Sovičky
Tento týden jsme si povídali o koloběhu vody. Zkoušeli jsme si sami odvodit, na co všechno potřebujeme vodu, kdo všechno vodu potřebuje a kde všude kolem nás voda je. Zamýšleli jsme se, kam se poděje voda z našich domovů, z deště, kam tečou řeky, jaktože můžeme některou vodu pít a jak se do našich vodovodních kohoutků pitná voda dostane. Vším naším povídáním a sledováním moc krásných videí jsme došli k závěru, že voda se nikde nebere a voda se nikde neztrácí, prostě je všude kolem nás, jen v různých podobách, a to je koloběh vody.
Týden nám zpestřil krásný program v okolí školky Do lesa za stromy, kterým nás provázel opravdový pan lesník.
Angličtina
This week in English, with ‘’Owls’’, we repeated ‘’the four seasons’’ and ‘’what’s the weather today?’’ We also talked about the Water Cycle and discovered how the rain is made. We also learned easy vocabulary words: the water cycle, rain, precipitation, drops, droplets, evaporation, steam, vapor… We also practiced easy sentences: Today it’s… – Today it’s not / I like… – I don’t like… For craft we had so much fun making 3D rain paintings with the use of paper and pasta.
And we started a new poem: ‘’5 Little Snowflakes’’.
Tvoření: V tomto týdnu jsme se věnovali nejen individuálnímu tvoření ale i společnému. Nejprve jsme si nastříhali mnoho proužků z barevných papírů. Tyto proužky jsme následně zatočili a nalepili na velkou šablonu mraku. Povídali jsme si tedy o mracích a obloze. Děti si v průběhu povídání vyrobily červánkové beránky. Beránkům jsme udělali kabátky z krepového papíru. Děti z něj nejprve musely vytvořit kuličky, které postupně na beránky lepily. Procvičili jsme si tak jemnou motoriku. Vyrábění děti moc bavilo.
Tanečky, rytmika, dramaťák: Na začátku hodiny jsme se nejprve zahřáli krátkou rytmickou rozcvičkou. Zatancovali jsme si také podle choreografické předlohy k několika písním. Tanec podpořil zdravý rozvoj naší pozornosti a paměti. Děti si vždy musely zapamatovat několik po sobě jdoucích tanečních kroků, které jim byly ukázány na začátku písně.
Muzicírování: Tento týden jsme si hlavně společně zazpívali. Vybrali jsme si několik námi známých písniček, které jsme si zkusili i vytleskat. Písničky jsme doplnili také několika tanečními kroky, které se tematicky k písním vázaly. Hodinu jsme si společně moc užili.
Sportovní klub: V začátku hodiny jsme se nejprve zaměřili na rozcvičku. Protáhli jsme si tak celé tělo. Každé z dětí muselo vymyslet cvik, kterým jsme společné cvičení obohatili. Děti to velmi nadchlo. Ve zbytku hodiny jsme se věnovali skupinovým hrám.
Lištičky
Celý týden jsme dramaticky pršeli jako dešťové kapky, žbluňkali rovnou do rybníka a pak se na špičkách jako mlžné kapičky, díky působení blahodárného slunečního záření, shlukovali do velkého dešťového mraku, abychom pak opět mohli spadnout do rybníka:) Celý proces jsme si také díky částem obrázku postupně dokázali dát dohromady, abychom si to lépe uměli představit. Zařazujeme i komentáře k dennímu stavu počasí a krásně zvládáme už i některé anglické názvy počasí – především někteří, jiní ještě odolávají, ale velmi dobře vědí o čem se mluví:))) Nemohli jsme opominout ani dramatizaci písně Prší, prší jen se leje a básničku Dešťové kapičky dostaly nožičky. Kapky a pršení z mraků jsme si zkoušeli i na tematicky laděných pracovních listech. Zvládli jsme i výlet do oblíbené kaštanové aleje s lesníkem, který nám krásně a především názorně a prostřednictvím spousty pohybových her vysvětlil, jak to s těmi stromy v lese vlastně je a že voda v životě stromu je moc důležitá. Moc jsme se nasmáli při dětské hlášce, že stromy opylovává přeci pila!:))) Plánovaný pokus s vytvořením dešťového mraku ve vodě odsouváme na počátek příštího týdne, kdy se už moc těšíme na téma Když fouká ze strnišť.
This week we were talking about the weather and linked vocabulary.
Weather song:
https://m.youtube.com/watch?v=KBL5aXSJTlE&pp=ygUMd2VhdGhlciBzb25n
We continue to practice names of colours.
Rainbow colours:
https://m.youtube.com/watch?v=SLZcWGQQsmg
Lištičky
Rytmika, tanečky, dramaťák: hra na hudební nástroje, poznávání nástrojů dle poslechu
Sportovní klub: hra „Do vody – z vody“, Čáp ztratil čepičku, jóga pro děti
Tvoření: mráček: stříhání, lepení, mačkání krepového papíru
Muzicírování: Hybánky – Prší prší, Běží liška k Táboru, Pekař peče housky