Časová posloupnost … 25.-29.1.,2016 Ú

29. 1. 2016 | Kronika - Jirny

 

Sovičky

V tomto týdnu bylo hlavním tématem časová posloupnost.

Představili jsme si nejen měsíce v roce ale také rozděleni měsíců podle znamení a období .

První den jsme si povídali o elementech ve znamení zvěrokruhu. Na IT ukazkách jsme s Edwardem sledovali, co dokáže voda oheň vítr a země. Pomáhat lidem a zeměkouli a na druhou stranu ubližovat.

V úterý jsme si zpívali písničky o měsících v roce a hráli na perkusní nástroje a učili jsme se novou frázi v anglickém jazyce. Would you like some tea, water ? Mohu ti nabídnout čaj,vodu?

Další den bylo našim hlavním tématem filmování toho, co již umíme, abychom se mohli podělit i s ostatními kamarády z jiných školek. Mohu říct, že jakmile padla naše pomyslná klapka, děti zpozorněly, přesto byly přirozené. Filmování bylo zajímavé a přípravné, hlavní nás bude teprve čekat.

Ve čtvrtek si děti v hodině výtvarné výchovy vyrobily oko za pomoci nůžek lepidla a křídových barevných technik, do kterého potom vkládaly svá znamení zvěrokruhu a ozdoby spojené ze živlem.

Pátek pro nás byl opět hudebně výtvarný a logopedický.

Byli jsme spojeni s třídou Lištiček a tak jsme se hezky chovali k našim menším kamarádům. Hráli jsme na perkusní nástroje a zpívali písničky.

Lištičky

Tento týden jsme se věnovali tématu „Časová posloupnost“. Povídali jsme si o znamení zvěrokruhu, v jakém kdo je znamení a také jaké znamení je ve kterém živlu. Říkali jsme si, že máme čtyři živly a to oheň, voda, země a vzduch. Na toto téma jsme si i vytvořili výtvarnou činnost. Pracovalo se ve dvojicích a děti měly tyto živly ztvárnit pomocí různých kousků látky přenesením lepidlem na papír. Vytvářeli jsme koláž (Artefiletika). Ukazovali jsme si tyto živly na IT tabuli, jak vypadají a také, jak vypadají jednotlivá znamení.

Dále jsme se zabývali časovou posloupností, bavili jsme se o dnech v týdnu, jak a co děti dělají doma a ve školce. Také jsme si povídali, jaká povolání jsou důležitá, kde lidé i v sobotu i v neděli musí chodit do práce. Také jsme si říkali, jaké máme čtyři roční období a názorně ho popisovali a povídali si o tom.

Také jsme si zahráli hru o živlech, byla to pohybová hra, kde bylo hlavním cílem ztvárnit jednotlivé živly pohybem (dramatizace, pantomima).

Dále jsme podnikli společně se Sovičkami dobrodružnou výpravu za strakapoudem, která byla zaměřena na sluchové cvičení v přírodě. A nakonec jsme s dětmi prováděli pohybové hry v přírodě.

 

Při logopedické prevenci jsme opakovali hlásky ď, Ď, ť, Ť, Ň, ň

Rytmika

Námětem kroužku byly přírodní živly. A tak jsme tančili na písničky Voda, Prší, prší,  Mrazík, Sněhulák… Oheň jsme uhasili s hasiči. U potoka jsme rytmizovali s písničkou Holka modrooká. Z vodních bažin vylezl Jožin a tak závěrečná hra patřila známé písničce Jožin z bažin.

 

Hudební kroužek

Dnes jsme si hráli na koncert. Po úvodním rozezpívání děti měly poznat známou písničku ze hry na pianino. Potom následovalo vystoupení jednotlivců. Učili jsme se hru na ozvučná dřívka a při tom jsme zpívali dětské písničky Travička zelená, Já mám koně, Holka modrooká…

V písničce Hajej, dadej jsme poznávali znamení zvěrokruhu. Za odměnu děti dostaly obrázek svého znamení, který si následně vybarvily.

 

Tvořivá dílna

Vytvářeli jsme hvězdy z papíru, sádry, kartónových destiček a kelímků. Nejdříve jsme vytvořili hvězdu, kterou jsme vystřihli, namalovali temperami, do jejího středu jsme umístili kruh ze sádry, jako centrum hvězdy. Až nám vše uschlo, přidělali jsme hvězdu na stojánek z papírového kelímku. Hvězdy jsme dozdobili alobalovými proužky.

 

Sportovní hry

Zacvičili jsme si jógu. Všechny cviky jsme poctivě zopakovali. Zahráli jsme si pohybovou hru na medvědy. Kdo měl medvěda musel chytit ostatní, kdo byl uloven, byl medvěd. Také jsme si po dlouhé době zopakovali hru na sochy.