Příměstský tábor s angličtinou
Jirny

Krajina kolem nás… 20.10.-24.10.2025 J

Sovičky

Tento týden jsme se s dětmi věnovali tématu Krajina kolem nás. Společně jsme objevovali, z čeho se naše krajina skládá, jak se liší město od vesnice a jaké přírodní prvky nás obklopují. Děti se učily rozlišovat živou a neživou přírodu, poznávaly různé ekosystémy – les, louku, pole i rybník – a povídaly si o tom, kdo v nich žije.

Velkým zážitkem pro děti byla návštěva dravců a hadů přímo v mateřské škole. Děti měly možnost zblízka vidět sovu, káni, orla a čtyřmetrového hada, kterého si mohly pohladit.

Na závěr týdne jsme si společně shrnuli, co všechno už víme o krajině a jejich obyvatelích. 

This week in English, we learned what an ecosystem is. On a nice walk with the kids, we discovered what ecosystems surround our school such as the pond and the field. We also learned easy vocabulary words: ecosystem, nature, animals, dragonfly, honeybee, hedgehog, mole, deer, bear, eagle, owl, bat, pond, field, meadow, forest, river, lake, ocean, mountains, garden…

Then we played a game matching various animals to the right ecosystem. With ‘’Owls’’, we started creating autumn paper “pumpink spice latte art”. And we are practicing our autumn song: “Falling Falling Leaves”. 

Tvoření: Hodinu jsme začali ukázkou fotografií pohoří v době podzimu. Následně si každý mohl vyrobit svůj vlastní výjev krajiny. Použili jsme techniku malování vatovými tyčinkami a tiskání houbičkou. Výrobky nám zdobí naší chodbu.
Tanečky, rytmika, dramaťák: Po krátké rytmické rozcvičce jsme se na chvilku zastavili u výroby rekvizit. Z barevného papíru jsme si složili vějířky, které jsme využili při tanci na píseň “ Sedí brabec na kostele”. Děti si z hodiny odnesly také pracovní list.
Muzicírování: Nejprve jsme se věnovali dechovému cvičení. Zazpívali jsme si také písničku “ Travička zelená”, kterou jsme doplnili o několik tanečních kroků. V závěru hodiny jsme si zahráli pexeso s hudebními nástroji.
Sportovní klub: Společně jsme si protáhli tělo “ Medvědí rozcvičkou “. K cvičení jsme si vzali kruhy a senzomotorické míčky. Ke konci hodiny si děti ještě zahrály oblíbenou pohybovou hru “ Auta a semafor”. Hra podpořila zdravý rozvoj zrakové pozornosti dětí a také prostorovou orientaci

Lišky

V pondělí jsme si prohlídli obrázek, kde jsme hledali, co všechno patří do podzimních aktivit. Hned jsme si to také všichni vyzkoušeli: hrabali jsme listí, česali ovoce ze stromů, běhali po třídě s draky, schovávali se před deštěm pod náš barevný padák za zpěvu písně Co se stalo, co se děje, venku prší, venku leje, my k domečku spěcháme, pod střechu se schováme:) Povídali jsme si o tom, jak nám podzim mění krajinu okolo nás stále víc a hledali jsme při procházkách znaky podzimu. Všimli jsme si, že se na větvích stromů nerodí jen jablíčka a kaštánky, ale i např. plody šípku. Zblízka jsme si prohlédli větvičku šípku a ve třídě jsme si jí pak zkusili namalovat. Nejvíc nás bavilo tvoření větvičky, kterou jsme rozfoukali ze skvrny vylité tuše.) Využili jsme všechny nasbírané přírodniny, které ve třídě máme a zahráli jsme si s nimi poznávací bingo, rovnali jsme řady kaštanů a dalších plodů a hádali jsme čeho je víc a čeho méně. Nakonec jsme všechno spočítali. Hráli jsme oblíbené hry: Podzime rozfoukej listí a Běžíme, běžíme, stát.

Vytvořili jsme si kompot z přírodnin, kdy jsme do sklenice dali jen tolik kaštanů, šípků, jablíček, kolik jsme hodili kostkou. Zjistili jsme, že počítání zvládáme na jedničku. Naučili jsme se krásnou a hlavně hodně veselou podzimní písničku Čas jak voda rychle pádí, podzim barvy rozdovádí. Užili jsme si také dva dny plné zábavy. Nejdříve jsme se pobavili s pejsky, nebáli se ani trochu hadů a dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí ze života krásných a šikovných dravců.

Angličtina

This week we mastered our autumn vocabulary (cone, chestnut, acorn, rose hip, plum, apple, grapes, pumpkin, pear, red, orange, yellow, brown, purple, green) and played some logic games like „Red apples on the tree“, „4 squares harvest“, „Autumn stew“ and „Autumn jams“. We also did „Happy pumpkin“ and „Big-eyed owls“ morning exercise to learn the opposites big/small, high/low, right/left, short/tall, fast/slow. Since this week we have had 2 performances about birds of prey and reptiles, we also studied some facts about these animals in English, so we trained „The Jungle poem“, „Sam the snake“, and „Speedy the turtle“ poems with some movements. 

Rytmika, tanečky, dramaťák: tanečky s rekvizitami vlastní výroby, cvičení pro rozvoj rytmického cítění

Sportovní klub: povídání o zvířátkách na podzim, medvědí rozcvička, zdravotní cviky s masážními míčky

Tvoření: hory na podzim: společná diskuse, následně tvorba hor z barevných papírů, malování květin a spadaného listí pomocí temper

Muzicírování: Travička zelená s doprovodem hudebních nástrojů, pohybová písnička, hudební pexeso

Ostatní programy

Počasí a roční období… 3.-7.11.2025 J

Zvířata se připravují na zimu… 27.-31.10 2025 J

Sovičky Tento týden jsme si s dětmi povídali o tom, jak se zvířata připravují na[...]

Plody podzimu…13.-17.10.2025 J

Sovičky Tento týden jsme si s dětmi povídali o darech/plodech podzimu. Poznávali jsme ovoce a[...]

Podzim čaruje…6.-10.10.2025 J

Tento týden jsme se s dětmi věnovali tématu „Podzim čaruje“. Povídali jsme si o typických[...]

Smysly a emoce II. 29.9.-3.10.2025

Sovičky ráno Lidské tělo – smysly a emoce Tento týden jsme se zaměřili na téma[...]

Smysly a emoce 22.-26.9.2025 J

Tento týden jsme se podrobněji věnovali tématu smysly. Každý den jsme si jeden smysl přiblížili[...]

Přejít nahoru