Delfínci
Celý týden jsme zkoumali školku a všechny její zákoutí. Prozkoumali jsme kumbál, sklad, kancelář, kuchyň, spinkárnu a samozřejmě i třídy, neunikly nám ani tajné dveře na chodbě 🙂 Na jedné z procházek jsme se rozdělili na skupinky a hledali cestu na hřiště a také, jak se dostaneme zpět do školky. Tím jsme si udělali přehled o okolí a věříme, že už se nemůžeme v okolí školky ztratit. Při výtvarné činnosti jsme použili vodové barvy a štětcem jsme namalovali krásné obrázky z prázdnin. Zpívali jsme si písničku Září https://www.youtube.com/watch?v=Iw6okDgxgS4 a opakovali básničku Naše škola, pěkná školka….. V příštím týdnu si budeme povídat o lidském těle a jak to uvnitř vlastně celé funguje.
This week Dolphins revised their names and they focused mainly on the beginning letters. After that they tried to spell the names and they made a pictures of letters too. Later on we played a „touch the….“ game to learn the names of objects and places in the classroom. In the end we were practicing the most important polite expressions using a role play in various situations ( Please, Thank you, Excuse me, Sorry ).
In the preschool preparation we first did a big shapes revision. Besides using pictures, we also played a game ( I spy shapes ) game. Our friend, Blunk the monster, helped us in a video too : https://youtu.be/sTT9pXIGvxU?feature=shared
At the end of the week our goal was to focus on writing skills ( holding a pencil properly , sitting well at the table…). The last thing we did was reading a book about friends called Sharing a shell by Julia Donaldson
Rytmika, tanečky, dramaťák: cestovali jsme po mapě a objevovali okolí naší školky.
Tvoření: náš velký společný projekt se blíží do finále!
Sportovní klub: cvičení s míči nás velice bavilo. 🙂
Muzicírováni: zpívali jsme písničku Káča našla ptáče a už víme, co dělat s ušmudlaným kamarádem! 😁Rytmika, tanečky, dramaťák: cestovali jsme po mapě a objevovali okolí naší školky.
Žabičky
Tento týden jsme objevovali školku a její okolí. Povídali jsme si o tom, co a na jakém místě ve školce najdeme a vše jsme si i ukázali. Ve třídě jsme se začali více orientovat i díky hře „Čáp ztratil čepičku“, při které jsme nehledali jen barvičky, ale i různé předměty.
K procvičení sluchu jsme si zahráli hru s rozpoznáváním rýmů.
Abychom si okolí školky více přiblížili, namalovali jsme si Čimický háj, který nám teď zdobí školku. V lese jsme byli i na procházce a pořádně jsme se v něm porozhlédli.
Cvičení jsme měli velice rozmanité. Jeden den jsme tancovali, další dny jsme si připravili překážkovou dráhu, protáhli se, nebo jsme k rozcvičce použili například boomwhackery, se kterými jsme si poté i zahráli písničku „Prší, prší“.
Před každodenním cvičením jsme si vytvořili náš malý ranní rituál. Vždy se sejdeme v kroužku, do kterého se svoláváme pomocí básničky, kterou se všechny žabičky krásně naučili.
„Velké kolo uděláme, kamarády zavoláme.
Budeme si spolu hrát, nové věci poznávat.
1, 2, 3, 4, 5, velké kolo máme hned.“
Poté si říkáme, kdo se jak vyspal, jaký máme den, počasí a počítáme všechny děti, které jsou ve školce.
Frogies
This week, we have been getting to know one another, the school and its surrounding. We practiced forming a circle together using the poem: ___.
„Make a circle, make a circle
Big and round, big and round
Everybody hold hands, everybody hold hands
Now sit down, now sit down.“
During circle time, we worked on introductions by answering the question “What’s your name?” with the full sentence, “I am ___.”
We also enjoyed practicing a fun rhyme:
„Criss-Cross Applesauce
Give a little clap
Criss-Cross Applesauce
Put them in your lap.
Criss-Cross Applesauce
Quiet as can be
Criss-Cross Applesauce
All eyes on me.“
We also dance to this song: https://youtu.be/VsgpUHUYuJI?si=12UyUFWBai4DlSMJ
Dramatizace a rytmika:
Povídání o režimu dne. Dramatická hra „Kudy do školky“. Rytmizace jmen.
Pohybovky:
Pohybová hra „Najdi místo“ – například: „Kde jíme?“. Poznávání školky a hra „Školkový slalom“.
Muzicírování:
Gymnastika mluvidel. Hudební hra „Poznej zvuky školky“ a seznámení s novou písničkou „Když máš radost“.
Výtvarka:
Grafomotorické cvičení. Kresba postavy a domečku.