Sovičky
Tento týden jsme si pověděli, co jsou to vlastně plody. A jaké podzimní plody vlastně známe. Společně jsme si roztřídili obrázky a rozdělili je na lesní, polní a plody z našich zahrádek. Byli jsme překvapeni, kolik ovoce a zeleniny dozrává právě na podzim. Také jsme se zamysleli nad tím, jak tyto podzimní dobroty můžeme zpracovávat. Bavila nás i ochutnávka. Těšíme se na příští týden na dlabání dýně.
Logopedická prevence: hlásky P, B
Grafomotorika: kývání
Angličtina: tento týden jsme s dětmi pokračovali povídáním o podzimu. Opakovali jsme roční období, charakteristické znaky a seznámili jsme se s novou slovní zásobou. Probrali jsme slovíčka na minulého roku a zkusili jsme přidat i nová těžší (acorn, walnut, rosehip). Slovíčka jsme různými způsoby procvičili a u reálií jsme si ukazovali rozdílu „opposites“ . Děti jsme seznámili s novou písničkou „Itsy bitsy spider“. Písničku jsme si vysvětlili a ukázali na IT tabuli. S pavoučkem jsme procvičili prstovou gymnastiku.
Lištičky
Další týden, kdy jsme se naučili něco o podzimním období. Tématem byly plody podzimu. Povídali jsme si, jaké plody momentálně můžeme sklízet na zahradě. Jaké plody jsou v lese a jaké na poli či v parku. Řekli jsme si, jak všechny tyto plody využít v kuchyni nebo které jedí pouze zvířata, popřípadě které se nejí pro svou jedovatost. Jelikož máme na školní zahradě jablíčka, tak jsme toho využili pro náše společné výtvarné dílo. Udělali jsme si z jablíček tiskátka. A když jsme se bavili o tom, že se sklízí červená řepa, tak jsme si tuto pohádku společně zdramatizovali.
Angličtina: podzim je nejen plný barev a zvířátek, ale také zajímavých plodů, které najdeme ať už v lese, na poli nebo na zahrádce. Obrázky na IT tabuli nám pomohly k lepší představě o tom, s jakými dobrotami se můžeme setkat. Opakovali jsme si zvířátka, která jsme se učili předchozí dny.
Dramatický/pohybový kroužek: s dětmi jsme si na dramatickém kroužku zahráli hru “Na podzim nám…”, při které si děti zahrály na déšť, listí, dýni, šípek nebo dokonce na létajícího draka. Naučili jsme se veselou říkačku Brambora. Celý kroužek proběhl na naší školní zahradě, kde jsme si užili jeden z posledních teplých dnů.
Hudební/pěvecký kroužek: v této hodině jsme si vysvětlili, co znamená metronom, jak vypadá, jak funguje, jak a kde se používá a také, jak je důležité pro nás metrum. Děti vnímaly změny tempa, do kterých museli přesně vytleskávat rytmus. Největší záhadou pro nás bylo, že srdíčko bije také v daném rytmu. Další část hodiny jsme pracovali na písničkách ke stromečku.
Kroužek zpěvu: zpěváčci se uvolnili, rozdýchali, rozmluvili a rozezpívali. Naučili jsme se nové hlasové cvičení “Na malíře” a artikulační cvičení “Tajné heslo”. Děti si pak zopakovaly píseň “Banana coco Baobab” a naučily se první sloku a refrén u písně z dílny Svěráka a Uhlíře “Hlavně, že jsme na vzduchu”. Domů si také odnesly svůj vyrobený mikrofon, aby mohly s mikrofonem cvičit.
Výtvarný kroužek: tento týden jsme s dětmi vyráběli šípky pomocí foukání přes brčko a otisk prstíků.
Sportovní kroužek: učili jsem se skoky a přeskoky. Přeskakovali překážky, hodinu jsme zakončili tématickou hrou.