Fouká ze strnišť… 18.-22.11.2024 J

22. 11. 2024 | Kronika - Jirny

Sovičky

This week in English we learned easy vocabulary words: wind, windy, light, strong, heavy… and simple sentences: I like…/ I don’t like…/ I need to…/ I’m flying a kite. / Trees dance with the wind./ Trees sway in the wind. We also discovered how strong is a hurricane, a tornado, a storm, a breeze and a wind. We also played games such: It’s a windy day: The wind is blowing fast/slow, high/low/round and round and a blowing game to move different objects. We had an amazing time dancing and learning the fire and ice freeze dance song. And learning a fun rhyme: “Blow, Wind Blow”.

Tvoření: Každý si mohl vyrobit svého dráčka na provázku. Děti si nejprve tvar draka obkreslily, následně vystřihly a pomalovaly barvami za pomoci korkových špuntů. Tato technika malování a vázání uzlíku pozitivně podpořily zdravý rozvoj jemné motoriky.
Tanečky, Rytmika, Dramaťák: Společně jsme si zatancovali na písničku “ Žezuličko, kde jsi byla”. Děti si rovněž vyrobily vlastní rekvizitu k tanci a to papírovou vlaštovku.
Muzicírování: Zahráli jsme si společně sluchové pexeso na rozlišování hudebních nástrojů. Děti si osvojily nové názvy. Ke konci hodiny jsme si zazpívali písničku “ O listopadu”.
Sportovní klub: Hodinu jsme začali rozcvičkou na protažení celého těla. Věnovali jsme se i aktivitě “ Prolez, nepusť”. Princip spočíval v tom, že se děti v řadě držely za ruce a prolézaly kruhem na hula hop, který držela paní učitelka. 🙂

Lišky

Zkraje týdne jsme otevřeli nové téma foukání a větru pokusem, kdy jsme zkoušeli odfouknout různě velké a různě těžké předměty. Nejdříve jsme si je naslepo vytahovali z naší kouzelné krabice a pak jsme foukali a foukali a věci třídili na ty, které se dají lehce odfouknout a na ty, které nám šly méně a ty které jsme neodfoukli vůbec. Vítr jsme pozorovali hodně i během našich procházek a všímali si, kdy fouká a jak a kterým směrem. Hodně jsme zapojili i náš padák, kdy jsme vytvářeli malý, velký a největší vítr. Zkoušeli jsme také houpat míček na vlnícím se padáku tak, aby nám nevypadl a schovávali jsme se pod nafouknutý padák. Zahráli jsme si s chutí hru Chodí vítr okolo, nedívej se na něho a překonávali překážkodráhu a snažili se drakům umístit na jejich ocasy mašličky správných barev. Každý jsme si vyrobili svého draka, se kterým jsme i ráno cvičili. Rádi jsme si  poslechli pohádku o větru Větroplachovi ze skřítka Medovníčka. Vyzkoušeli jsme si u toho porozumění čtenému slovu. Všichni jsme se schodli, že vítr Větroplach byl pěkný nezbeda:))) Zvládli jsme i závody ve foukání barevných pomponků. 

Angličtina

This week, we focused on learning the shapes: square, triangle, and circle. Through fun games, students practiced identifying and differentiating these shapes in various objects. We also explored colored shapes, counting and sorting them by color and type, which helped reinforce both shape recognition and basic counting skills.

Additionally, we continued dancing and singing our favorite songs, which allowed students to have fun while practicing movement and rhythm. 

Rytmika, tanečky, dramaťák: zimní pohybová básnička pro rozvoj paměti i pohybových dovedností, loutkové divadlo: Kulihrášek

Sportovní klub: pohybové hry na koberci, sportovní hra Vítr

Tvoření: papírový drak: malování temperami, stříhání dle předlohy

Muzicírování: zpěv podzimních a zimních písniček s interaktivní tabulí