Americký týden … 15.-19.6.2015

19. 6. 2015 | Kronika - Jirny

Sovičky

Tento týden jsme si povídali o Americe. Po Anglii jsme nechtěli Ameriku zanedbat.

V pondělí jsme tuto zemi museli nejprve s Kryštofem Kolumbem objevit! Vyrobili jsme si loď z dýhy a vyrazili na cestu. Ukázali jsme si na tabuli ukázky a roztočili glóbus. Výtvarnou práci si můžete prohlédnout na chodbě. Druhý den jsme si ukázali americkou vlajku, představili prezidenta i jeho sídlo. Óbaba, jak někteří nazvali slavného funkcionáře, si s námi zahrál hru. Středa patřila památkám a Hollywoodu. Pobyt v Hollywoodu jsme si zpříjemnili hodem míčkem do písmene „O“. Také jsme se v tomto slavném městě vyfotili. Nesměla chybět Socha Svobody, mrakodrapy a zkrátka celé město New York! Ve čtvrtek jsme navštívili přírodní parky, jako je např. Yellowstone, prohlédli si Grand kaňon a osvěžili se u Niagárských vodopádů. To byla nádhera. Také zvířata, která zde žijí, se nám zdála fascinující. Poslední den se venku hodně ochladilo. Ochladilo se i ve třídě, protože jsme se vypravili na dobrodružnou Aljašku! Seznámili jsme se s původními obyvateli a prohlédli si krásnou přírodu a barvy. Také jsme si vyprávěli o medvědech, lososech a losech. Moc rádi bychom Aljašku navštívili skutečně. Příští týden už se budeme těšit na prázdniny a hlavně zakončíme školní rok  Zahradní slavností! Nádherný víkend všem!

Lištičky

Tento týden jsme doslova objevovali Ameriku. V pondělí jsme se s dětmi v komunitním kruhu pobavili o tom, kde Amerika je, kde leží a jak se v ní mluví. V rámci multikulturní výchovy jsme se bavili o jednotlivých etnicích žijících v Americe. Pomocí IT ukázek jsme viděli města, jako jsou New York nebo Washington. Nakonec jsme kombinací technik stříhání, lepení, trhání a mačkání papíru s dětmi vyrobili americkou vlajku. Důraz byl kladen na opakování barev, multikulturní výchovu, způsoby cestování a rozvoj jemné motoriky dětí.

Úterý bylo zasvěceno indiánům a objevení Ameriky. S dětmi jsme si v komunitním kruhu povídali o původních Američanech a jejich způsobu života. Téma bylo prokládáno odkazy na environmentální výchovu. Pomocí IT ukázek jsme poznali, jak se mohou navzájem ovlivňovat jednotlivé kultury a dostali se tak k objevení Ameriky Kryštofem Kolumbem. Nakonec jsme s dětmi vyrobili loď Kryštofa Kolumba pomocí lepení dřevěné dýhy na papír, stříhání a malby inkoustem.

Ve středu jsme ještě zůstali u indiánů. Ukázali jsme si více z jejich způsobu života (život v teepee, lov, stopaře, kroje, hudbu). Nakonec jsme si jedno teepee i vyrobili z papíru, který jsme pomalovali. Ve zbytku hodiny jsme si zopakovali básničku a vyrazili ven.

Skrze odkazy na environmentální výchovu jsme se s dětmi dostali k přírodě, a proto byl čtvrtek věnován americkým národním parkům – hlavně Yellowstonu. S dětmi jsme se pomocí IT ukázek vydali objevovat gejzíry, Grand canyon a zvířata, která žijí v okolí. Pozornost jsme věnovali hlavně vlkům, medvědům a bizonům. Celé téma jsme prokládali tematickými pohybovými hrami k rozvoji rovnováhy, koordinace a hrubé motoriky.

V pátek jsme si zopakovali vše, co jsme se naučili. Zároveň jsme pozvolna s dětmi začali do programu zařazovat reflexi celého týdne. Každý dostane prostor vyjádřit se k tou, jak se mu téma líbilo, co se mu nelíbilo, co se naučil a zapamatoval si. Důraz je kladen na srozumitelnost a plynulost projevu, gramaticky správné formulování vět, výslovnost a schopnost vyjádřit jak negativní, tak pozitivní myšlenky a emoce, hodnotit objektivně sebe i druhé. Nakonec jsme si zopakovali básničku a vyrazili ven.

Rytmika – 15.6.

  • na školní zahradě – poslední taneční kroužek ve školním roce pod vedením Zuzky
  • nácvik tanečků na besídku – prostorové zvládnutí na školní zahradě
  • opakování tanečních písní – výběr podle přání dětí – taneční improvizace
  • rozloučení s kroužkem

Anglický klub

Tak a je tu Amerika! Už víme, že na rozdíl od Británie tam nevládne královna ale pan prezident a také víme, kde bydlí. Podle vzoru jsme si vybarvili americkou vlajku, posvítili jsme si na New York, mrakodrapy, Sochu svobody a jiné zajímavosti USA. Také jsme se podívali na videu, jak to vlastně vypadá uvnitř Sochy svobody. Řekli jsme si, jaké jsou nejznámější státy USA a zahráli jsme si hru Mr. Wolf What´s the time?

Key words: North America/ South America, the United States of America, a flag, a president, the White House, Hollywood, Niagara Falls, Alaska, Christopher Columbus, a ship, New York, a bison, a bear, the Statue of Liberty

Odkazy:

https://www.youtube.com/watch?v=Pvcb1IK6aw0

https://www.youtube.com/watch?v=vf82WAw0Iqw

The 50 States Song

https://www.youtube.com/watch?v=cMp3-fDL6Do

Tvořivá dílna

Na téma objevení Ameriky jsme si vytvořili loď s námořníky. Loď jsme polepili látkou, namalovali fixami postavy, vlajky. Použili jsme papír, látku, lepidlo. Z kelímků od kávy jsme udělali námořníky.

Sportovní odpoledne

Udělali jsme si rozcvičku Lali jógu pro děti. Zacvičili Bác bác bumbác a rozcvičili ruce, jako plavci, nohy, jako žáby. Zaskákali panáka a přelézali balanční čáru.