Sovičky
Tento týden jsme stále kouzlili s podzimem v přírodě. Tentokrát jsme se seznámili s pojmem ‚ekosystém‘ a toulali se kolem rybníka, v lese, zavítali na louku, k řece a na pole. Víme, jaké rostliny tam rostou a jaká zvířata žijí. Trénovali jsme vše na obrázcích skutečných zvířátek a rostlin při třídící běhací hře. Tu jsme pak ještě obohatili o předávání obrázků s kolíčky na prádlo, a tím jsme potrénovali špetkový úchop a ještě se nasmáli. Viděli jsme krásná videa z přírody a hádali jednotlivá zvířátka podle jejich stínů a zvuků. Dodělali jsme si ozdobu na dveřích do třídy Soviček společným stromem, na kterém má každý svoji sovičku.
Angličtina
This week in English, we learned what an ecosystem is. On a nice walk with the kids, we discovered what ecosystems surround our school such as the pond and the field. We also learned easy vocabulary words: ecosystem, nature, animals, pond, field, meadow, forest, river, lake, ocean, mountains, garden…
Then we played a game matching various animals and plants to the right ecosystem. ‘’Owls’’ also had a lot of fun creating their paper owls and paper autumn leaves. And we are learning a fun song: “Everyday”.
Tvoření: Tento týden jsme tvořili všichni společně. Namalovali jsme si a vystřihli velký strom, který jsme následně vybarvili hnědou temperou. Povídali jsme si také o tom, jak se mění stromy v podzimním čase.
Tanečky, Rytmika, Dramaťák: Zazpívali jsme si a zatančili na písničku “ Já do lesa nepojedu”. Tančili jsme s rekvizitou v podobě mašle, tím jsme podpořili správnost koordinace pohybů.
Muzicírování: V hodině jsme si zazpívali několik písniček ( Já jsem z Kutný Hory, Žádný neví jako já, Šel tudy měl dudy). Každou z písniček jsme si zkusili též vytleskat.
Sportovní klub: Rozcvičkou s malým míčkem jsme si protáhli tělo. Míček jsme zvedali chodidly, koleny a jemně si jím promasírovali i záda a zbytek těla.
Lištičky
Začátkem týdne jsme se zaměřili na pole. Zjistili jsme, že na poli roste hlavně obilí – např. pšenice. Prohlédli jsme si malá zrnka pšenice a zkusili si je „namlít“ mezi dvěma kameny. Vůbec to nebylo snadné:) Naštěstí sami si doma mlít mouku nemusíme, ale udělají to za nás velké tovární mlýny. Zkoušeli jsme si malovat do mouky a celý cyklus růstu obilí ze semínka jsme si spolu s básničkou předváděli. Užili jsme si i hraní pohádky O veliké řepě, kdy dědečkovi musela pomoci vytáhnout řepu na poli nejen babička a vnučka, ale i zvířátka s myškou. Na překážkové dráze jsme si našli každý své zvířátko a zkoušeli jsme ho zařadit do prostředí, ve kterém žije (les, farma, rybník). Zkusili jsme si i namalovat velké pole obilí.
Obilí – pohybová básnička
Zasejeme obilí, abychom pak sklidili.
Nejdřív malé zrnko, svítí na něj slunko.
Pak i trochu zaprší, rostlinka nám vyraší.
Vyroste žito i pšenice, namašem si krajíce.
Zrnka nejdřív namelem, mouku potom prosejem.
Těsto vyválíme, do trouby pak dáme.
A pak máme třeba, upečený chleba. Mňam!
Angličtina
This week we expanded our vocabulary with new words related to our ecosystem: pond, forest, and field. For colors, we learned two new ones, brown and grey, while also reviewing the colors we’ve previously studied. Additionally, we began learning how to count in English, starting with some fun counting activities to get familiar with numbers. It’s been an exciting week of learning and discovery! We created the picture of pond, trees and grass from cutted pcs of papers.
Rytmika, tanečky, dramaťák: písnička Já do lesa nepojedu s tanečkem a rekvizitami
Sportovní klub: cvičení s míčkem, sestava cviků na protažení celého těla
Tvoření: podzimní pavoučci na pavučině: malování štětcem, tvorba halloweenské výzdoby
Muzicírování: podzimní písničky s doprovodem na rytmické hudební nástroje: tamburína, rolničky, dřívka