Dolphins
The whole week we tried to „monitor“ the weather outside, we checked if it’s hot, cold, sunny, windy etc. We also talked about temperatures and where the sun is when it’s cloudy outside. Besides that’s we played a lot of games, such as ‚Run and catch‘ weather vocabulary, a weather team game and others. Then we listened to a song of course : https://music.youtube.com/watch?v=KUSbazn3STo&si=PiLKY_ZSqx5-Ay95
We didn’t skip the art and made black and grey clouds ( rainy, snowy, stormy ).
In the end we revised the warm clothes vocabulary.
Preschool preparation
At first we went through all the months and seasons and then discussed our favourite weather. We did a pattern cut and paste worksheet too. Later on we watched Steve and Maggie in their funny weather adventure : https://youtu.be/_xMMWHVbjGk?feature=shared
Afterwards we focused on visual perception and numbers in I spy Weather words, plus, we did a tracing worksheet as well. To get some good laughs, we read a book Who’s in the loo?
Dolphins
The whole week we tried to „monitor“ the weather outside, we checked if it’s hot, cold, sunny, windy etc. We also talked about temperatures and where the sun is when it’s cloudy outside. Besides that’s we played a lot of games, such as ‚Run and catch‘ weather vocabulary, a weather team game and others. Then we listened to a song of course : https://music.youtube.com/watch?v=KUSbazn3STo&si=PiLKY_ZSqx5-Ay95
We didn’t skip the art and made black and grey clouds ( rainy, snowy, stormy ).
In the end we revised the warm clothes vocabulary.
Preschool preparation
At first we went through all the months and seasons and then discussed our favourite weather. We did a pattern cut and paste worksheet too. Later on we watched Steve and Maggie in their funny weather adventure : https://youtu.be/_xMMWHVbjGk?feature=shared
Afterwards we focused on visual perception and numbers in I spy Weather words, plus, we did a tracing worksheet as well. To get some good laughs, we read a book Who’s in the loo?
Rytmika, tanečky, dramaťák: spolu s pejskem a kočičkou od pana Čapka jsme si zahráli na rozmary počasí. 🙂
Tvoření: společně jsme vytvořili krajinu s mlžným oparem. Moc se povedla.
Sportovní klub: posilování na ribstolech máme moc rádi!
Muzicírováni: písničce Prší, prší jsme se věnovali na téměř vědecké úrovni. Zpívali jsme ji v několika verzích. 😎
Žabičky
Co je to počasí a jaké může být? Sledujeme předpověď počasí? Jak se máme podle počasí obléknout? Jaké počasí máme nejraději? A jaké počasí je venku zrovna teď? – Podívejte se z okna! … Na takové otázky jsme s dětmi společně hledali odpovědi. Hráli jsme si „na deštík“, který běhá okolo chalupy a dělá „cupity-dupity“. Zpívali jsme o deštíku, který dělá „kapi-kapi-kap“, a tak si vezmeme deštník. Zkoušeli jsme na perkuse zahrát různé počasí, nejvíc nás bavila bouřka. Namalovali jsme dešťový mrak (kreslili jsme křídou i malovali temperou) a pod ním pořádný lijavec. A naše básnička:“Kapka deště, trochu malá,na okno mi zaťukala.Nepustím tě do pokoje,patříš hlíně – nejsi moje!“
English
This week we focused on WEATHER. We learned three new words – sun, rain, snow. Then we tried to answer the question „What do we do and wear when the sun is shining(it’s raining/snowing).“ We listened to two new songs: https://www.youtube.com/watch?v=SrDTSB5bVS4 and https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew. We also learned a new poem!RAIN ON THE HOUSE, RAIN ON THE TREE,RAIN ON THE LITTLE BIRD, BUT DON’T RAIN ON ME!
Tanečky a rytmika:
Povídání o počasí. Taneček “Sluníčko, vítr, déšť”.
Tvořivá dílna:
Dešťové kapičky – vystřižení a nalepení kapiček na čtvrtku. Společné tvoření mraků.
Pohybové hry:
Hra “Vítr fouká” a skákání přes louže.
Muzicírování:
Zpívání písničky “Prší, prší”. Rytmická říkanka “Dešťové kapičky”.