyšových mušek. A nakonec jsme se vrátili ke smyslům z minulého týdne a udělali jsme si čichací dopoledne, abychom poznali různé vůně a našli mezi nimi rozdíly.
Froggies
The past week, the children continued exploring different feelings and emotions (happy, sad, angry, hungry, sleepy). We once again used the emotion masks from last week, giving the kids a chance to practice recognizing and expressing these feelings. They also kept practicing how to answer the question “How are you?” using the sentence structure “I am ___.”
We brought back last week’s song, but this time the children sang it together in a circle, accompanied by the ukulele, which made the activity even more engaging.
The kids also enjoyed two exciting games:
1. Jumping on Emotions – jumping into hoops with the correct emotion.
2. Emotions Toss – throwing a ball into hoops with the correct emotion.
It has been a fun and enriching two weeks of discovering and expressing our feelings. Next week, the children will begin exploring the new topic of autumn and the signs of autumn in nature.
Dramatizace a rytmika:
Povídání o emocích. Dramatická hra „Uhádni emoci“ a taneček plný emocí.
Pohybovky:
Rozcvička – ukazujeme tělem: radost, smutek, hněv a překvapení. Pohybová hra „Emoční sochy“.
Muzicírování:
Poslech hudby – veselá/smutná. Hudební hra „Jak zní naše emoce?“.
Výtvarka:
Jaké emoce v nás zanechá hudba? Společná kresba voskovkami při poslechu hudby.