Delfínci
Celý tento „prázdninový“ týden byl ve znamení koncertů a divadla. I když nás ve školce bylo málo, bylo nás slyšet! Zapojili jsme si mikrofon a zkoušeli, jaké to je být zpěvák nebo zpěvačka. Další den jsme uspořádali divadelní představení inspirující se pohádkou“ O veliké řepě“, ve které jsme si nakonec zahráli všichni! Byl to zábava. Při výtvarné činnosti jsme si vyzkoušeli jak se tvoří notová osnova včetně houslového klíče a svůj koncert si i patřičně dobarvili. Při činnosti jsme poslouchali i vážnou hudbu. https://www.youtube.com/watch?v=AMDHnr9DBGY V příštím týdnu si budeme povídat o médiích a technice, takže určitě přijdou na řadu také roboti.
Dolphins
This week we focused mainly on music. We learnt the names of musical instruments ( piano, violin, guitar …) and we also listened to their sounds. Later on we also tried to understand what an orchestra is or what it looks like in a theatre. Together we sat with our school guitar and we learnt about it in detail ( material, parts…). We did a few matching games on Twinkle.com websites as well.
Preschool preparation
At first we started a new thing together : I,He, She,It,They with pictures. Afterwards we talked about what’s loud and what’s quiet and we did a cut and paste worksheet to differentiate between the sounds. In the end we read a story called The musicians of Bremen and we did a visual perception worksheet.
Rytmika, tanečky, dramaťák: všichni společně jsme zahráli pohádku o neposlušných kůzlátkách. Všechna kůzlátka vyvázla se zdravou kůží. 😄
Tvoření: vyrobili jsme parádní divadelní masky. Premiéru budou mít o Masopustu.
Sportovní klub: i cesta na koncert může být dobrodružná. Ta naše nám zocelila svaly!
Muzicírováni: kytarový koncert byl opravdovým kuturním zážitkem. Publikum i umělci byli nadšení. Určitě se dočkáme dalších repríz.
Žabičky
Posaďte se do divadla
na sedadla z plyše,
za minutu začínáme,
chovejte se tiše.
Co je to divadlo, k čemu je opona, kulisy, reflektory, proč má divadlo zákulisí, k čemu je dobré kukátko (měli jsme ve školce opravdové a dívali jsme se jím po třídě i na kamarády), co dělá nápověda a rozdíl mezi hledištěm a jevištěm – to bylo krásné povídání a zkoumání. A také víme, že herci můžou být i dřevění – třeba marionety na nitkách – nebo plyšoví.
Sami pro sebe jsme ve školce uspořádali divadelní představení „O veliké řepě“ a všichni si oddechli, když se řepu podařilo vytáhnout.
Byli jsme na (virtuálních) prohlídkách Národního a Stavovského divadla:https://www.virtualczech.cz/narodni-divadlohttps://www.virtualczech.cz/stavovske-divadlo
A nechybělo ani slavné Rudolfinum:
https://www.rudolfinum.cz/virtualni-prohlidky/
Povídali jsme si o hudbě a to se nejlépe dělá tak, že si zkrátka něco zahrajete a zazpíváte. Tak, jak jsme to udělali my. Hráli jsme na rytmické hudební nástroje a zpívali naše oblíbené písničky: Sáně, Lední závody (Koza), Hop, koníčku, Tři opice a náš evergreen… Nafoukaný žampion!
Známou písničku „Jedna, dvě, tři, čtyři, pět, cos to Honzo…“ jsme předělali pro herce a dostal od nás spoustu různých dobrot!
English
Guitar, drum, piano and flute! Last week we focused on these musical instruments. We found out how individual instruments sound and imitated how to play them. We also played a puppet show in our preschool together with our stuffed animals!
Tanečky a rytmika:
Poslech a následná dramatizace pohádky „O neposlušných kůzlátkách“.
Tvořivá dílna:
Výroba divadelních masek s využitím akvarelových barev a kaligrafických fixů.
Pohybové hry:
Překážková dráha „Cesta na koncert“ s využitím žebřin a lavičky.
Muzicírování:
Sofia koncert – zpívání a tancování, aneb zábava na celé odpoledne.