Napsali o nás

Dobrý den paní Svobodová,

chtěla bych Vám jen napsat zážitek z dnešního rána ve školce v Bohnicích. Když jsem syna Timoteje přivedla, po 10 dnech, protože byl nemocný, plakal. Ve třídě k němu ale hned přistoupily dvě starší holčičky a moc hezky ho vítaly a hladily po vlasech a po zádech. To mě velmi dojalo. Celkově na mě školka zatím udělala ten nejlepší dojem, učitelé a veškerý personál jsou skvělí. Když je u vás můj syn, jsem naprosto v klidu, protože vím, že je v bezpečí a je o něj dobře postaráno.

Děkuji a přeji krásný den.

Tereza S.

29.9.2021

Dobrý den paní Svobodová,

chceme Vám a Vašemu týmu Sofia School v Jirnech (dříve v Úvalech) mockrát poděkovat za výbornou předškolní přípravu, za milý a chápající přístup k dětem! Jsme rádi, ze Martinek navštěvoval Vaši školku, díky ní a hlavně skvěle učitelce Veronice byl syn přijat do PED Academy v ZŠ Klánovice. Ještě jednou DÍKY!

S pozdravem

Sobolovi

Z vlastní zkušenosti: Jaké to je mít dítko v dvojjazyčné školce?

Měla jsem to vymyšlené zcela přesně: najdu si v ČR žijícího Angličana, případně Američana, a až zplodíme nějaké to potomstvo, stane se z nás bilingvní rodina. Dítka budou přirozeně mluvit dvěma jazyky a já budu mít procvičování angličtiny bez utrácení za drahé kurzy. Navíc vidina tchyně za Lamanšským průlivem či dokonce za oceánem se mi zdála více než přívětivá. Tenkrát mi bylo dvacet a mohla jsem plánovat cokoliv, jenže…

…o tři roky později jsem potkala svou drahou polovičku. Báječného, milého, hodného Čecha jako poleno, který sice má alespoň slovenské kořeny, nicméně slovensky neumí ani fň a celkově se, co se původu týče, vymyká mým postpubertálním plánům. Ne zcela vhodnou mateřštinu jsem mu ovšem pod vlivem nikoliv alkoholu, ale lásky odpustila. Za další tři roky jsme na světě přivítali dceru Emily.

Čas plynul a opět uběhly tři roky, když jsme se začali rozhlížet po mateřské školce. Zřejmě měl kdysi můj muž ohledně bilingvismu rodiny stejný záměr jako já, protože jsme se ihned shodli, že by bylo dobré dítko jazykově vybavovat již od útlého věku. Česko-anglická školka tak byla jasnou volbou.

Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat. Nejprve sem tam slůvka, která jsme vzhledem k charakteru podání a výslovnosti ještě nedokázali dešifrovat. Z nich pomalu krystalizovala jasná anglicky řečená slova. Následovaly říkanky a písničky a brzy se přidaly také barvy a počítání do deseti. Nebudu vám lhát: zkrátka a dobře jsme zírali, jak dítko rychle nasává druhý jazyk, automaticky a přirozeně.

Po roce a půl už z Emily vypadne i celá věta. Není to ani o tom, že by uměla konverzovat na úrovni akademického učitele angličtiny, nicméně velice slušně rozumí jednodušší mluvě a zná řadu slovíček a frází. Překvapilo nás také to, že se jí jazyky nijak nepletou. Chápe, že růžová a pink je to samé, jen v jiné řeči. Ovšem my se někdy řádně zapotíme, když nás zaskočí dotazem na slovíčko, na které si zrovna nemůžeme vzpomenout.

A tak jsem začala chodit na kurz, abych také měla neustálý kontakt s angličtinou, nakoupili jsme interaktivní knížky i anglické pexeso a cestujeme, co to jen jde. Akorát babička trochu lamentuje, že se s vlastním vnoučetem za chvíli ani nedomluví, když jí Emily ráno na pozdrav zapěje Good day sunshine, good day sunshine, což k mé radosti pochytila od Beatles.

Jana Bitalová

Rodina, 26.06.2019

Zdravím Vás paní Svobodová, díky Vám i celému týmu v Bohnické Sofia School. Holky byly nadšeny! Příští rok zase a na delší dobu, opravdu jsme byli velice spokojeni!

MOC díky !!!

Krásný den

Markéta Krejčí + holky Terezka a Anetka

8/19

Sofia School pro nás představuje předškolní vzdělávací zařízení s promyšlenou dlouhodobou koncepcí a příjemnou rodinnou atmosférou. Nejedná se o běžnou školku, v níž děti pouze kreslí a tráví čas na zahradě. Děti jsou zde komplexně rozvíjeny. Školka klade důraz na fakt, že každé z dětí může být dobré/nadané v odlišné oblasti. Má rozsáhlý záběr činností a aktivit, které dětem nabízí. Je až k neuvěření, kolik znalostí a dovedností si dítě odnáší domů. O nových zajímavostech děti slyší od učitelů, ale zároveň mají možnost je zažít/osahat, což je pro ně neocenitelná zkušenost. To vše se děje zábavnou formou, aby je to bavilo. Sofia School je místo, které naše dcera velmi ráda navštěvuje.

Bastařová

6/19

„Rodič by měl přemýšlet o dalších stupních škol pro své dítě a od malička ho směřovat“

Mateřská škola Sofia School (sofia – řecky moudrost) byla založena v roce 2013. O rok později byla plně akreditována pod MŠMT. Tehdy byly otevřeny dvě pobočky s kapacitou 2x 40 dětí. Dnes jsou plně obsazené, i když každý rok odchází alespoň 40% žáčků do základních škol.

A jak to všechno začalo? 

Ptáme se Mgr. Danuše Svobodové, ředitelky a zakladatelky.

„Jakožto středoškolská učitelka češtiny a výtvarky jsem učila na soukromých školách, přednášela lingvistiku i na vysokých školách, ale stále jsem toužila po vlastní vzdělávací instituci.  Vnímala jsem plusy i mínusy těch škol a byla jsem přesvědčená, že i škola se může vést tak, aby největší přínos dostali právě její žáci. Předobrazem byl můj syn, dnes je mu dvacet, umí 5 jazyků a studuje na prestižní anglické univerzitě. Brzy jsem poznala, že chce poznávat a ty dveře k vědění jsem mu otevřela.

Každý rodič by při výběru aktuální školy měl přemýšlet o tom, jak dobře ho taková škola připraví na další stupně vzdělávání. Naši absolventi nastupují do základních škol v okolí, ale například i na PORG, OPEN GATE nebo Square.

Po studiu japonské léčitelské psychologie jsem si uvědomila, že právě doba od počátku života do období 7–8 let nás formuje pro celý další život. Je to totiž období, kdy náš mozek vnímá vše napřímo, nedochází ještě k procesu učení. Jednoduše řečeno, co dáme dětem v tomto věku, ať dobré, či zlé, to už v nich navždy zůstane a na tom staví dál v průběhu celého dalšího života.

To je filozofie, na které jsem s kolegy postavila vzdělávací program a veškeré činnosti ve školce. Středobodem všeho je dítě, jeho pohodlí, spokojenost, radost a samozřejmě nadstandardní vzdělávání.  Aby se nám toto vše zdárně dařilo, máme malé skupiny dětí, větší počet pedagogů mluvících česky a angličtí lektoři jsou s dětmi každý den. Navozují prostředí bilingvní rodiny. Dítě tak vnímá cizí jazyk přirozeně, velmi brzy všemu rozumí a postupně začíná přes jednoslovné věty opakovat, aby po třech letech naprosto bez přemýšlení plynně hovořilo s anglickým lektorem. Není to nátlak ani drcení slovíček.

Ale učení cizího jazyka není naší prioritou, je to jen bonusem navíc. Základem je vzdělávání. Naše témata jsou náročná, důraz klademe na logické myšlení. Samozřejmě jsou přizpůsobena věku a možnostem dětí. Výstupem jsou ale znalosti ze všech oblastí života a vědění kolem nás. Starší děti mají každodenní předškolní přípravu, která umocňuje výsledky práce během celého dne a předchozích let. Naši absolventi jsou již ve třetí a čtvrté třídě, všichni jsou jedničkáři, škola je baví a rodiče jsou nadšeni, protože dítě je samostatné, přípravu i učení zvládá samo. Pomocníkem je nám samozřejmě moderní prezentační a výuková technika – v každé třídě používáme interaktivní tabule a mnoho logických her. Každotýdenní logopedická prevence je cestou ke správnému rozvoji řeči, který pomáhá předcházet poruchám, jako je dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie a jejich kombinacím. Neméně důležitá je oblast sociální, ve školce panuje přátelství, pohoda a klid. Každodenní organizace je vyplněna střídáním hravé výuky a odpočinku do pozdních odpoledních hodin.  O dítě se tedy smysluplně staráme od 7 do 18 hodin. V odpoledních hodinách nabízíme všem dětem množství kroužků, které jsou v ceně základního školného, aby každý žáček vyzkoušel všechny oblasti – kreativitu, sport, tanec, vědu i zpěv.  Od 16 hod máme speciální kroužky, populární zpěv, balet, sportovní všestrannost a nově i angličtinu.  Lekce anglické konverzace poskytujeme i našim absolventům, kteří již navštěvují základní školu i dětem z širokého okolí.  Spokojenost dětí je také podpořena skvělým jídlem, strava je zdravá, pestrá a velmi chutná.    I počet jídel je nadstandardní – ranní svačina, oběd, odpolední svačina a pozdní svačina včetně pitného režimu.

I v létě se o děti skvěle postaráme. Od dalšího školního roku opět nabízíme Příměstský tábor, kdy ve školkovém režimu věnujeme každý týden jednomu hravému tématu, viz webové stránky.

Veškeré naše snažení směřuje k tomu, aby od nás děti odcházely připravené na další studium, pohodové, přátelské, vyrovnané, aby dále toužily po vzdělávání. Vychováváme z nich osobnosti, které logicky myslí, jsou empatické a schopné uvědomovat si samy sebe. Po letech zkušeností víme, že se nám to daří, za což patří velký dík našim skvělým pedagogům, kteří jsou kvalifikovaní, mají veliké vnímavé  srdce a dokonale se připravují.

Danuše Svobodová

Článek v časopise Osmička, 04/19, měsíčníku celé Prahy 8

Chtěli bychom poděkovat celému kolektivu soukromé MŠ Sofia School. Mají perfektně propracovanou metodiku vzdělávání a rozvíjení schopností i u těch nejmenších. Každý den nás informují, co naše dítě dělalo samo i v rámci skupiny a jaký mělo den. Za  půl roku vnímáme u  našeho syna zřetelný posun v jeho rozvoji. Je vnímavý, zvídavý a přitom respektující. Staršího syna jsme za „objevováním” souvislostí vozili na kurzy do Prahy, ale paní Mgr. Svobodové se povedlo přivést Centrum nadání Václava Fořtíka za námi do Úval! K této úspěšné práci s našimi dětmi blahopřejeme a přejeme si, ať vytrvají ve vysoce nastaveném standardu.

Manželé Novotní

uveřejněno v časopise Život Úval 4/2017

Dobrý den paní ředitelko a celá milá Sofia School,

po delší době Vás zdravíme. Přestěhováním do krásného kraje Karlštejna jsme sice získali zpěv ptáků, vůni lesa, spoustu zvířat v okolí, ale ztratili jsme výbornou školku. Vás. Lenka s Míšanem si často vzpomenou, moc hezky o Sofii mluví. Nová školka nás (rodiče) zklamala, Vy jste nastavili takovou laťku, na kterou teď ani nedohlídneme. Dokonce uvažujeme, že Míšana dáme na poslední 2 roky do státní školky, že bude lepší, než to, co máme teď. S Léňou se to vyřeší školou.

Vy jste Lence dali takový základ všeho, že z toho stále čerpá, bohužel to nadšení pro vědění a tvorbu v ní teď ve školce nikdo nepodporuje. Kolikrát mi něco vypráví a říká: „o tom nám povídal pan učitel Tomáš“, „to vím od Majdy“, „to s námi dělala Ivica“. Mimochodem Ivica v naší Lence probudila gen kreativity, Léňa maluje, vystřihuje, lepí, tu žábu, korunu, princezny, prstýnky,…. Já jen zírám, nakupuju papíry, lepidla a pastelky a ptám se: „to jste dělaly ve školce?“, „no, s Ivicou….“. Umí si poradit. K svátku mi namalovala a vystřihla vázu s  kytkami, protože prý venku teď nic neroste.

Míšan to je kuchař a matematik, tužku pořádně chytit neumí, slunce kreslí jak dvouleťák (nakonec to slunce stejně pojmenuje jako super speciální pavouk), ale už sčítá a odčítá, pomáhá mi vařit. Stále je to obtížně motivovatelné dítě, poslední na obědě, poslední v šatně, žije si ve svém světě, na otázku: „Míšo, už jsi oblečený?“, dostanu odpověď: „maminko, tam, kde končí zeměkoule, začíná vesmír, viď.“

Milá Sofie, všechny Vás moc pozdravujeme a těšíme se, že se někdy uvidíme.

Dodavatel vybavení školky

Jinak je moc fajn a povzbuzující potkat tak milé lidi, kteří mají společnou snahu dokázat něco úžasného. Musí být krásný pocit vědět, že máte velký podíl na formování těch malých tvorečků a navíc metodou, která je pro ně hrou. Víte nevšiml jsem si ani jednoho dítěte, které by se mračilo a podle mě to znamená, že se ve Vašem prostředí cítí moc dobře. Gratuluji.

Petr H.

 

Eva Krajícová

23.1.2017