Chráníme přírodu … 16.-20.5. 2016 Ú

20. 5. 2016 | Kronika - Jirny

Lištičky

Tento týden jsme se věnovali ochraně přírody. Povídali jsme si o tom, co vše je příroda a to, že člověk je vlastně její součástí. Děti  vymýšlely, jak samy mohou přírodu chránit. Napadaly je různé myšlenky, například nezahazovat odpadky  v přírodě, v lese nekřičet, udržovat čistý potok, třídit odpad…Učili jsme se, jak odpad třídit. V rámci tématu jsme poznávali a naučili se starat o naše šneky – Oblovky. Děti si je pojmenovaly Mazlík a Lenoch  🙂
Vzhledem k tomu, že téma dnešního týdne bylo „Chráníme přírodu“ a učili jsme se, proč třídit odpad, namalovali jsme naše obrázky na karton, vyrobený z recyklovaného papíru. Barvy jsme nanášeli špachtlí a malbu dokončili barevnými provázky. Tzv. „Provázková technika“ patří do kategorie arteterapie. Dětem se toto malování moc líbilo, všichni jsme si jej užili.
Také jsme se seznámili s novou básničkou o semínku. Je to básnička s pohybem, která nás  baví.

Sovičky

Tento týden jsme se Sovičkami chránili přírodu. Ostatně každý týden ji chráníme tím,že třeba neodhazujeme žádné odpadky okolo nás. Tento týden jsme si ukazovali proč

Hovořili jsme o planetě Zemi. Ptali jsme se, jestli je čistá nebo špinavá? 
Další den děti viděly na IT tabuli, jak se odpadky rozdělují a co se s nimi děje, když je vyhodíme do
popelnice. Zpívali jsme písničku o naši planetě. 

Zkuseli jsme si zahrát na ochránce přírody a posbírali jsme nepořádek v lese.
Další den jsme šli na procházku do čistě uklizeného lesa. Pozorovali
jsme okolní přírodu a viděli mnoho zvířátek, včetně želvy, kachny, různých druhů ptáčků. Děti se dozvěděli, že pokud budeme naši planetu udržovat v čistotě, potom bude plná barev a zvířat. 
Pátek pro nás byl dnem opakovacím.
Pouštěli jsme si pohádku o čisté studánce. Pak zpívali písničky a hráli na hudební nástroje.

Logopedie

Znovu jsme procvičovali hlásku „L“

Angličtina
Tento týden byl na téma „Chráníme naši přírodu“ . Nebavili jsme se o recyklaci a jiných způsobech ochrany naší přírody. Zaměřili jsme se spíše na chráněná zvířata v džungli. naučili jsme se slovíčka elephant., tigr, frog, turtle, rinoceros and jungle. Pouštěli jsme si ukázky  a ukazovali obrázky chráněných zvířat, kteří žijí v džungli. Říkali jsme si, že těchto zvířat je už velmi málo a jak bychom se měli chovat, aby zcela nevyhynula.
Tanečky:
Motivační příběh, seznámení se „žabím“ a „rybím“ tanečkem, příprava na Zahrádkovou slavnost. Opakování již naučených tanečků. Relaxační hry.
Hudebka:
Seznámení s vodní pohádkou, motivační vypravování. Nácvik písní a říkanek,  příprava na červnovou besídku. Rytmizační hry.
Tvoření:
Dokončování tvorby Sochy Svobody – kašírování, lepení, barvení. Využití obrázků na IT.
Tvoření žabek z papírových talířů, skládání a poté barvení temperou, manipulace se štětcem.