Sovičky
Tento týden jsme se věnovali tématu smysly. Děti si postupně hravou formou vyzkoušely, jak svět kolem nás vnímáme. Poslouchaly různé zvuky a hádaly, co slyší, pozorovaly obrázky a hledaly mezi nimi rozdíly, učily se rozpoznávat vůně i chutě a podle hmatu poznávaly schované předměty. Vyrobily si také koláž „Naše smysly“, kde ztvárnily oči, uši, nos, ústa a ruce a doplnily je o věci, které k jednotlivým smyslům patří. V rámci skupinových her si děti zahrály „Najdi mě po hlase“ či „Dotkni se…“, při nichž se učily spolupracovat a spoléhat na své kamarády. Celý týden nás provázela i krátká básnička o smyslech, kterou si děti s radostí opakovaly. Společně jsme si tak ukázali, jak důležité jsou naše smysly a kolik nám toho umožňují objevovat.
This week in English, we talked about the five senses. We learned easy vocabulary words: eyes, ears, nose, mouth, tongue, fingers, hands… and verbs such as see, hear, smell, taste and touch. We also played quiz games: Listen and Guess the sound / What do you hear? and how do you feel today?: I am happy, sad, angry, sleepy, tired…
We also had an obstacle course and had to sort various pictures and matching them to the right sense.
Finally we started learning the five senses song: https://m.youtube.com/watch?v=KVymeq5NSTI&list=RDKVymeq5NSTI&start_radio=1&pp=0gcJCRsBo7VqN5tD
Lišky
V tomto týdnu jsme se v Lištičkách zajímali o naše lidské tělo. Protáhli jsme se s pohybovou básničkou Naše tělo, zazpívali si písničku Moje tělo, Hlava, ramena, kolena, palce. Lidské tělo jsme si během celého týdne sestavovali z různých materiálů. Začali jsme tím, že jsme obkreslili tělo některým kamarádům na velký formát papíru a společně ho na zemi obkreslovali. Povídali jsme si o tom, že všichni máme ruce nohy, trup a hlavu a přesto jsme každý jiný. Během překážkodráhy jsme sestavovali puzzle těla, skládali postavu človíčka v různých pozicích a z různých dílků. Zabrousili jsme i na téma, co všechno se v lidském těle skrývá pod naší kůží. Tam Vám toho je! 🙂 Skládali jsme si jednotlivé vrstvy těla ve skupinkách. Někteří z nás si obkreslili lidskou postavičku podle šablony, následně jí vymalovali, rozstříhali a opět slepili na barevný papír. Velký úspěch slavil i kostlivec Charlie, který k nám zavítal z naší školy:) Všichni jsme si s ním statečně potřásli rukou a Charlie nám krásně vysvětlil, kde má člověk uložený třeba mozek nebo srdce a plíce. Těšíme se, že v přístím týdnu propojíme naše znalosti o těle s lidskými smysly, které máme v plánu řádně prozkoumat.
Angličtina
This week we explored our body from head to toes and found out how magic it can be. The kids discovered many important functions of different body parts, touched them, twisted, shook, pointed at and even did yoga poses. We played several action games like Move and freeze dance, Body parts dice, Twister; watched a cartoon about the Gingerbread man; sang songs “Head, shoulders, knees and toes”, “Hokey-pokey”, “It’s me”. The games that kids enjoyed most of all were fixing a broken baby, swatting a fly on body parts cards, tracing the face on a transparent plastic board, comb-heading and looking for hidden body parts in sensory boxes.
I’m so proud of all the children for their great progress in the ability to concentrate and collaborate with their friends. Great job!👏🏻
Rytmika, tanečky, dramaťák: hra na čaroděje a zvířátka (hra v roli, spolupráce ve skupině)
Sportovní klub: sportovní hry na zahradě: fotbal, skákání panáka, hod míčem na koš (hry pro podporu koordinace oka a ruky)
Tvoření: navlékání korálků, kresba křídami (rozvoj fantazie a podpora sounáležitosti skupiny)
Muzicírování: zpěv písniček s doprovodem na klávesy, písnička Já mám koně s doprovodem na rytmické nástroje (triangl, dřívka)