Poznáváme náš kraj… 24.4.-28.4.2023 J

28. 4. 2023 | Kronika - Jirny

Sovičky

Tento týden jsme si užívali poznávání našeho kraje. Povídali jsme si o mapách, o tom kdo v jakém městě nebo vesnici bydlí. Porovnávali jsme si na mapě, kdo to má jak daleko do školky. Někteří z nás už umí svoji adresu, tak jsme si na letecké mapě a pohledů z ulic prohlédli i konkrétní domečky a zahrádky. Už jsme i zvládli paním učitelkám diktovat, kde co musíme otevřít, napsat, aby se nám obrázek objevil i navigovat, jak si ho přiblížit či kde změnit typ mapy.

Navíc jsme už zvládli splnit první úkol školáka – zapamatovat si zadání, požádat rodiče o adresu a přinést ji do školky. Velký obdiv.

Tento týden nám zpestřilo divadýlko ve školce O vodníkovi Toníkovi. Bylo zábavné, ale i poučné. A okolí školky jsme měli možnost projít s odborníkem na zvířátka při ekovýchovném programu.

Angličtina

This week in English, with Owls, we discovered our surroundings, inside and outside. We learned easy vocabulary words: ours, surrounding, inside, outside, floor, ceiling, address, town, street… and also easy sentences: What do you see around you? / 

 ‘’I see…’’

We played an orientation game on the map with the use of the kids addresses’. We also went for a long walk, to discover our surroundings outside the school and had so much fun playing different games.

And the song we are learning is 

‘’The Animal Song’’ 

https://www.youtube.com/watch?v=wCfWmlnJl-A

Tvoření: Tento týden jsme se zaměřili na podporu naší kreativní fantazie. Nejprve jsme si popovídali o rytířích (kde žili, jak mohly jejich tvrze vypadat). Následně jsme na papír obarvený mletou kávou nakreslili mapu dvou takových hradů/tvrzí. Řekli jsme si, jaké barvy se objevují na mapách a co mohou vyznačovat. Děti si tvoření moc užily, zvláště pak výrobu vlastních rytířů ( střih, lepení).
Muzicírování: Hodinu jsme začali námi oblíbenou hlasovou rozcvičkou. Naučili jsme se novou básničku o české vlajce. Ke konci hodiny jsme si zopakovali básničku o slunci, která obsahuje i několik tanečních kroků ( podpora zdravého rozvoje hrubé motoriky a pohybové paměti)
Tanečky, rytmika, dramaťák: V začátku hodiny jsme se nejprve rozcvičili jednou z námi oblíbených tanečních her. Následně jsme si zahráli i novou hru, která byla zaměřena na zdravý rozvoj prostorové paměti, schopnosti rychlé reakce a volby pro alternativní splnění stanoveného úkolu. Děti hra moc bavila.
Sportovní klub: Rychlou rytmickou rozcvičkou za doprovodu hudby jsme začali hodinu. Následně jsme se věnovali upevnění sportovní terminologie v naší paměti. Dětem cvičení krásně šlo. Na konci hodiny si děti zvolily taneční hru “ sochy”.

Lištičky

Během týdne jsme si vysvětlili, kde žijeme. Prohlédli jsme si glóbus, pak jsme se podívali do dětského atlasu na zemi, kde žijeme my a vysvětlili si, že u nás máme hory, řeky, lesy, jezera, nížiny, ale třeba, bohužel moře ne:) . A také jsme podnikali různé výpravy během našeho tělocviku – např. do lesa za zvířátky. Za zvířátky jsme se vypravili i s ekoprogramem Lesů hl. m. Prahy. Zahráli jsme si u toho spoustu zábavných her a dozvěděli se mnoho zajímavostí ze života lesních zvířátek. Vyrobili jsme si mapu naší republiky a někteří zvládli i lva z našeho státního znaku:)

This week we were talking about the place where we live. We looked at the map of the Czech Republic and tried to find the capital city. Foxes created their own map of the Czech Republic with themselves and their families, their houses/places where they live. Some of them also managed to color the neighbor’s national flags.

Kids also tried to match different people to their houses/places where they live.

Please find here a new song we learned (This is where I live): https://www.google.com/search?q=place+where+i+live+kindergarten&client=safari&channel=iphone_bm&sxsrf=APwXEdc6yKZY5-fSWiwY0yhOq-VTPGZFGA%3A1682282945250&ei=wZlFZIbvDpmX9u8Pl9S7-Ao&oq=place+where+i+live+kinde&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAEYATIHCCEQoAEQCjIHCCEQoAEQCjIHCCEQoAEQCjIHCCEQoAEQCjIICCEQFhAeEB0yCAghEBYQHhAdOgoIABBHENYEELADOg0ILhCKBRDUAhCwAxBDOgoIABCKBRCwAxBDOgUIABCABDoGCAAQFhAeOgUIIRCgAToECCEQFUoECEEYAFDjCVjPImCILmgBcAF4AIABb4gB6ASSAQMyLjSYAQCgAQHIAQvAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-serp#fpstate=ive&vld=cid:6c40ebee,vid:3crdfjFfxjI