Podzim čaruje… 3.-7. 10. 2016 Ú

7. 10. 2016 | Kronika - Jirny

Sovičky

Tento týden jsme společně vpluli do barevně snad nejzajímavějšího ročního období. Na procházkách jsme pozorovali, jaké změny se v přírodě dějí, jak stromy a keře mění barvu, sbírali jsme listy javoru, objevili jeden z nejstarších úvalských stromů… Ve třídě jsme si pak o všem vyprávěli, na IT tabuli jsme si pouštěli podzimní parky v různých světových zemích. Společně jsme si také vytvořili nádhernou koláž “ Podzimní les“.
Angličtina

S dětmi jsme si ve školce začali povídat o podzimu, změně počasí a barev. Procvičili jsme některá slovíčka, která by již měly znát a některá nová slova. Téma jsme podpořili sbíráním barevných lístečků a  kaštanů. Naučili jsme se novou básničku a novou písničku na roční období.
Logopedická prevence:
Hláska „P“.

Lištičky

Úvod do prvních říjnových dnů jsme zahájili pohybovou říkankou „Foukej, foukej, větříčku“. Pokračováním pak byly hry a činnosti na prohloubení smyslového vnímání a poznávání základních barev.  Ve třídě jsme použili k těmto činnostem plody podzimu – čerstvé ovoce a zeleninu. Hmm, to bylo vůně a ty tvary, barvy… Toto téma jsme použili i pro grafomotorické cvičení. Děti kreslily „ovocné duhy“. Děti bavila hra na poznávání barev s písničkou Koulelo se, koulelo, červené jablíčko. Podzimní ovoce děti ztvárnily obrázkem jabloně, ke kterému použily barevné obtisky dlaní a jablíček. Při procházkách do přírody jsme sbírali spadané listy a kaštánky, se kterými si děti ve třídě hrály.Také jsme uskutečnili mini exkurzi do města na trh se zeleninou. V závěru týdne jsem dětem přečetla pohádku O veliké řepě. Byl to týden plný nového poznání a zážitků.

 

Angličtina

Tento měsíc se nese v podzimní atmosféře a tak nás to svádí k tomu naučit děti poznávat různé barvy nejen v českém jazyce. Začali jsme se tedy tento týden učit barvičky v AJ. Pouštěli jsme si různé tematické písničky na IT tabuli, zahráli hru „Simon says…“, kde jsme procvičovali nejen barvy, ale i části těla (téma předešlého měsíce). Zahráli jsme si tzv. taktilně – kinetickou hru na hady, kteří se plazí po zemi a cílem byly různě barevné kostky. Děti si tím procvičovaly nejen barvy v angličtině, ale i hrubou motoriku. Angličtinou nás vždy doprovází plyšová lištička, která s námi procvičovala barvy pomocí barevných koleček, vystřižených z papíru. Děti jsou moc šikovné, velice je to baví.

Přírodní vědy

Děti se seznámily s novým kroužkem Přírodní vědy. Dostali jsme kyblíčky plných vědeckých a laboratorních pomůcek, se kterými budeme v příštích hodinách pracovat. Vyzkoušeli jsme si pipetku, petriho misky, trychtýř a jiné zajímavé nádobky. Naučili jsme se skládat filtrační papír a nakonec nám pan Tomáš ukázal kouzlo s barevnou vodou.

 

Sportovní hry

Rozcvičili jsme se s míčky, protáhli jsme si nohy a ruce. Udělali s míčky několik cviků a poté jsme si zacvičili ve dvojicích cviky z minulých sportovních her. Zaběhali jsme si závody v obíhané a nakonec jsme vyzkoušeli relaxační techniku při chůzi na kaštanech, které si děti samy nasbíraly v lese.

 

Tanečky:

V pondělí jsme se rozehřáli na taneček „Veverka“ s prvky Zumby a dále jsme si zahráli pohybovou hru v rytmu polky zaměřenou na rozvoj postřehu a smyslu pro rytmus.  Zopakovali jsme si taneček „Roboti“ a „Šneci“ na přání dětí. Po relaxačním a protahovacím cvičení s prvky jógy jsme se s motivačním podzimním vyprávěním seznámili s novým stylem tancem „mazurka“.  Zpívaný taneček ve dvojicích „Hádaly se houby“ nás moc bavil. Na závěr jsme si zopakovali taneček „Twist“ z minulého týdne.

 

Hudebka:

V úterý jsme si zdramatizovali podzimní stromy a také jsme se o nich naučili novou písničku s využitím orffových nástrojů. Dále jsme si za doprovodu krátké písničky „Padá listí“ zahráli pohybovou hru s padákem na rozvoj rytmizace, hudebního cítění a koordinace pohybů. Na přání dětí jsme si na závěr zazpívali a zatancovali „Hádaly se houby“ z předešlého dne.