Sovičky
První den jsme s dětmi zjišťovali, co nám chutná na talíři. Pak jsme už navštívili naši školkovou restauraci, kterou jsme si sami postavili a kde nás obsluhoval náš opičí kamarád George, který se oblékl jako číšník. Učili jsme se základy etikety. Kdo vchází první, kdo pomáhá s židlí, kam patří příbory, jak si povídáme nahlas v restauraci a jak objednáváme u číšníka.
Děti nás překvapily informací o útocích na město Paříž a tak jsme se rozhodli, že uctíme oběti minutou ticha při svíčce. S dětmi jsme o situaci vhodně k jejich věku hovořili.
Další den jsme si prohlubovali znalosti v oblasti názvů pokrmů a také procvičovali držení rovnováhy s kalíškem vody na kladině jako číšník. Jako vzpomínku na Francii jsme s dětmi namalovali vlajku a každý mohl namalovat svůj pocit nebo přání pro maminky a tatínky a sestry a bratry, babičky a dědečky obětí útoku.
Ve čtvrtek za námi přijelo divadlo s příběhem O Řepě. Protože jsme všichni byli krásně svátečně oblečení, šli jsme do naší Sofia restaurant. Ve třídě jsme při svíčkách a hudbě zažili opravdovou restauraci se třemi chody. Každý den při obědě si povídáme, co právě máme na talíři.
V pátek jsme si vyrobili prostírání na stoly, abychom věděli, kam co patří na jídelním stole.
Učili jsme slovíčka o druzích pokrmů a příloh.
Nakonec jsme zpívali písničky a tancovali.
Lištičky
Tento týden jsme si s dětmi povídali o všem, co se váže k jídlu. Dětem jsme vysvětlili, že stolování nezačíná u stolu, ale u umyvadla a mýdla. Zkraje týdne jsme si tedy povídali o hygieně a následně o tom, jak se u stolu správně chovat. Nacvičovali jsme používání příboru a sebeobslužnost. Tady se musím na chvíli zastavit a říct, jak úžasnou třídu máme. Celým týdnem nás doprovázela básnička o mytí rukou a celá řada písniček, které pro vás připravujeme na vánoční besídku. A protože naše paní ředitelka velmi dbá nejen o správný vývoj vašich dětí, ale i o jejich správné stravování, druhá část týdne byla zaměřená právě na správné stravovací návyky. S dětmi jsme poznávali ovoce, zeleninu a také jsme rozpoznávali zdravá a nezdravá jídla. Výuka probíhala na interaktivních tabulích, pracovalo se s metodickými materiály ministerstva školství (zde jsme použili text o městečku Hranolkov), text formou otázek a skrze plnění úkolů děti motivuje ke zdravému životnímu stylu. Nejvíce však děti bavily smyslové hry, kdy jsme jídlo se zavázanýma očima ochutnávali, poznávali po čichu a hmatu. V rámci výtvarné výchovy jsme si s dětmi vyrobili vlastní prostírání, které nám bude nyní pomáhat zapamatovat si, správné rozložení příboru na stole. V závěru týdne nás navštívilo divadlo s pohádkou O veliké řepě, u kterého jsme se všichni moc pobavili.
Angličtina
Tento týden jsme si v AJ říkali, jak se máme, jestli jsme veselí, smutní, uplakaní nebo naštvaní. Pracovali jsme v kroužku a ukazovali si obrázky různých nálad v podobě smajlíků nebo vlastních obličejů. Používali jsme také IT ukázky na toto téma. Týdenní téma bylo stolování a tak jsme si říkali, co je ovoce a zelenina. Pomalu jsme si také začali říkat, jak se některé ovoce či zelenina nazývají.
Rytmika
V souvislosti s tématem týdne jsme se roztančili při písničce Mňam mňam Bobík. Nový byl pro děti i Chňapík. Následovaly známé písničky jako Sněhulák, Bum bác, Žabák…Potom jsme si zahráli hudebně pohybovou hru Kolovrátek – Fíha tralala. Děti si poslechli písničku od Michala Tučného Pět deka, deset deka a identifikovaly jmenované potraviny. Na závěr si každý vybral na interaktivní tabuli omalovánku svého oblíbeného jídla a tu si vybarvil. Nepřekvapí asi nikoho, že vyhrála zmrzlina.
Tvořivá dílna
Vytvořili jsme si hrníčky z papírových kelímků a sádry. Použili jsme papírové proužky, ozdoby, pastelky a lepidlo. Také talířky pod hrníčky jsme udělali ze sádry. Vylili jsme malé plastové kelímky sádrou a nechali zaschnout. Když byly suché, ozdobili jsme je, tak aby se nám líbily.
Sportovní hry
Rozcvičili jsme se s barevnými tkaničkami, zacvičili jsme si jógu pro děti. Vyzkoušeli jsme další cviky. Zacvičili rovnováhu na balanční čáře a zahráli pohybovou hru s padákem.