Sovičky
Tento týden jsme si zopakovali roční období, a tím i počasí, jaké jednotlivá roční období provázejí. Počasím nás zábavně provedl Eda a pouštěli jsme si skutečné ukázky na interaktivní tabuli, hlavně těch extrémních – hurikán, tornádo apod. a předváděli jsme si ho pantomimicky a zkoušeli jsme hádat. Vysvětlili jsme si, jak se tvoří duha a provedli jsme si i experiment v koupelně. Týden nám zpestřila pohádka O bílé kočičí princezně.
Angličtina
This week in English, we talked about the weather and we learned easy vocabulary words: sunny, cloudy, rainy, foggy, windy, stormy, snowy, hailing, rainbow, showers…and answering in full simple sentences: What season are we in now?: It’s autumn/ It’s autumn season.
What’s the weather today?: Today it’s… / It’s cold, it’s raining, it’s hailing… We played weather games, making the sound of rain, swaying like snowflakes or moving like the wind…
And we are rehearsing various poems and songs.
Tvoření: Tento týden jsme se věnovali individuální tvorbě. Každý si vyrobil obrázek, který se týkal tématu počasí. Na čtvrtku papíru si děti nalepily slunce s paprsky, které si vystřihly z barevného papíru, dále vatu, ta znázorňovala mraky, a barevné proužky papíru v barvách duhy. Bříšky prstů a křídami jsme dokreslili kapky deště. Povídali jsme si rovněž o tom, jak vzniká duha.
Tanečky, Rytmika, Dramaťák: Naučili jsme dvě nové básničky z edice J. Žáčka. Trénovali jsme také správné dýchání pomocí dechového cvičení, které je důležité pro náš přednes. K básničce o ježkovi si děti zkusily vyplnit i pracovní list.
“ Zmáčel mokrý obláček,
každý ježkův bodláček…“
–
“ Vyšplhám se do výšky,
budu louskat oříšky.
Také by jste louskat chtěli?
Tak si kupte Karamely! “
Muzicírování: Za doprovodu živé hudby a klasické lidové písně “ Prší, prší “ jsme se na začátku hodiny rozezpívali. Dále jsme si zatancovali a zazpívali s rekvizitami na písničku „ Běží liška k táboru“ . Děti si odnesly z hodiny také list s obrázkovou hádankou.
Sportovní klub: Ve skupinkách jsme si zacvičili s kruhy. Zkoušeli jsme jimi prolézat a neporušit spojení s kamarádem (drželi jsme se společně za ruce) . Hry tohoto typu podporují zdravý rozvoj hrubé motoriky a logického myšlení.
Lišky
V tomto týdnu jsme se zaměřili na počasí. Naučili jsme se rozlišovat slunečno, zamračeno, mlhavo, deštivo a větrno. Na počasí jsme si i hodně hráli. Běhali a foukali jsme jako vítr, když byla vichřice honem jsme se něčeho běželi chytnout, když pršelo, šup pod deštník, když se zahřmělo – honem jsme se běželi schovat a když vyšlo sluníčko, mohli jsme venku dělat, co nás napadlo (poskoky, procházet se, atd.). Zkoušeli jsme si i závody ve foukání listů a byli jsme rychlí jako vítr. Hráli jsme naši oblíbenou medvědí hru s písničkou. Zkoušeli jsme, po překonání pavučinky, donést hádanku pí. učitelce a hádali jsme, o kterém počasí se v hádance mluví. Vyrobili jsme si každý své okno a za ním sluníčko a travičku. Nechyběl ani pokus s dešťovým mrakem, který jsme si všichni pěkně vyzkoušeli. Moc se nám líbilo i divadýlko, kam jsme se společně v úterý vypravili.
Angličtina
This week in kindergarten, we focused on learning about the weather through lots of fun games. We practiced asking, „What’s the weather like today?“ and responding with answers like „It’s sunny, cloudy, rainy, snowy, and windy.“ We also danced and sang along to our favorite weather song (https://youtu.be/Jn7uAsLWXpk?si=RYWr7oNc2LxuTDda), and we watched a video that helped us with key weather sentences (https://youtu.be/P9abGg_gF1s?si=8NKZnbqY2v3DDlsF). We also started to learn the seasons: autumn, winter, spring and summer.
To wrap up the week, we created a sunny weather scene behind a window as a craft project. We also started rehearsing songs for our Christmas show, but those are a secret!