Sovičky
Tento týden jsme si povídali o životě na hradě. Holčičky se zázračně proměnily na princezny a kluci zas na udatné rytíře. Přestěhovali jsme se do hradů, které jsme si hned v pondělí postavili z nejrůznějších stavebnic.
Také jsme si představili ten snad nejdůležitější hrad – Pražský hrad! Úplně každý z nás už také pozná Karlův most. V úterý jsme zmapovali okolí hradu. Vyrobili jsme mapu království. Středa patřila Křivoklátu a středověké módě. Zahráli jsme si legrační oblékací hru, při které jsme se pokusili obléct na jednoho kamaráda z družstva co nejvíce kusů oblečení. U fotografií se zasmějete! Ve středu jsme se podívali na hrad Karlštejn. Karlštejn má hranaté věže, stejně jako náš dřevěný hrad, který jsme si vymalovali temperovými barvami. Poslední den v týdnu jsme si povídali o hradu Rábí, o vojevůdci Žizkovi a také o drakovi z pohádky. Všechny hrady jsme si zopakovali a vzpomínali jsme, co se nám v týdnu líbilo. Příští týden se vydáme poznávat zámky. Pěkný víkend!
Prosíme všechny rodiče, aby dětem donesli do školky fotografie z výletů na výstavu! Děkujeme!
Lištičky
V pondělí jsme si s dětmi představili nové téma hrady a zámky. Povídali jsme si o středověku a zkoušeli si vzpomenout na všechno, co už víme. Hlavním tématem byl král a královna, na které si děti nakonec zahrály, když pro sebe stavěli hrad.
V úterý jsme si v ranním kruhu představovali království. Pomocí IT ukázek jsme zkoumali staré mapy a nakonec si děti ve skupinkách pomocí stříhání, lepení a kreslení zkusili vytvořit vlastní mapu království.
Středa byla zasvěcení rytířským turnajům a rytířům. S dětmi jsme se bavili o ctnostech rytíře a nakonec jsme si zkoušeli formou závodů, jak těžké bylo se do brnění obléci.
Ve čtvrtek jsme se bavili o tom, že každý hrad i zámek má svá strašidla, ale i poklady. Přečetli jsme si příběh o strážcích pokladu a nakonec jsme vyrazili jeden taky najít. S dětmi jsme nejdříve hledali cestu do hradu (cvičení na jemnou motoriku, cílem bylo nakreslenou cestu k hradu nepřečmrknout) a poté jsme se setkali se zlými obránci, kteří nás nechtěli pustit dovnitř. Hrad jsme tedy museli obléhat, což se nám úspěšně podařilo (děti se pomocí vytvořených kuliček z papíru snažili trefit bránu hradu – jemná motorika, koordinace ruka – oko). Odměnou nám byl poklad, který jsme v hradu našli (děti dostaly jako odměnu malý pytlíček bonbónů).
V pátek jsme si v ranním kruhu zopakovali, co všechno si pamatujeme. Přečetli si pohádku o bílé paní z Karlštejna a nakonec jsme pomocí IT tabule hráli pexeso s hrady a zámky – děti musely říct i jméno. Nakonec jsme vyrazili ven užívat si sluníčka.
Rytmika – 26. 5.
- výroba korunky pro princeznu a pro krále, stavba hradu z molitanových tvarů – skupinová práce
- motivační ukázky – písničky z pohádek -,,Tři oříšky pro Popelku“, ,,Zlatovláska“…
- taneční improvizace na písničky z pohádek
- rytmizace slov z básničky ,,Princeznička na bále“
- dramatizace básničky na školní zahradě
Anglický klub
Hudební kroužek
Zpívání a opakování písniček, které děti znají. Zahráli jsme si tentokrát na zpěváky a zpěvačky. Uděli dětem vystoupení.
Tvořivá dílna
Vytvořili jsme si v 3D rozměru z keramické hlíny a dřevěných tyčinek hrady a zámky. Děti spojovaly hlínou dřívka a vytvořily si svůj projekt hradu.
Sportovní hry
Pomocí kroužků a míčků jsme se rozcvičili. Zaměřili jsme se na horní končenity. Zaběhali. Udělali závody. Zahráli si s kuželkami a míčky.