Sovičky
Už víme, jaký je rozdíl mezi povoláním a řemeslem. Obdivovali jsme spoustu řemeslníků na videích na interaktivní tabuli s úctou, že jsou to neskuteční kouzelníci. Například u hrnčířského kruhu, s píšťalou mistra skláře, s motorovou pilou a kmenem stromu, a desítky dalších. Seznámili jsme se i s nástroji, které musí používat a pobavili jsme se u kvízů na poznávání povolání podle indicií či obrázků.
Vyprávěli jsme si o celém našem dnu a zjistili jsme, že si ani neuvědomujeme, s kolika povoláními či řemesly za den se setkáváme. Jen během vyprávění jsme jich napočítali 20 a předvedli jsme si je pantomimou.
Užili jsme si i hru na muzikanty včetně poznávání hudebních nástrojů podle vzhledu i zvuků.
Lištičky
Seznámili jsme se s pojmy povolání a řemeslo a víme, jaký je mezi nimi rozdíl. Některé jsme znali, o některých jsme dosud neslyšeli. Proto jsme si ukázali na interaktivní tabuli obrázky i videa. Na spoustu řemesel a povolání jsme si zkusili zahrát a poznali tak, jaké nástroje jsou potřeba. Hádali jsme povolání podle indicií, ale i podle obrázků.
Každý si zkusil nakreslit obrázek, čím by jednou chtěl být.
Hodně legrace jsme si užili při opičích dráhách v tělocvičně.
Rytmika, tanečky, dramaťák: zkoušeli jsme různé rytmizace pohybových básniček (řidič, kuchař, listonoš); zahráli jsme si na hasiče
Sportovní klub: správní hasiči po pořádné rozcvičce nasedli do auta a po překonání různých překážek nakonec zdárně uhasili oheň
Tvoření: zkusili jsme si představit barvy ohně a vytvořili jsme si z krepového papíru každý svůj barevný ohýnek
Muzicírování: zazpívali jsme si Zednickou písničku a bubnovali jako bubeníčci u písničky Tluče bubeníček
Celý týden jsme si také povídali o povoláních a o tom, co kdo dělá a co všechno k tomu potřebuje.
Angličtina
This week in English we discovered many different jobs, occupations and handicrafts. Kids learned easy vocabulary words such as teacher, doctor, nurse, artist, pilot, policeman, fire fighter, gardener, repairman, postman, painter, cook, chef… We also played fun guessing games and quizzes. We had fun drawing picture ‘’I want to be a …’’
The song to this week’s theme is ‘’The Jobs Song: What do you do?’’
https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU&t=17s