Sovičky
Tento týden jsme poznávali náš kraj. Ale nejdříve jsme si přiblížili na globusu, kde je Evropa,, Česko, naše hlavní město Praha. To vše nám pomohlo představit si,kde se nachází náš kraj. Ukazovali jsme si, jak to každý má daleko z domova do školky – na kilometry a minuty. Dozvěděli jsme se zajímavosti z míst, kde bydlíme, ale hlavně z Jiren, kde naše školka sídlí. Pomocí dronů jsme se proletěli nad Prahou a nad vesnicemi, abychom viděli rozdíly. Proletěli jsme se nad Jirnami a nadšeně ukazovali, kde to už známe a kam je třeba se podívat.
Týden nám zpestřily dvě akce – věděcká show s experimenty, která za námi přijela do MŠ. Cílem bylo na jednoduchých pokusech ověřit a objasnit některé chemické a fyzikální jevy – prasknutí balonku, vznik kyslíku a uhlíku, tudíž zažehnutí a uhašení plamene a podobně.
A pátrání po čarodějnici Bludimíře, plnění úkolů a vaření lektvaru, za který jsme dostávali drahokamy a diplom.
A hned v pondělí hurá na Pastevko za zvířátky!!!
Angličtina
This week in English, with Owls, we discovered our surroundings, inside and outside. We learned easy vocabulary words: ours, surrounding, inside, outside, floor, ceiling, address, town, street, street number…and also easy sentences:
What do you see around you? / I see…
What is your address?/Which town or city you live in? I live in…
We played an orientation game on the map with the use of the kids addresses’. We also went for a long walk, to discover our surroundings outside the school and had so much fun on a ‘’Which scavenger hunt’’ finding various items, completing different tasks and as a reward breaking piñatas.
Also we are learning an animal poem
’’The Zoo’’.
Tvoření: Tento týden jsme se věnovali prstomalbě. Děti si svými prstíky namalovaly mnoho kytiček, které podle nich rostou na louce. Touto technikou malování jsme si procvičili jemnou motoriku.
Tanečky, rytmika, dramaťák: V tomto týdnu jsme se naučili tanec k písni “ Nešťastný šafářův dvoreček”. K našemu tanci jsme využili také rekvizity ( velké štětce).
Muzicírování: V začátku hodiny jsme se nejdříve věnovali dechovému cvičení. Také jsme si zazpívali písničku “ Pět ježibab” od P. Skoumala.
Sportovní klub: Hodinu jsme tentokrát strávili venku. Zahráli jsme si několik kolektivních her, které byly zaměřeny na zdravý rozvoj sluchové paměti a postřehu ( Štronzo, Cukr-Káva-Limonáda).
Lištičky
Téma náš kraj jsme začali od toho nejobecnějšího – tzn., že žijeme v ČR. Učili jsme se během hry skládat barevné dílky tak, aby jsme složili naši vlajku. Naučili jsme se o vlajce i básničku. Dozvěděli jsme se, že naše hlavní a největší město je Praha. Zjistili jsme, že ve městě je mnohem víc domů než třeba na vesnici. Pár domečků jsme si sestavili z obdélníků a trojúhelníků. Zopakovali jsme si přitom barvy v AJ a zkusili si zapamatovat i název pro obdélník a trojúhelník v angličtině:) K domečkům jsme přidali okna a dveře a nakonec jsme zkusili všechno spočítat. Dospěli jsme k závěru, že našich 11 domečků je už spíš velké město:))) Vyrobili jsme si barevné papírové vážky. Naučili jsme se veselou pohybovou básničku O veselém domě. Úplně nejvíc ze všeho jsme si, ale užili naši čtvrteční výpravu po stopách čarodějnice Bludimíry. Naštěstí jsme našli všechny přísady do lektvaru, různé pomůcky a pomocníky a části oděvu, které Bludimíra ztratila při svém úterním odletu. Všichni jsme nadšeně plnili všechny disciplíny a nakonec si odnesli i drobné odměny a diplom za naši snahu.
Angličtina
New vocabulary related to the topic – town, village. Repeating of the songs and poems we ´ve learned. Repeating colours and numbers during a new funny games.
Rytmika, tanečky, dramaťák: taneček s rekvizitami, hra na stará řemesla
Sportovní klub: sportovní hry na zahradě: hry Na babu, Curk káva limonáda
Tvoření: louka plná květin: prstová malba, dokreslování pastelkami a voskovkami, sázení rostlinek na zahradě
Muzicírování: písnička Pět ježibab