Sovičky
Nový rok jsme začali vyprávěním, jak u každého probíhaly Vánoce a které 3 nejoblíbenější hračky od Ježíška jsme dostali, tam jsme si potrénovali i paměť.
Časová posloupnost nás vlastně provází každodenním životem. – co přes den děláme, jak se oblékáme, naše maminky když vaří, všechny příběhy, pohádky, roční období, dny v týdnu a podobně.. Vyzkoušeli jsme si ji i na hře, ve které jsme ve skupinkách pozorně vyslechli pravidla a pak už bez pomoci paních učitelek postupovali podle napsaných (nakreslených) kroků na tabuli. A zvládli jsme to na jedničku včetně toho, jak jsme ve skupinkách hezky spolupracovali, nehádali se a vysvětlovali si úkoly. Sestavovali jsme příběhy – posloupnosti 4 karet a na IT jsme si spolu sestavili celý příběh růstu pampelišky.
Týden nám zpestřil veselý naučný program s dinosaury..
Angličtina
This week in English we discovered all about sequencing and our daily routines. We learned easy vocabulary words and sentences: In the morning: I wake up, I get dressed/I change, I have breakfast, I brush my teeth and I go to school. At noon I have lunch, in the afternoon I play, in the evening I have dinner, at night I sleep…
Kids had so much fun playing games about the parts of the day, assembling pictures in the right order and playing the ‘’Which comes First, Next and Last?’’ game. We also learned signs to express ‘’Yesterday, today and tomorrow’’.
Good job everyone!
Tvoření: Věnovali jsme se volné kresbě. Děti si do rámečku ve tvaru dárku namalovaly své hračky, které našly pod stromečkem. O dárcích jsme si následně společně popovídali v kroužku a nevynechali jsme ani Ježíška.
Tanečky, Rytmika, Dramaťák: Zazpívali jsme si a zatancovali na pohádkovou písničku “ Rozvíjej se poupátko”. Inspirovali jsme se choreografií z pořadu Tance z pohádkového rance. Z hodiny si děti odnesly pracovní list.
Muzicírování: V hodině jsme si zazpívali koledu “ Tři králové “. Po zpívání jsme si o nich také popovídali u pracovního listu, který si mohly děti vyplnit a odnést domů.
Sportovní klub: Rytmickou rozcvičkou jsme si protáhli tělo. Zahráli jsme si také hru v kroužku “ Chodí hlásný po kraji” s tanečními prvky a dřívky.
Lištičky
Počátek týdne jsme zahájili ještě v duchu ozvuků Ježíška – hrou: Co jsem dostal od Ježíška? Naučili jsme se novou básničku Když ti mrznou obě uši a povídali jsme si nad obrázky o tom, jak se správně staví sněhulák. Co musíme udělat nejdříve, co potom a co nakonec. Prakticky jsme si to vyzkoušeli i na našich zábavných překážkodrahách, kdy jsme překonávali nástrahy ledu přeskoky přes kry, trefovali se sněhovými koulemi na cíl s cílem umístit PET víčko na obrys sněhuláka. Při ranních cvičeních jsme se protáhli při napodobování zimních sportů a různých zimních aktivit. Krásně jsme dokázali vyprávět příběh z pohádky O koblížkovi. Rovnou jsme si pohádku i zahráli. Naučili jsme se i hezkou písničku Já koblížek, koblížek, kterou jsme doprovodili nadšeně hrou na naše nástroje. Nechybělo ani tvoření, kdy jsme vytvořili z lepidla, třpytek, vodovek, soli a za pomoci igelitového sáčku – zasněženou ledovou plochu, na kterou jsme umístili lední medvědy a tučňáky. Moc se nám všem líbilo i povídání na téma našich oblíbených dinosaurů. Kdy jsme si mohli prohlédnout nejen modely dinosaurů, ale dokonce zkamenělý zub megalodona, dinosauří drápy atd.
Angličtina
This week in kindergarten, we talked about chronological order with three steps. We learned to answer the questions „What’s first, next, and last?“ by exploring the story of the egg, which becomes a chick and then a chicken.
We also learned about the times of day: morning, afternoon, and night. To practice, we played fun games on the board where we put pictures in the correct order. Additionally, we enjoyed singing and dancing along to winter songs, making the week both educational and exciting!
Rytmika, tanečky, dramaťák: rytmická cvičení, tanečky s interaktivní tabulí
Sportovní klub: hra Teplo-zima, sportovní závody ve skupinkách, opakování ročních období, rozvoj hrubé motoriky, komunikace a práce ve skupině
Tvoření: kreslení dárečků, hra pro rozvoj výbavnosti pojmů a paměti
Muzicírování: zpěv písniček z vánočních pohádek s rekvizitami a tanečními sestavami