Sovičky
Tento týden jsme se seznamovali s okolím naší školky. Děti postupně objevovaly různá místa během procházky a učily se orientovat v novém prostředí. Velkou část týdne jsme věnovali pohybovým a skupinovým hrám. Ty pomohly dětem navázat první přátelství, procvičit si práci ve skupině a užít si společnou zábavu.
Kids learned easy vocabulary words and short sentences: kindergarten, school, desk, table, chair, garden, pencil, crayons, glue, color pencil, paper, blocks, book… What’s your name? / my name is…/ How old are you? / I am… / nice to meet you/ How are you today ? / I’m good, I’m great… We also played games to introduce ourselves like the “Owl Welcome Game”. Also learning ‘’The Magic Words’’: hello, good morning, thank you, please, excuse me, bye, sorry…
and a fun poem: “Scissors”.
Good job everyone !!!
Tvoření: V tomto týdnu jsme se věnovali výtvarné technice kresby. Popovídali jsme si o tom, jak vypadá náš obličej a čím se od sebe můžeme odlišovat ( např. barva a délka vlasů, barva očí atd.). Na interaktivní tabuli jsme posléze nakreslili portrét chlapce a dívky ( snažili jsme se o dodržení správných proporcí obličeje ) Procvičili jsme si také držení pastelky v ručičce.
Tanečky, rytmika, dramaťák: Podle choreografie K. Štarhové jsme si zatancovali na píseň “ Žádnému tak není”. K tanci jsme využili jako rekvizitu kus látky. Tanci předcházela krátká rytmická rozcvička za doprovodu tamburíny.
Muzicírování: V začátku hodiny jsme se věnovali dechovému cvičení. Za doprovodu klavíru jsme si zazpívali lidové písničky, které známe. Děti zkoušely vytleskat rytmus písní a rovněž si domů odnesly pracovní list s textem písně.
Sportovní klub: Tělíčko jsme si zahřáli a protáhli cvičením s kruhy. Sestava cviků souvisela i s dramatizací. Příběh “ Pirátská odysea “ v sobě obsahoval několik cviků zaměřených na správné držení těla, udržení rovnováhy a posílení celkového svalstva u dětí.
Lištičky
Počátkem týdne jsme si zahráli na maminky a tatínky, kteří nás vezou ráno auty do školky. Řidiči museli dávat pozor na semafor a podle pravidel provozu jezdit po naší třídě. Nakonec jsme vždy dorazili do školky a předváděli jsme si v různých částech třídy všechny aktivity, které v mš už dobře známe (ranní cvičení, svačinka, běhání venku, apod.). Stále se svoláváme na naši bubínkovou písničku. Zvládli jsme si vyrobit svou školku a do ní se také i namalovat. Zahráli jsme si hru Chodí pešek okolo s pirátským kloboukem a hádali jsme, komu jsme to vlastně klobouk nasadili. Postupně se krásně učíme znát všechny své kamarády a své i jejich značky. Moc se nám líbí pohybová hra Běžíme, běžíme stát, kdy děti navrhují různá zvířátka, která si pak předvádíme. Vyzkoušeli jsme si i spolupráci ve skupinkách. Skládali jsme budovu školky z geom. tvarů a dle instrukcí umísťovali barevná okénka a dveře. Přitom jsme se učili výrazy první, prostřední, poslední a co kam umístit (nahoru, dolu, pod, hned vedle, apod.). Vydali jsme se také na průzkum okolí školky. Objevili jsme, že tu máme krásný rybník. Na rybníku nás, kromě vlnek, zaujaly kačenky. Některé se rozhodly nás přijít i pozdravit:) Zkoušeli jsme si také najít klacíky a házet je na hladinu rybníka. Šlo nám to výborně. V závěru týdne jsme zavítali i do nedaleké kaštanové aleje. Cestou i přímo v aleji stále objevujeme zajímavosti a spoustu věcí, o kterých se dozvídáme nové informace. Nadchlo nás divadelního představení plné písniček. Moc se nám líbilo vyzkoušet si různé hudební nástroje. Všichni jsme si s chutí zazpívali.
Angličtina
The main topic of this week was „ My preschool and place around me“. So the kids learnt many things in the classrom like toys, basic furniture, parts of school and the rules of friendly behaviour to their mates. We observed the space around us during the walk around the preschool and mastered our daily routine. The kids went on getting acquainted, learning their names and signs. Every day we did counting, played finger and body moving games and sang our main songs Hello, hello!, Line up, Clean up and 5 little monkeys. We trained the nouns table, chair, window, roof, floor, wall, pond, tree, sidewalk and verbs sit down, stand up, touch, look at, show, point at, share toys, be friends and phrases: What’s your name ? May I have, please, thank you, here you are.
Rytmika, tanečky, dramaťák: dramatická hra s rekvizitami pro podporu sounáležitosti skupiny; rytmická cvičení (tleskání, dupání)
Sportovní klub: sportovní hry venku: běh, hod míčem, frisbee, skákání panáka
Tvoření: kresba maminky, společná diskuse
Muzicírování: zpěv lidových písní s doprovodem na klávesy, hudební pexeso – rozpoznávání písní dle poslechu