Historie knih… 27.2.-3.3.2023 B

3. 3. 2023 | Kronika - Bohnice

Delfínci

Tento týdne jsme si povídali o knížkách. Každý den jsme si představili nějakou naší knížku z domova a objevovali, co se v ní skrývá. Ve školce byly atlasy, deníky, pohádky, kuchařky, slovníky a další a další druhy knih. Na IT jsme si ukázali i čtečky knih a vysvětlili si jak vlastně fungují. Týden jsme si zpříjemnili procházkou do nedaleké městské knihovny. Celou knihovnu jsme si prošli a moc si návštěvu užili. Naučili jsme se krásnou básničku o knihovně a sami jsme vymysleli pohádku, kterou jsme ilustrovali a v příštím týdnu svážeme do opravdové knihy a bude k dispozici ve školce. 

 

 

Dolphins

In the first Week of BOOKS we individually talked about various topics with kids, depending on what kind of a book they brought to school ( space, unicorns, nature…). However, we read a famous book called The green eggs and ham ( by Dr.Seuss) together too. Kids also watched a video : https://youtu.be/kgu_1Q3uCpk

We discussed, whether the book has a soft or a hard cover, who a writer and an illustrator is. We practiced saying : „I like books about…. I don’t like books about…, because….“. Since we visited the library, we learnt the word too. 

Preschool preparation

Since we read the book The green eggs and ham, we started learning the rhyming words ( a box – a fox, a house – a mouse etc.). We also practiced the prepositions ( in, on ). The kids traced the eggs and ham in a picture and they know how to spell the word ‚book‘ now. We did a worksheet for that too. A short action rhyme helped us with that a lot ( can be sang as a song with the Head shoulders knees and toes tune ) :

Top to bottom, 

left to right, left to right. 

When I read and when I write, 

I go top to bottom,

left to right,left to right. 

Rytmika, tanečky, dramaťák: hráli jsme pohádku z oblíbené knížky Jak pejsek a kočička myli podlahu.

Tvoření: nakreslili jsme jednu velmi známou pohádku. Uhodnete jakou?

Sportovní klub: fotbálek na zahradě nám udělal velkou radost!

Muzicírování: do našeho repertoáru přibyla písnička Večerníček.

 

 

Žabičky

Skončil první týden plný knih a už teď se těšíme na další. V tom uběhlém jsme si řekli, jak vznikl papír, jak vznikly knihy, jak se tiskly a jak se vydávají dnes. Zkrátka jsme to vzali od svitků přes knihtisk, psací stroj až po tiskárnu. Vypravili jsme se na návštěvu Dětského oddělení Městské knihovny v Praze 8. Velmi se nám v knihovně líbilo a prohlédli jsme si několik knížek od leporel, komiksů, prostorových knih až po atlasy.  Přinesli jsme si své oblíbené knihy z domova a ukázali je kamarádům; povídali jsme si o nich a ukázali si obrázky. A v prohlížení knih z domova budeme pokračovat ještě příští týden. Vyrobili jsme prastarý svitek (k nerozeznání od originálu!) s tajemnou neznámou postavou.

 

Pověděli jsme si básničku:

„S knížkou můžeš do pohádky,

kolem světa, zase zpátky.

Až sám si přečteš první list,

pak poznáš, jak je krásně umět číst.“

 

V písničce o pohádkách jsme se vyřádili; nejen že jsme zpívali, ale hráli jsme i na perkuse a celou písničku zaranžovali. Jmenuje se „Pěkně od začátku“:

„Na kterou knížku prst ukáže, zkusíme vybírat namátkou,

radost vám udělám pokaždé v písničce s kouzelnou pohádkou.

Chceš slyšet pohádku, pověz mi kterou, jestli ji poznáš, tak řekni ji celou.“

 

English

Froggies did a great job during the story time in the Week of Books. We read two awesome books ( Go dog, go! by Dr.Seuss and Frog in winter by Max Velthuijs ) and we practiced saying „It’s a book, It’s a dog, It’s a frog“ etc. We also had a chance to go through the colours again. A game called Mr.Stork lost his hat was a big help as always! Besides above – mentioned, we warmed up with a song

Walking walking and practiced our names with a chant :

Hickey Pickety Bumblebee, Won’t you say your  name for me? – a name – ! Whisper/stomp/clap/shout…

Dramatizace, tanečky, rytmika: Zkoušeli jsme poznat kamaráda po hmatu a taky popsat jak vypadá.

Tvoření: Povídali jsme si o různých druzích knih a vytvořili vlastní komiksovou koláž z reklamních letáků.

Sportovní klub: Využili jsme slunečného počasí a proběhli se po zahradě.

Muzicírování: Už víme, jak se správně chovat ke knížkám a taky jsme si o nich zazpívali.