Delfínci
Hlava, ramena, kolena, palce – tahle píseň zněla téměř každý den, nejen na rozcvičce! Tématem tohoto týdnu bylo Lidské tělo. Ukazovali jsme si části těla. Zahráli jsme si na lékaře a pomocí stetoskopu jsme si poslechli tlukot našeho srdce. Naučili jsme se jakou máme nejdelší kost a také jsme si pomocí magnetických kosti postavili kostlivce. Báseň Moje tělo také všichni umíme. Moje tělo mozek řídí, oči ty to dobře vidí. Pod hlavou je krček malý, na rukách jsou velké svaly. Na nich máme prstů pět, spočítáme si je hned. V hrudním koši srdce máme, do bříška si jídlo dáme. Nohy obě procvičí se, venku dobře skotačí se. Výtvarnou činnosti byl RTG snímek naší ruky/kostlivec. V příštím týdnu si budeme povídat o smyslech a určitě bude i ochutnávku různých druhů chutí.
This week Dolphins learnt to name some of the body parts ( head, neck, arms, legs…). Besides naming them, they also physically practiced how to use them when learning various instructions during a „run and do“ game ( squat, sit, lie down…) and a Yoga freeze dance : https://youtu.be/xWcSEsBhK6U?feature=shared
Then we exercised our fingers when cutting the colourful figures for our windows. In the end we revised a song Tops and bottoms about washing hands properly.
In our preschool preparation we focused on SEASONS. We learnt their names, tried to describe them and we watched Flunkeblunk video about seasons : https://youtu.be/x0xyHw4_DW8?feature=shared
We also started a new grammar topic – He/She is – I am ( boy/girl, man/ woman ). Later on we tried to draw a person and in the end of the week we read a book called The Smartest Giant in Town.
Rytmika, tanečky, dramaťák: zahráli jsme si na tělo a už víme, kde máme hlavu, ramena, kolena… 🙂
Tvoření: náš společný projekt se neustále rozvíjí.
Sportovní klub: hra Lokty na lokty měla velký úspěch!
Muzicírováni: tělo, jako hudební nástroj? Jde to a s velkou parádou! 😁
Žabičky
Celý třetí týden ve školce jsme se zabývali lidským tělem. Naučili jsme se názvy částí těla, základních orgánů a povídali jsme si z čeho se tělo skládá a jak funguje. Nezapomněli jsme ani na názvy prstů, které jsme si představili jednoduchou básničkou.
Jedno lidské tělo jsme si i vytvořili. Pomocí obkreslení dítěte a následným nalepováním a dokreslováním částí těla nám vznikla nová kamarádka do třídy, která už se mezi námi neztratí 😀 Při tvoření jsme si pomocí krepového papíru vyrobili ještě mozky, abychom všem potvrdili, že nám to ve třídě opravdu pálí.
Při cvičení jsme si zatancovali na písničky „Hlava, ramena, kolena, palce“ a „Moje tělo“ https://www.youtube.com/watch?v=ZSSmZtdGwOU , ze kterých byly všechny děti nadšené. Poznávání pravé ruky a nohy jsme si procvičili díky překážkové dráze, do které jsme zařadili pokládání správné části těla na správný obrys.
Frogies
English
This week we explored the theme of our bodies and body parts. The children learned where we have our heads, shoulders, hands, knees, and toes. To support this, we enjoyed singing this song: https://youtu.be/WX8HmogNyCY?feature=shared
We also practiced counting our body parts and discovered that we have only one head, but two hands, two knees, and so on.
During story time, we read the book “From Head to Toe” by Eric Carle, which the children enjoyed imitating with movements.
For more active learning, we moved our bodies to the action song: https://youtu.be/dUXk8Nc5qQ8?feature=shared
Finally, we learned a fun rhyme called “Magic Fingers”:
One finger, one finger, one finger, turn turn turn, turn to a worm, crawl crawl crawl.
Two fingers, two fingers,two fingers, turn turn turn, turn to a bunny, hop hop hop.
Three fingers, three fingers, three fingers, turn turn turn, turn to a butterfly, fly fly fly.
Four fingers, four fingers, four fingers, turn turn turn, turn to a cat, meow meow.
Five fingers, five fingers, five fingers, turn turn turn, turn to a dinosaur, roar!
Dramatizace a rytmika:
Seznámení s částmi lidského těla pomocí pohybu. Taneček „Hlava, ramena, kolena, palce“. Rytmická hra „Ukážu a tleskám“.
Pohybovky:
Rozcvička – velký, malý, tlustý, tenký. Pohybová hra „Kolíčkovaná“.
Muzicírování:
Hudební hra „Tělo bubnuje“ a písnička s pohybem „Hejbni kostrou“.
Výtvarka:
Rozcvička prstů. Tvoření obličeje – stříhání, lepení a vybarvení.