Sovičky
Tento týden jsme si povídali o zámcích. Mluvili jsme o tom, jaké jsou rozdíly mezi zámkem a hradem, jak to vypadalo uvnitř zámku, kdo v zámku žil. Ukazovali jsme si také róbu, kterou na sobě měli lidé, kteří žili v zámcích. Nechybělo ani vyrábění,a to výroba koruny, kterou si děti sami ozdobily a následně jsme si s korunou na hlavě zatančili waltz, který se tančil na zámeckých bálech. Tento týden také proběhla zahradní slavnost, kterou si děti moc užily. Sovičky, jsme na vás pyšné!
Angličtina
This week in English, we continued learning easy vocabulary words: travelling, castle, Ballroom, tower, luxurious, palace, King, Queen, Crown, princess, prince, knight, treasure, chateau, Crown, baron, knight, enemy, protect, guards, on top of hills… We also compared and discussed the differences between a castle and a palace. For craft, we did paper crowns and turned our classroom into a ballroom.
Also, with the kids, we had a great time and
a lot of fun at our school’s summer garden party.
Amazing job everyone !!!
Rytmika, tanečky, dramaťák: divadélko: taneční hrátky na zahradě MŠ, rytmická cvičení s doprovodem tamburíny
Sportovní klub: rozcvička se Sportíkem, sportovní hry na zahradě MŠ: hody míčem, běh, přeskoky, houpačka, hra na babu a na schovávanou
Tvoření: společná tvorba výzdoby na SUMMER SHOW: krabi, ovečky, medúzy, mořští koníci, papírové řetězy
Muzicírování: hra na rytmické hudební nástroje: dřívka, tamburína, triangl, činelky; hudební pexeso – rozpoznávání nástrojů poslechem
Lišky
Počátkem týdne jsme si porovnávali obrázky zámků a hradů. Hledali jsme rozdíly. Všimli jsme si, že hrady se stavěly na kopcích, zatímco zámky už mohly být pod kopcem, nebo na rovině v údolí. Zámky se nám líbí mnohem víc! Jsou tak krásné a bohatě vyzdobené. Tam už bychom určitě rádi bydleli. Zahráli jsme si pohybovou básničku o Šípkové Růžence a zkoušeli srovnat obrázky z této pohádky podle toho, jak se vyvíjel její děj. Nechybělo ani stavění zámků z různých materiálů (kostky různých tvarů a velikostí, papírové geom. tvary). Vyráběli jsme krále a královny z papíru a překonávali překážkodráhy cestou necestou až jsme doputovali na náš zámek z velkých pěnových kostek:) Při cvičení se z nás stali princové a princezny, králové a královny. Cvičili jsme s míčky a papírovými meči. Procvičili jsme si prostorovou orientaci při umisťování postaviček a předmětů do předlohy prázdného královského paláce. Hráli jsme oblíbené hry: Králi, králi je ti hej, Princeznička na bále a Král hlídá poklad.
Angličtina
This week in Foxes, we focused on repetition and vocabulary review.
We added new words like château and carriage, and repeated vocabulary from last week, as the theme remained similar.
The children had fun revisiting familiar words and using them in games, songs, and creative activities to strengthen their understanding.
Tvoření: Věnovali jsme se individuální tvorbě. Děti si z kousků nastříhaných papírů poskládaly svůj vlastní zámek. Procvičili jsme si tak jemnou motoriku a techniku střihu.
Tanečky, rytmika, dramaťák: Za doprovodu tamburíny a audio hudby jsme si zatančili a zazpívali na píseň “ Dupy dupy dup, draka bolí zub“.
Muzicírování: Ukázali jsme si pexeso s hudebními nástroji. Zahráli jsme si jej a zopakovali terminologii hudebních nástrojů.
Sportovní klub: Hodinu jsme strávili na čerstvém vzduchu. Zkoušeli jsme trefu míčem na koš. V závěru hodiny si děti mohly zahrát hru na stráže a lapky.