Plody podzimu… 10.-14.10.2022 J

14. 10. 2022 | Kronika - Jirny

Sovičky

Seznámili jsme se s plody podzimu. Bylo pro nás překvapení, jak je těžké je označit, protože se na podzim můžeme zakousnout i do jahod, broskví, ananasu, melounu a jiného letního nebo exotického ovoce či zeleniny.

Ale nakonec po ukázkách a hrách už víme, co se sklízí právě na podzim, což jsme si ověřili v soutěži mezi družstvy.

Zopakovali jsme si básničku Podzim na zahrádce. Vysvětlili jsme si, z čeho plod vzniká. Vytvořili jsme si každý podle své volby obrázek podzimního plodu – samostatné obkreslení šablony, stříhání, trhání a mačkání krepového papíru (procvičení jemné motoriky). Obrázky jsme si dozdobili nástěnný obraz v šatně z minulého týdne – bádání v přírodě.

Připomínáme si a stále doplňujeme, které plody rostou na kterých stromech, keřích, na záhonech či pod zemí. Užili jsme si štafetovou hru ve třech skupinách – zdobení kloboučku velké houby plody kaštanů. Při ní jsme posílili hrubou i jemnou motoriku, pozornost, soustředění, dodržování pravidel, spolupráci a všichni se stali vítězi!

Týden nám zpestřilo loutkové divadlo, které za námi přijelo do MŠ s pohádkou O perníkové chaloupce.

Angličtina

This week in English, we learned what are the fruits and vegetables that we have in autumn. We learned easy vocabulary words: apples, grapes, pears, mushroom, chestnut, nuts( walnut/ hazelnut), plums, carrots, beans, potatoes… 

We also learned easy sentences: I like / I don’t like. I know / I don’t know . 

We are also repeating our autumn poem: ‘’Summer Is Over’’. With ‘’Owls’’ we had so much fun crafting and playing various games to discover the different fruits of autumn. 

Tvoření :

Tvoření a kreativním činnostem jsme se věnovali hned několikrát v tomto týdnu. Nejprve jsme tvořili společný obrázek (malbu prsty jsme využili v kombinaci s další výtvarnou technikou. Vyráběli jsme také houbičky, což nás velmi bavilo.

Muzicírování :

Věnovali jsme se básničkám a písničkám s podzimní tématikou. Zazpívali jsme si společně za doprovodu živé hudby, což nám pomohlo lépe udržet pozornost. Následně jsme si zatancovali, tanec totiž napomáhá zdravému rozvoji naší hrubé motoriky.

Rytmika, tanečky, dramaťák :

Naší hodinku jsme opět začali rozcvičkou za doprovodu písničky. Dále jsme se zaměřili na náš přednes básničky před publikem. Děti si postupně zopakovaly básničky, které jsme se společně již učili. Zatancovali jsme si a hodinu zakončili písničkami.

Sportovní klub:

Zaměřili jsme se na protažení celého těla, ale věnovali jsme se i klidovému cvičení z minulého týdne. Děti si zacvičily také dětskou sestavu jógy. Naučit se správnému dýchání je velmi důležité, potřebujeme jej k recitaci básniček i při zpívání písniček.

Lištičky

 

Seznámili jsme se šípkem a jeřabinou a všimli si, že se liší. Povedlo se nám namalovat různé jeřabinové a šípkové větvičky. Cvičili jsme s listy, kaštany, jablky a hruškami a naučili se nové pohybové básničky. Pořádně jsme si prohlédli jablíčka, hrušky, hroznové víno, vlašské oříšky, švestky a brambory a všímali jsme si rozdílů mezi nimi, jejich barev. Zjistili jsme, že většina z nich roste na stromech. Zkoušeli jsme je pak rozeznat ochutnáním a také hmatem. Všem nám to šlo velmi dobře. Vyzkolušeli jsme si naše šikovné prstíky a z kaštánků a žaludů jsme si skládali různé obrazce podle předlohy. Moc nás bavilo vyrobit si košík plný barevného podzimního ovoce. S ním jsme si vyzdobili naši Lištičkovou třídu:)

 

Přišel podzim – pohybová básnička

Přišel podzim hrušky zrají, 

jablíčka se červenají,

plný koš jich natrhám, 

každému z vás jednu dám.

Natáhnu se pro jablíčko,

natáhnu se pro hruštičku,

všechno srovnám do košíčku.

Angličtina

This week we repeated colors, especially colors of autumn. Poem „Leaves“ helped us:

I see orange, I see brown,

I see leaves on the ground.

I see yellow, I see red,

I see leaves above our head.

 

We were talking about fruits and vegetables we usually pick up in autumn, e.g. apples, pears, grapes, and potatoes. We also tasted them when possible and kids tried to recognize also by touching them. We used words like big, small, different…

Lištičky

Rytmika, tanečky, dramaťák: básnička Houby
V lese rostou bedly,
kousek vedle jedlí.
Stačí trochu deště,
povyrostou ještě.

Sportovní klub: sportovní hry v tělocvičně

Tvoření: drak: trhání a lepení krepového papíru; muchomůrky: kreslení voskovkami a lepení vaty

Muzicírování: písnička Povídala bedla bedle s doprovodem na klávesy
Povídala bedla bedle,
ty jsi vedle jak ta jedle.
Na klobouku květinky,
nosí jenom slečinky.
Povídala bedla bedle,
nejsem vedle jak ta jedle.
Na klobouku slimáka,
to mě vůbec neláká.