Plody podzimu… 17.-21.10.2016 Ú

21. 10. 2016 | Kronika - Jirny

Sovičky

Máme za sebou další báječný týden. Společně jsme spolu sklízeli úrodu v lese, na zahrádkách i na poli. Naučili jsme se jednotlivé druhy ovoce a zeleniny pojmenovat, rozlišovat. Zamysleli jsme se nad tím, jak můžeme vše zpracovat a uchovat na zimu. Děti se doslova předháněly v tom, která maminka zavaří víc marmelád a z jakého ovoce, které babičky zavařují okurky, vyrábí domácí kečup…

Vyhrály všechny maminky!!!

Společně jsme si zahráli bezvadnou hru na prostorovou orientaci u magnetické tabule a procvičili jsme si naše předmatematické představy u IT tabule.

Obojí nás opět velmi bavilo, děti doslova excelovaly. Zařazujeme stále více přídavných jmen a sloves, zahráli jsme si hru na rozvoj paměti „Hádej, co si myslím“.

Doslova třešničkou na dortu pro nás bylo společné pečení štrůdlů a tvarohových taštiček z listového těsta. Ty se povedly!!! Jen se po nich zaprášilo!!!

Toto naše společné pečení jsme zařadili nejen kvůli ochutnávce samotné  ale i proto, že v rámci polytechnické výchovy se děti samy naučí, jak takový štrůdl vlastně připravit, co vše do něj patří, jak je potřeba nastrouhat jablka, která jsme si opět společně nasbírali na naší školkové zahrádce atd. O to víc nám vše chutnalo!

Logopedická prevence:

Hláska „M“

ANGLIČTINA

Tento týden byl u nás ve školce velmi nabitý. Navštívilo nás divadlo Kouzelný kozlík, který byl logopedicky zaměřen na písmenko Ř. Další návštěvou bylo hudební představení, se kterým jsme obletěli svět. V čase, který nám zbyl, jsme probírali podzimní ovoce a zeleninu, kde jsme rozšiřovali slovní zásobu a procvičovali slovíčka, která již dávno známe. Ze zeleniny jsme vařili pomyslnou polévku a z ovoce jsme vyráběli džem. Náš týden plný divadelních představení jsme podpořili společnou pohádkou O veliké řepě, kterou jsme si pro změnu zdramatizovali sami. Děti pohádku moc dobře znaly, takže pro ně hraní bylo velmi snadné a proto bylo, také velmi lehké rozšířit si díky ní slovní zásobu (pull out, granddauter, beet root). Díky pohádce jsme také procvičili rozdíl mezi „small“ a „big“

 

ANGLICKÝ KLUB

S předškolními dětmi jsme se především bavili o dýních. Zpívali jsme písničku o dýních, kde jsme si procvičovali počítání. Seznámili jsme se s novou básničkou „Pumpkin“. Hráli jsme si s malými dýněmi, na kterých jsme procvičovali barvy a předmatematické představy.

 

Lištičky

Plody podzimu – kaštany, žaludy, šišky, vlašský ořech, lískový oříšek, šípek… Tyto přírodniny jsme si osahali, přivoněli jsme k nim, řekli jsme si na jakém stromě nebo keři rostou, komu chutnají  a nakonec jsme je roztřídili.  Hravým cvičením, pohybovou říkankou o kaštanu a kreslením na velkou plochu papíru jsme rozvíjeli hrubou motoriku. Plody podzimu jsme si pak snažili zapamatovat při Kimově hře, která děti velice bavila. A co teprve příprava šípkového čaje. To bylo zajímavé. Čaj chutnal všem dětem – i těm co ho nepijí :).  Také jsme namalovali šípkový keř rozfoukáním barvy brčkem a šípky jsme otiskli prstem. Společně jsme také vytvořili „obrazy“ podzimního listí. Mezitím jsme si užili pohádku o Kozlíkovi jak šel do světa. Také jsme si zanotovali s panem Bílým, který nás provázel s kytarou a písničkami o zvířátkách, o kterých jsme se dozvěděli i různé zajímavosti. Tento týden byl plný nových poznatků a zážitků.

Angličtina

Tento týden byl na téma: “ Plody podzimu“. V angličtině jsme se učili zeleninu. Učili jsme se ji poznávat na IT tabuli pomocí tématických písní, pak jsme použili interaktivní i klasické obrázky různých druhů zeleniny. Použili jsme také plastové modely zeleniny, se kterými jsme hráli několik her. Pomáhala nám i naše plyšová lištička. Lištička děti také pozoruje, jak se snaží v angličtině spolupracovat. Děti ji mají rády. Také začínáme pomaličku nacvičovat písně na vánoční besídku, která nás čeká za necelé 2 měsíce.

 

Přírodní věda

Tentokrát jsme se zajímali o pokusy se vzduchem. Jak působí vzduch ve vodě. Použili jsme baňky, kádinky a misky. Přikládali jsme papír na hrdlo skleněné baňky plné vody, poté jsme baňku obrátili dnem vzhůru a papír na něm zůstal držet. Také jsme udělali pokus s gázou a baňkou. Vše jsme si zopakovali při kreslení na pracovní list.

Sportovní hry

Zacvičili jsme si rozcvičku a hry pro uvědomění si vlastního těla. Pohybová hra Na borovice. Cviky ve dvojicích. Hra s míčem Na jeleny a zajíce. Závody v běhu. Relaxační cvičení.

Tanečky:

 

V pondělí jsme si na rozehřátí zatancovali „Veverky“ s prvky Zumby. Poté jsme si protáhli celé tělo  s využitím gumových kroužků na relaxační hudbu. Seznámili jsme se s novým tanečkem „Letkiss“ na energickou písničku „Dubi dubi dup“. Dále jsme si zopakovali tanečky z předešlých týdnů k upevnění choreografických prvků a pohybů- mazurka na píseň „Hádaly se houby“ a „Robotí taneček“ na přání dětí. Zaměřili jsme se na rozvoj smyslu pro rytmus, schopnost reakce na určité signály a rozvoj pohybových schopností a dovedností.

 

Hudebka:

V úterý jsme si zopakovali pohybovou hru „Padá listí“ kde jsme zapojili dechové cvičení.  Zahráli jsme si rytmizačně-pohybové hry na rozvoj paměti, smyslu pro rytmus a koordinace pohybů. Dále jsme si zopakovali píseň „Jedličky“ a seznámili jsme se s poslední slokou s doprovodem klavíru.

 

Tvoření:

Ve středu jsme si vytvořili pavučinu s pavoukem,kde jsme rozvíjeli jemnou motoriku, schopnost soustředění, tvořivost a fantazii. Využili jsme  barevné čtvrtky, kaštany a barevné špejle. Při sříhání jsme si  dali pozor na správnou manipulaci s nůžkami a lepidlem. Po zapletení barevných čtvrtek jsme si z kaštanu vytvořili pavoučka, kterému jsme zapíchli špejle jako nožičky. Výrobek se nám moc povedl.