Skupenství vody 13.-17.1.2020 J

17. 1. 2020 | Kronika - Jirny

Sovičky

Tento týden jsme si pomocí pokusů a IT tabule doslova osahali různá skupenství vody. Velmi nás bavila kouzla a pokusy s ledem, barvení vody a změna jejích tvarů. Zkoušíme si i vyrobit barevné krystaly. Zjistili jsme také, jak a proč vzniká sníh, led, kroupy a pára.

Angličtina

Na příkladu vody jsme se tento týden ukázali, co to znamená skupenství a jak je v angličtině pojmenováváme. Naučili jsme se, že „solid“ je např. led, „liquid“ je voda nebo že pára patří do „gas“ – řekli jsme si také mnoho dalších příkladů věcí okolo nás. Povídali jsme si pak i o tom, co se s vodou děje, aby se takto proměňovala (freeze, melt, warm up, boil).

Lištičky

Tento týden si děti osvojily podoby vody – skupenství. Pochopitelně je neumí všichni nazvat přesnými pojmy, ale na základě vyprávění, ukázek a vlastních prožitků je umí rozlišit.

Osahaly si led, samy ve svých rukou poznaly, jak rychle se jim roztéká v dlaních a proč. K tomu jim pomohl i názorný obrázek, který si samy vytvořily.

Skupenství vody jsme spojili i se spoustou zajímavostí ohledně zvířat, které milují led, vodu, a to sladkou i slanou. Ukázali jsme si největší mořské živočichy a i ty něčím výjimečně zajímavé.

Jen ten pravý sníh a led nám k dalším pokusům a radovánkám chyběly.

Angličtina

Tento týden jsme se s dětmi naučili formou hry pojmy solid, liquid, gas. Na interaktivní tabuli jsme si ukázali proces, jak se led mění na vodu, ta zase na páru a naopak. Děti se naučily slovíčka s tím spojená: frozen, cold, warm, heat, boil.

 

Výtvarný kroužek

Tento týden jsme si povídali o skupenství vody a tak Lištičky i Sovičky malovaly ledem a slanou vodou. Také jsme si ukázali ,,kouzelné“ malování s voskovkami a vodovkami a vytvořili jsme zimní rukavice a kulichy.

Sportovní kroužek

Díky tématu o skupenství vody jsme si mohli zahrát s padákem hru na kapičky a hru Samá voda.

Kroužek muzicírování

Lištičky i Sovičky si tento týden užili spousty zábavy s hudebním pořadem, při kterém si procvičily rytmiku a si zahrály na různé hudební nástroje.

Dramatika a rytmika

Hráli jsme skupinovou hru na skupenství. Vymysleli jsme společně, jak které skupenství budeme předvádět a pak na jeho název děti reagovaly daným pohybem. Zábavné zaměstnání pro hlavy i těla, a ještě jsme se nasmáli.