Delfínci
Počasí a roční období. Samozřejmě jsme si zopakovali roční období a vysvětlili si, proč a jak se mění. Všichni jsme si vyzkoušeli, jaké to je předpovídat počasí. Ve školce jsme měli hezkou návštěvu od H2ospodářů s jejich interaktivní kapičkou Jarmilkou a dozvěděli se spoustu informací o vodě a počasí. Pomocí vodovek jsme si vytvořili deštivé počasí a skládačkou jsme vyrobili krásné deštníky. Zpívali jsme světoznámou písničku „Prší prší“ ve zlepšené verzi a naučili se novou básničku o počasí. Podzim se nám nahlásí: Nesu chladné počasí! Ranní mlhy, kapky deště, chcete k tomu vítr ještě? Namaluji listy stromům, pak je sfouknu na zem k domům, udělám z nich nakonec, pěkně pestrý koberec. V příštím týdnu máme další zajímavé téma a to je KOLOBĚH VODY.
Dolphins
At the beginning of the week we talked about clothes and the connection with seasons and various types of weather. We also tried to say ‚My favourite weather is….‘ Then learnt about a thermometer and temperatures ( hot vs.cold ). Later on we made cute paper umbrellas as well. Besides that we played a weather run and catch game, listened to a song and watched our friends Steve and Maggie in a weather video : https://youtu.be/5_ShP3fiEhU?feature=shared, https://youtu.be/_xMMWHVbjGk?feature=shared
In the end we read a book called The Gruffalo by Julia Donaldson.
In our preschool preparation we practiced prepositions of place together by placing objects to various places in the classroom ( in, on, next to, behind…). Afterwards we also tried to recognize the beginning sounds in words and we went on with Phonics : Letter Aa this week.
At the end of the week we read a book Bear in sunshine.
Rytmika, tanečky, dramaťák: s velkým úspěchem jsme hráli divadlo O pejskovi a kočičce.
Tvoření: společně jsme vytvořili parádní podzimní deštivý den!
Sportovní klub: krásně jsme si zaběhali a také chvilku relaxovali.
Muzicírováni: zpívali jsme o tom, Kampak teče voda z vany.
Žabičky
Tento týden jsme se ponořili do tajů počasí a ročních dob. Zopakovali jsme si básničku o ročních období, kterou jsme se už učili a k té jsme přidali novou o deštivém počasí.
„Ťuká, ťuká deštík, na veliký deštník.
Ťuká, ťuká prstíkem, kdo je pod tím deštníkem?
To jsme my dětičky, máme chytré hlavičky.
Běž už pryč kapičko, máme radši sluníčko.”
Úterý nám zpříjemnila den návštěva s interaktivním programem s názvem „Příběh kapky Jarmilky”.
Ve výtvarce jsme si vyrobili velký usměvavý deštivý mrak s kapičkami, které z něj padají. Procvičili jsme si u toho práci s nůžkami, malování vodovými barvami a následně jsme s dětmi kapky nalepili na kousek provázku, který vedl z mraku.
Řekli jsme si, a hlavně jsme si ukázali, jaké počasí venku může být a naučili jsme se pojmenovat všechno oblečení, které si na sebe můžeme obléct. Abychom věděli, co si na sebe v jakém počasí obléct, procvičili jsme si to na postavičkách, které jsme ve skupinkách s dětmi oblékali podle zadaného počasí.
Froggies
This week the Froggies investigated the different types of weather and explored the four seasons.
The children discovered and discussed various weather conditions, including: sunny, rainy, foggy, cloudy, windy, and snowy and learned a new rhyme focused on weather and the changes we see outside:
Weather
Weather is hot, weather is cold, weather is changing, as the weeks unfold.
Skies are cloudy, skies are fair, skies are changing, in the air.
It is raining, it is snowing, it is windy, with breezes blowing.
Days are foggy, days are clear, weather is changing througout year.
To connect with the „snowy“ weather concept, we had a high-energy „snowball fight“! The children practiced their aim and coordination by throwing our plastic balls (the „snowballs“) at a designated target, which was a huge hit.
Watercolor Rain
The Froggies crafted an amazing collaborative piece of art focused on the rain. Each child created two individual raindrops using watercolor. To give the raindrops a special texture, they sprinkled salt onto the wet paint, which created beautiful, crystalized effects as it dried. The children applied the same technique to paint a large, happy cloud. They finished the craft by gluing eyes and a mouth onto the giant cloud to make a smiling, rainy cloud.
They also discussed the four seasons in depth: spring, summer, autumn, and winter together with what clothes we usually wear in different seasons. The Froggies also learned and sang a song about the seasons. https://youtu.be/_BkkzF9z4-g?feature=shared
Dramatizace a rytmika:
Povídání o počasí. Dramatizace „Předpověď počasí“ – hra na meteorology.
Pohybovky:
Hra „Chyť kapku“ a pohybová hra s říkankou „Mráz“.
Muzicírování:
Zpěv písničky „Prší, prší“ a hudební hra „Počasí v orchestru“.
Výtvarka:
Já v dešti – rozfoukání tuše (déšť) a lepení vaty (mraky).