Pranostiky… 3.-7.2.2025 B

7. 2. 2025 | Kronika - Bohnice

Delfínci

Týden plný pranostik. Únor bílý, pole sílí. Březen – za kamna vlezem. Svatá Veronika ledy seká u rybníka. Všechny tyto pranostiky jsme se naučili a vysvětlili si, co to vlastně ta pranostika je. Zpívali jsme písničku o počasí. https://www.youtube.com/watch?v=KTQfqOShejE a hráli pohybovou hru na „živelné“ pohromy. Při výtvarné činnosti jsme si procvičili představivost, spolupráci ve dvojici a pomocí prstových barev jsme vytvořili zasněžený strom plný vloček. V příštím týdnu nás čeká spoustu akcí (Pečeme chleba, návštěva kočky) a také si budeme povídat o řemeslech a povoláních.  Moc se těšíme.

Dolphins 

Our main goal was to understand the connection between weather and seasons better. We played a weather card team game, then we learnt the names of all the months properly and discussed their characteristics. On the top of that we read a book called Skip through seasons and listened to an optimistic song Here comes the sun : https://youtu.be/tDEzmaZHuS0?si=Cte_OQ1Lf6O6_411

We made winter trees art too. 

Preschool preparation 

At first we went back to logical sequencing from last week and we did more difficult tasks. Then we practiced our hand – eye coordination, plus, we did a few pre – writing skills worksheets as well. In the end we played a fun action / instructions game with a dice. We also revised the basic prepositions. 

Rytmika, tanečky, dramaťák: hráli jsme si na bílý únor. A všichni jsme o trochu silnější. 😁

Tvoření: společně jsme vytvořili objekt podle pranostiky Na sv. Matěje rampouchy, rok bohatý na mouchy.

Sportovní klub: veleoblíbená opičí dráha všem udělala radost.

Muzicírováni:  zpívali jsme písničku Rybička v kýblu a zjistili jsme podrobnosti o kostře velryby v Národním  muzeu.

Žabičky

„Svatá Eudokie psa po uši sněhem zavěje.“ – vyrobili jsme origami pejska a namalovali mu pořádnou sněhovou peřinu, do které se schová opravdu až po uši. Pověděli jsme si, co pranostika znamená, že souvisí s počasím a změnami v přírodě, které naši předkové vypozorovali. Procvičovali jsme paměť u Kimovy hry a počítali korálky na barevném počítadle. Zpívali jsme písničky z minulého týdne a vlastně všechny, které známe o sněhu: Sněhulák, Sáně a Závody na ledu.

Froggies

This week we repeated the topics and vocabulary from previous weeks. We focused mainly on the weather and repeated words such as: sun, rain, wind, snow and storm. We repeated the words during the songs: https://www.youtube.com/watch?v=SrDTSB5bVS4 and https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew and also during the poem about the flying kite, during which we practiced what we can do when the wind blows. We also repeated the geometric shapes with the help of pictures and game where we stepped on different geometric shapes of different colors.

Tanečky a rytmika:

Hra „Počasí se mění“ – střídání pohybů podle pranostik.

Tvořivá dílna:

„Když žáby do noci koncertují, hezký den ohlašují.“ – Tvoření pranostiky pomocí temperových barev + stříhání.

Pohybové hry:

Pohybová hra „Dubnové počasí“ – děti napodobují proměnlivé počasí v dubnu podle domluvených pohybů.

Muzicírování:

Zpívání písničky „Prší, prší“ a hra „Zvuky počasí“. Vyzkoušení různých hudebních nástrojů.