Počasí… 31.10.-4.11.2022 B

5. 11. 2022 | Kronika - Bohnice

 

Delfínci

Celý tento týden jsme si povídali o počasí. Na interaktivní tabuli jsme si ukázali jak a čím se takové počasí zjišťuje a předpovídá a pověděli si jaké počasí máme nejraději. Vysvětlili jsme si, že počasí nám může i vyrábět energii (slunce, vítr…) Zpívali jsem si písničku Prší, prší a básnička byla samo sebou o počasí .Honily se šedé mraky, v dešti mezi paneláky. Trvalo jen malou chvíli, než do sebe narazily.Teď ví celá zeměkoule, proč i mraky mají boule.

Pomocí nůžek, lepidla a barevného papíru jsme si vyrobili krásné výtvory počasí, kde se střídalo sluníčko, děšt, ale i hurikán a sníh. V dopoledním kroužku jsme si procvičili paměť a představivost s naší robovčelkou. V příštím týdnu si budeme povídat o koloběhu vody v přírodě a určitě bude i nějaká ten pokus s vodou.

Delfínci/Dolphins

We did a lot of new things in the Weather week. Not just we checked out what the weather was like outside, we also placed the correct flash card on our weather board daily.
At the beginning of the week we worked with the Qtips and made either the suns or the rain pictures. Besides that, we learnt a couple of new songs. We did a fun action chant called Who took the cookies from the cookie jar? and a song What’s the weather like today? “ by Kiboomers : https://youtu.be/KUSbazn3STo
Since the germs have been „flying all around“ recently, we practiced covering our mouths with our arms ( not hands) and went through the washing hands procedure again 🙂 „When you cough and when you sneeze, cover your mouth quickly please“.
Preschool preparation
At first we discussed a very important topic and that was knowing where we live ( What is your address? Where do you live?). As not all the children knew their address well, we went on trying on Tuesday again. We also tried the odd one out activity ( Which picture does not belong to the group?). The other half of the week was mostly about a visual perception. We played a game in which each child copied the picture on a special dotted board using coloured sticks. Then the children did the worksheet practicing the same activity. 
Rytmika, tanečky, dramaťák: vyzkoušeli jsme, jaké je zabloudit  v bedlovém lese.
Tvoření: vyrobili jsme žížalám kompostové zimoviště. 
Sportovní klub: kondiční cvičení na ribstolech si určitě zopakujeme.🙂
Muzicírování: zpívali jsme písničky o počasí. Bylo jich požehnaně!
 
 

Žabičky

Jak bude dnes a jak bude zítra? – ptali jsme se každý den. Zkoumali jsme počasí, sledovali předpověď a povídali si, jak vzniká třeba déšť. Zpívali jsme písničku:
„Deštík“
Když padaj deště kapičky, kapi, kapi, kap,
tak vezmeme si deštníčky, tak, no právě tak.
Proč, proč, proč asi padá nám deštík na vlasy,
proč, proč, proč asi prší nám na vlasy.
Ťukali jsme k tomu prstíky a skutečně to znělo, jako když padají kapičky. Taky jsme si z naší perkusní sady vybrali „dešťové nástroje“: různé shakery, vajíčka, rumba koule a chrastítka.
Povídali jsme si básničku: „Nechoď tam, prší tam. Je tam velké bláto. Upadneš, nevstaneš, budeš volat táto!“
Nalepili a namalovali jsme rozsvícené domečky v chumelenici. Moc se nám povedly!
Procvičili jsme si mluvidla při logopedické prevenci s hláskou „F“.
A celý týden začal návštěvou; dva záchranáři nám přišli povědět a hlavně předvést, jak se pracuje se záchranářskými psy. Dva krásní pejsci se nám potom přišli ukázat a my si je mohli pohladit. Super psí návštěva – rescue – mantrailing!
A příští týden bude o koloběhu vody.
Angličtina
The weather played tricky games with us all week, so we took a closer look at it. We learned the answer to a question „How’s the weather today?“.It was : „Sunny, cloudy, rainy, windy, snowy“. We knew what the rainbow and the fog was. We also knew what the difference between hot and cold was.

We learned two new colours and two more words for moods – being angry and being happy.
Let’s check our song of the week and the weather forecast song :
 
 
 
 
Dramatizace, tanečky, rytmika: Zahráli jsme si na obchod s oblečením a nakoupili si výbavu na zimu.
Tvoření: Vyrábíme mlhu a dešťové mraky s kapkami.
Sportovní klub: Postavili jsme si balanční dráhu a chodili jako provazochodci.
Muzicírování: Hrajeme na tělo a děláme zvuky podzimního počasí.