Sovičky
Tento týden jsme si zopakovali různé druhy ovoce a zeleniny a říkali si, které sklízíme na podzim. Zahráli jsme si i poznávací hru na interaktivní tabuli, ve které jsme jednotlivé druhy poznávali podle jejich stínů. Vyrobili jsme si každý svůj obrázek – zvířátko nebo postavu – z nasbíraných a vylisovaných listů. Společně jsme si pak vytvořili dva veliké draky, kterým už chybí jen ocásky a budou zdobit naši šatnu. Na procházkách jsme sbírali plody – šípky, kaštany, hloh…
Angličtina
This week in English, we learned what fruits, vegetables (veggies) and nuts grow in autumn. We learned easy vocabulary words: apples, grapes, pears, mushroom, chestnut, nuts(walnut/ hazelnut), plums, carrots, beans, potatoes, pumpkins… We also learned easy sentences: I like / I don’t like. I know / I don’t know . With ‘’Owls’’ we had a very fun ‘’research expedition’’ and collected typical items for autumn and played sorting games.
For Craft, we created leaf animals art. We also started a new song: ‘’Everyday’’
|
Tvoření: Každý měl možnost vyrobit si vlastní dýni. Děti si nejprve vystřihly kolečka z barevného papíru a následně také proužky. Postupně jsme přilepovali oba konce papírků do středu kolečka. Vznikl nám tak plastický výrobek. Tímto tvořením jsme si krásně procvičili jemnou motoriku.
Tanečky, rytmika, dramaťák: Nejprve jsme si protáhli tělo krátkou rytmickou rozcvičkou za doprovodu hudby. Následně jsme si zazpívali a zatancovali na píseň “ Měla babka čtyři jabka“. Děti se naučili několik nových tanečních kroků a opět si zatancovali s rekvizitou, tentokrát to byl míček.
Muzicírování: Z edice Zpívánek jsme si nejprve poslechly píseň “ Šel zahradník do zahrady“. Následně jsme si tuto píseň zazpívali a dřívky jsme se snažili vyťukávat její rytmus, což příznivě podpořilo zdravý rozvoj rytmického cítění dětí.
Sportovní klub: Naučili jsme se novou rozcvičkovou písničku Medvídka Sportíka ( z Národní sportovní agentury) a společně si ji zacvičili. Děti si cvičení a zpívání dohromady velmi užily. Kombinací těchto dvou aktivit jsme přirozeně přispěli k rozvoji sluchové pozornosti a pohybové paměti.
Ten, kdo má ruce, ať mává nad hlavou 3x
A utrhne si hrušku voňavou.
Ten, kdo má nohy, ať jde v rytmu písničky 3x
A vyskočí jak čert z krabičky.
Ten, kdo má hlavu, ať moudře zakývá 3x
A očima se kolem podívá.
Ten, kdo má zadek, ať si půlky spočítá 3x
A sedne si a chvíli přemítá.
Lištičky
Povídání o plodech podzimu jsme spojili s praktickou ukázkou různých plodů (švestka, hruška, jablko, hroznové víno), které jsme si nejdříve hodně podrobně prohlédli. Vysvělili jsme si za co drží na stromech na větvích a že uvnitř každého plodu je zárodek nového stromečku (semínko). Plody jsme samozřejmě také ochutnávali a zkoušeli naslepo uhádnout, co právě ochutnáváme. Úplně nejvíc nám chutnalo hroznové víno:) Hned v úterý jsme si švestičky a jablíčka „zavařili“ při tvoření do kompotu a zahráli jsme si hru „Kompot“, kdy jsme si měnili svá místa podle druhu ovoce. Vytáhli jsme padák a naučili jsme se s ním dělat malý a velký vítr a rozešli jsme se cestou necestou s padákovou básničkou „Kudy vede moje cesta?“. Dlabali jsme dvě dýně a těšíme se, že nám vydrží i na Halloweenskou oslavu. Naučili jsme se novou básničku „Přišel podzim, hrušky zrají“. Protože na podzim roste hodně hub, jednu krásnou, ale jedovatou:), jsme si také vytvořili. Zkoušeli jsme také „trhat různé ovoce“ (po doběhnutí k metám) a trefit se kaštánkem do bedny. Na našich procházkách stále objevujeme nové znaky podzimu a všímáme si padajícího listí a různých plodů, které se nám na stromech v okolí objevují.
Angličtina
This we had a great time learning new words and reviewing what we’ve learned so far. We added some fun nature words like tree, grass, sky, and leaf through different games. For colors, we reviewed the ones we already know and introduced two new ones: purple and pink. We also revisited our weather vocabulary, practicing words like sunny, cloudy, windy, snowy, and rainy. To make learning even more fun, we danced to our favorite songs, „Head, Shoulders, Knees, and Toes,“ „What’s the Weather Like Today?“ and „If You’re Happy.“
Rytmika, tanečky, dramaťák: Měla babka čtyři jabka – písnička s tanečkem
Sportovní klub: štronzo, cvičení s medvědem Sportíkem
Tvoření: dýně z papíru – lepení, stříhání, kreslení, podzimní výzdoba třídy
Muzicírování: zpěv písniček (Šel zahradník do zahrady, Kaštany, Ježek), hra na rytmické nástroje: rumbakoule, rolničky, dřívka