Příměstský tábor s angličtinou
Jirny

Počasí a roční období… 3.-7.11.2025 J

V uplynulém týdnu jsme se věnovali tématu počasí a roční období. Povídali jsme si o tom, jak se počasí během roku mění, co je pro jednotlivá období typické a jak se podle počasí oblékáme. Děti třídily oblečení k jednotlivým ročním obdobím, pozorovaly aktuální počasí a učily se ho popisovat. Společně také tvořily barevné deštníky, do kterých doplňovaly obrázky typické pro jaro, léto, podzim a zimu – například květiny, listí, sněhové vločky nebo zmrzlinu. Při všech aktivitách jsme rozvíjeli pozorování, slovní zásobu, jemnou motoriku i spolupráci ve skupině.

This week in English, we talked about the weather, we repeated the four seasons ( spring, summer, autumn and winter ) and we learned easy vocabulary words: sunny, cloudy, rainy, foggy, windy, stormy, snowy, hailing, rainbow, showers…and answering in full simple sentences: What season is now?: It’s autumn/ It’s autumn season.
What’s the weather today?: Today it’s… / It’s cold, it’s raining, it’s hailing… We played weather games, making the sound of rain, swaying like snowflakes or moving like the wind…
And we are rehearsing various poems and songs.

Tvoření: Tento týden jsme si namalovali obraz s námětem podzimního počasí. Využili jsme několik výtvarných technik včetně kreslení pastelkami a střihu. Dominantní technikou byl však tisk temperovými barvami a tupování houbičkou.
Tanečky, rytmika, dramaťák: Z edice Hýbánek K. Štarhové jsme si zatancovali na písně “ Nemelem, nemelem” a “ Teče voda “. Rekvizitou k první písni nám byl hrneček, k druhému tanečku jsme si pak vzali papírový kapesníček.
Naučili jsme se též básničku “ Leze žába po žebříku”.
Muzicírování: Naučili jsme se novou píseň “ Listopad “, kterou jsme si zazpívali za doprovodu živé hudby. Zhlédli jsme také pořad Zpívánky, kde jsme narazili na novou sloku k písni “ Prší, prší “. Tu jsme si rovněž zazpívali. Z hodiny si děti odnesly pracovní list.
“Prší, prší, jen se leje, kam ty koně postavíme? Postavte je do zahrádky, já se držím Marjánky.
Postavte je, kam chcete, já se držím děvčete. Postavte je pod oknem, jen ať my dva nezmoknem.”
Sportovní klub: Tělo jsme si protáhli rytmickou rozcvičkou za doprovodu hudby z IT. Sestava cviků spočívala v různých technikách skoků a poskoků. Procvičili jsme si zrakovou pozornost a pohybovou paměť. Zahráli jsme si též skupinovou hru “ Roční období “, její princip byl shodný s hrou “ Do vody, z vody”.

Lištičky

Téma počasí nás opravdu moc bavilo. Nejprve jsme se dívali na obrázky ročních období a zkoušeli hádat, jaké počasí je pro ně obvyklé. Pak jsme k těmto obrázkům přiřazovali obrázky typického počasí na jaře, v létě, na podzim či v zimě (mlha, déšť, sluníčko, hromy, blesky…). V dalších dnech jsme se zaměřili podrobněji na mlhu. Foukali jsme na zrcadlo a vyráběli si vlastní krátkodobou mlhu a zkoušeli do ní něco namalovat. Naučili jsme se hezkou básničku o mlze. Poté, co jsme si jí společně řekli, nás mlha pozlobila a schovala nám některé obrázky počasí. Museli jsme hádat, co zmizelo:) Zpívali jsme veselou písničku To jsou zmatky, padaj kapky. Společně jsme se pustili do výroby dešťových mraků z holicí pěny a potravinářského barviva. Líbilo se nám, jak z nich krásně prší. Dešťové a sněhové mraky jsme si také vyrobili při společném tvoření. Nezapomněli jsme ani na oblečení, které nosíme v létě a v zimě. Museli jsme obléct panáčka, aby mu nebyla v zimě zima a v létě horko. Asi nejvíc jsme si užili hádání: Co všechno dokáže odfouknout vítr? Využili jsme u toho fén a zjistili jsme, že silný vítr nám odfoukl všechny námi vybrané předměty – dokonce i nákladní auto:) Nechyběla veselá hra na vítr, který kuje kulišárny, při které jsme zjistili, že vítr dokáže shodit z hlavy i čepice. Užili jsme si cvičení, kdy se z nás stávali kapičky deště, vločky, vítr nebo hrom či blesky. Často jsme využívali i náš oblíbený padák, pod který jsme se schovávali před nepřízní počasí.

Angličtina

This week we discussed how the weather is in summer, spring, autumn snd winter (if it’s hot or cold, sunny or cloudy, windy or stormy, rainy or snowy, foggy). We also learnt what the typical features of different seasons are: strawberries and ice cream in summer, mushrooms and apples in autumn, birds and flowers in spring, snow and lots of Xmas Fun in winter. We played many games to train our vocabulary: spinning umbrella, weather forecast on different days of the week, autumn spider workout, hot&cold boxes, all year round spinning dial, seasons’  puzzle, clothpegs seasons’ wheel. We were singing “Creepy crawly spider”, “Rain rain go away”, “How is the weather today?”. Kids loved watching Peppa’s adventures under the apple tree. By the way we have started our preparations for Christmas show. Hope you’ll be really excited.

 Rytmika, tanečky, dramaťák: pohybová básnička Leze žába po žebříku, tanečky s interaktivní tabulí, tanec s rekvizitami, dramatická hra na obchod

Sportovní klub: sportovní rozcvička s interaktivní tabulí, hra pro procvičení barviček a počasí v různých ročních obdobích, společná diskuse o počasí

Tvoření: podzimní malování: podzimní barevné listy, déšť – malování temperami, kreslení pastelkami, stříhání i lepení

Muzicírování: zpěv s doprovodem na klávesy, hudební pexeso – rozpoznávání písniček dle melodie, pohybová písnička Listopad
Listopad, listopad,
lísteček mi na dlaň spadl.
Zlatý lístek z javora,
zima už jde do dvora.


Ostatní programy

Zvířata se připravují na zimu… 27.-31.10 2025 J

Sovičky Tento týden jsme si s dětmi povídali o tom, jak se zvířata připravují na[...]

Krajina kolem nás… 20.10.-24.10.2025 J

Sovičky Tento týden jsme se s dětmi věnovali tématu Krajina kolem nás. Společně jsme objevovali,[...]

Plody podzimu…13.-17.10.2025 J

Sovičky Tento týden jsme si s dětmi povídali o darech/plodech podzimu. Poznávali jsme ovoce a[...]

Podzim čaruje…6.-10.10.2025 J

Tento týden jsme se s dětmi věnovali tématu „Podzim čaruje“. Povídali jsme si o typických[...]

Smysly a emoce II. 29.9.-3.10.2025

Sovičky ráno Lidské tělo – smysly a emoce Tento týden jsme se zaměřili na téma[...]

Smysly a emoce 22.-26.9.2025 J

Tento týden jsme se podrobněji věnovali tématu smysly. Každý den jsme si jeden smysl přiblížili[...]

Přejít nahoru